Nescafé

Finere, fyldigere og enda mer gyllen: Største relansering av NESCAFÉ Gull noensinne

NESCAFÉ Gull har lange tradisjoner i Norge, og er den klart mest populære instant-kaffen i landet. Nå gjennomføres den største relanseringen av NESCAFÉ Gull noensinne, med ny og forbedret oppskrift og design.

- I nye NESCAFÉ Gull tilsetter vi nå 100% Arabica-bønner fra plantasjer høyt oppe i fjellene. Disse males ti ganger finere enn vanlig filterkaffe, og bidrar til å frigi enda mer smak og aroma. Det gir en rikere og mer avrundet smak av friskbrygget kaffe, sier Angelika Rosenberg, kategorisjef for NESCAFÉ i Nestlé Norge.

Men det mest iøyenfallende er likevel det nye kaffeglasset.

- Det nye glasset er slankere og mer elegant, med lokk i børstet gull. Formen gjør samtidig at vi transporterer mindre luft enn tidligere, som gir en positiv miljøeffekt gjennom mindre utslipp, sier Angelika Rosenberg.

Den første koppen med NESCAFÉ ble servert allerede for 80 år siden, og i dag drikkes det hvert eneste sekund omtrent 6000 kopper NESCAFÉ over hele verden.

De som kjøper NESCAFÉ Gull bruker faktisk 32 prosent mer når de handler sammenlignet med den gjennomsnittlige kjøper av instant-kaffe[1]. Dette illustrerer behovet for en mer premium instant-kaffe. Ved å relansere kaffemerket løftes ambisjonene for hele sortimentet.

Med den store relanseringen av NESCAFÉ Gull går merkevaren en spennende fremtid i møte.

Med en betydelig investering starter Norges mest foretrukne instant kaffemerke, NESCAFE GULL, sin kraftige lanseringsplan nå i mars. Mediaplanen inneholder to helt nye TV reklamer, kinoreklame, sosiale medier, bloggere og en massiv samplingsplan. NESCAFÉ Gulls nye lekre design vil sammen med nytt iøynefallende salgsmateriell skape god synlighet og oppmerksomhet i butikk.

Relanseringskampanjen, ”De nære relasjoner”, illustrerer at vi i snitt møter 80 000 mennesker i løpet av livet. Virkelig nære relasjoner etablerer vi likevel kun med et fåtall. Det er ikke ofte at vi får mulighet til å dyrke de sanne og menningsfulle forholdene, så når muligheten oppstår, er det desto viktig å holde fast ved dem. Akkurat som når man nyter en god kopp kaffe.

I dag produserer NESCAFÉ hele 7 av de 10 mest solgte instant-kaffevarene i Norge[2]. Dermed har NESCAFÉ Gull sortimentet et godt grunnlag for suksess. Det nye sortimentet er tilgjengelig hos alle større dagligvarebutikker i hele landet. Veilendende utsalgspris er 57,50 kr. for 100 gram og 99,50 kr. for 200 gram*.

For mer informasjon, kontakt:

Jorgelina Melano, merkevaresjef, NESCAFÉ
Office tel: + 45 26899916
E-mail: jorgelina.melano@dk.nestle.com

For bilder og testprodukter, kontakt:

David Fidjeland, MSL
Office tel: + 47 90638800 / Mob: +47 93467224
E-mail: david.fidjeland@mslgroup.com

[1] Kilde: Kantar World Panel Discounter data to 52 w/e June 2017
[2] Kilde: IRI latest MAR 17.06.17 Independent Grocers
* Ovennevnte pris er kun veiledende. Utsalgspris bestemmes av forhandler

Om Nescafé

Nescafé
Fornebuveien 7-9

67 81 74 00http://www.nescafe.no

Om Nestlé
NESCAFÉ er en del av Nestlé SA – verdens ledende virksomhet innen ernæring, sunnhet og velvære med over 339.000 ansatte. Virksomheten har 468 fabrikker i 86 land verden over. Nestlé har et stort utvalg varemerker innen mat- og drikkevarekategorier, blant annet barnemat, kaffe, meieriprodukter, frokostblandinger, is og dyrepleie. Hovedkontoret ligger i Vevey, Sveits. I Norden er Nestlé styrt som én operativ enhet med hovedkontor i København og med følgende lokale kontorer; Nestlé Sverige AB, Nestlé Danmark A/S, Nestlé Norge AS og Soumen Nestlé Oy.