Vipps

Finanstilsynet positive til fusjon mellom BankID, BankAxept og Vipps

Fusjonen mellom BankID, BankAxept og Vipps er nå enda et skritt nærmere realisering. Finanstilsynet har nå levert sin tilråding til Finansdepartementet, som er positiv gitt rimelige vilkår som setter føringer og betingelser for fusjonen. Sammen skal selskapene sikre en sterk norsk aktør i et marked preget av mer global konkurranse.
Rune Garborg

– Vi er veldig glade for at Finanstilsynet har gitt en positiv tilråding til Finansdepartementet, og vilkårene de legger til grunn er både hensiktsmessige og rimelige, sier Vipps-sjef Rune Garborg.

Det nye selskapet skal levere verdensledende løsninger innen betaling og identifisering. De skal både være billigere og enklere for forbrukere og bedrifter, i Norge men også internasjonalt. Det handler om å forenkle netthandel ved å fjerne kortnummer og utløpsdato, fjerne papirfakturaen og sørge for at Norge blir det første landet i verden hvor man ikke lenger trenger brukernavn og passord.

– Rask behandlingstid er viktig for at vi skal være i stand til å møte en enda sterkere konkurransesituasjon og skape en sterk, nasjonal aktør innen betaling og identifisering. Vi håper at Finansdepartementet treffer en avgjørelse som er i tråd med innstillingen fra Finanstilsynet så fort som mulig, sier Rune Garborg.

Kontaktperson:
Hanne Kjærnes
Kommunikasjonssjef Vipps
hanne.kjaernes@vipps.no

Rune Garborg

Om Vipps

Vipps
Robert Levins gate 5

+47 22 48 28 00https://www.vipps.no

Over 4,3 millioner nordmenn har lastet ned Vipps.

Vipps gjør det veldig, veldig enkelt å betale og ta betalt. Du trenger ingen bankterminal eller kontanter og pengene får du rett inn på konto. Vipps har ingen etableringsgebyr eller abonnementspris.