Sex og samfunn

Finalistene til årets Skamløspris klare

Vi Tror Deg-Stiftelsen, Sofie Frost og duoen Nina Brochmann og Ellen Støkken Dahl er de tre finalistene til årets Skamløspris.
Foto: Lene Vaagland, espen-solli.com, Anne Valeur

Vi Tror Deg-Stiftelsen, grunnlagt av Andrea Voldum og June Holm, jobber for å bedre rettighetene, oppfølgingen og rettsprosessen for personer som har opplevd voldtekt. Skuespiller, slampoet og forfatter Sofie Frost har jobbet mye med å synliggjøre samme tematikk, men gjennom blant annet dikt og teater. Duoen Nina Brochmann og Ellen Støkken Dahl er hjernene bak bloggen «Underlivet» og bestselgeren «Gleden med skjeden».

Finalistene har alle bidratt til å skape en positiv debatt omkring temaene de jobber med. De tre er plukket ut av en stjernespekket jury bestående av blant andre Else Kåss Furuseth, Kathrine Aspaas og Sophie Elise Isachsen.

Skamløsprisen skal bidra til å øke synlighet, bevissthet og kunnskap rundt temaer knyttet til seksualitet. Skam og stigmatisering gjør at sider ved seksualitet kan føles vanskelig å snakke om. Målet med denne prisen er å motarbeide dette.

Hvem som vinner prisen er opp til befolkningen, og avgjøres ved avstemming. Prisvinneren annonseres på Skamløsdagen, et fagseminar arrangert av Sex og samfunn, 4. september.

Foto: Lene Vaagland, espen-solli.com, Anne Valeur

Om Sex og samfunn

Sex og samfunn
Trondheimsveien 2 b

Sex og samfunn er Norges største senter for seksuell og reproduktiv helse og rettigheter.

www.sexogsamfunn.no

Følg pressemeldinger fra Sex og samfunn

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sex og samfunn på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sex og samfunn