Fikk svar fra DiBK

Flere bransjekollegaer deltok på Gustav Pillgram Larsen og Glass og Fasadeforeningens SAK 10 kurs i september. Nå er svarene på søknadene om Sentral Godkjenning på vei til kursdeltakerne. – Vi er litt stolte nå, sier Morten Mitchell i Nenset Glassverksted.

Foto: Harald Aase

I september arrangerte Glass og Fasadeforeningen et dagskurs i Byggesaksforskriften (SAK10). Kurset var tilrettelagt for bedrifter som vil søke Sentral Godkjenning og bedrifter som allerede har, men må fornye sin Sentrale Godkjenning. Flere av de 15 selskapene som var representert på kurset er enten i ferd med å sende inn eller har sendt inn søknad.

En av de som har sendt søknad, og fått svar, er Nenset Glassverksted.

Firmaet til Morten Mitchell ble etablert så langt tilbake som 1987. Morten Mitchell og kompani har mesterbrev, de har tittel autorisert fasaderådgiver fra Glass og Fasadeforeningen og deltatt i bilglassmontørmesterskap. Nå er endelig merket for Sentral Godkjenning på plass.

– Vi er en bedrift med gode håndverkstradisjoner, samtidig som vi ser etter nye og innovative løsninger. Vi mener vi har stor kompetanse og der andre kanskje ikke tør å prøve, gjennomfører vi med gode resultater. Men det er klart at vi ikke bare må snakke om og vise vår egen kompetanse. Vi må også dokumentere den. Det har vi gjort nå. Vi er stolte av å kunne ta i bruk dette merket for kvalitet og seriøsitet i bransjen, sier Morten Mitchell.

– Vi gratulerer Nenset Glassverksted med godkjenningen. Morten Mitchell er første man ut av kursdeltakerne som er i havn med prosessen. Samtidig vet jeg at flere har søkt eller snart er klare med å søke. Det er moro å kunne konstatere at våre kurs gir åpenbare og målbare resultater, sier prosjektleder Per Henning Graff.

Foto: Harald Aase