Fest på verdens vakreste fotballbane

Altibox, TV2 og Lofotkraft Bredbånd gir publikum muligheten til å spille kamp sammen med gamle PL-helter som Paul Scholes og John Arne Riise.
Fotballbanen i Henningsvær skal benyttes til en spektakulær jubileumskamp med gamle PL-helter. Altibox og TV 2 vil invitere noen av seerne til å bli med på kampen. (Foto: John O'Nolan)

Paul Scholes, John Arne Riise og Brede Hangeland er bare noen av stjernene som inntar Lofoten siste helgen i april. Bakgrunnen for stjerneinnrykket er at TV 2 skal flytte sine Premier League-sendinger til Lofoten Kulturhus 25. og 26. april.

I samarbeid med Altibox og Lofotkraft Bredbånd markerer TV 2 at kanalen har sendt Premier League i 10 sammenhengende år. Det vil blant annet bli spilt en stjernekamp på den ikoniske hjemmebanen til Henningsvær Idrettslag 26. april.

- 10 år med Premier League på TV 2 har gitt oss en rekke uforglemmelige øyeblikk. Da passer det perfekt å markere det hele med et spektakulært event fra Lofoten og verdens vakreste fotballbane i Henningsvær, sier sportsredaktør i TV 2 Vegard Jansen Hagen.

Sendingene fra kulturhuset vil være åpne for publikum. Foruten kampsendingene og stjernekampen i Henningsvær, blir det fotballaktiviteter på torget i Svolvær lørdag den 25. april.

- Som stolt sponsor av Premier League-sendingene gleder vi oss veldig til stjernespekket jubileumskamp og studiosendinger i Lofoten. Tenk når Scholes vandrer over torget i Svolvær og både store og små får møte sine fotballhelter i verdens minste storby - det blir stas det, sier merkevaresjef i Altibox Vibecke Utengen.

- Lidenskapen for engelsk fotball handler om supporterne. Derfor føles det veldig riktig å feire 10-årsjubileet med så mange supportere som mulig. Fra Arctic Race vet vi at nordlendingene er i særklasse når det gjelder å lage liv rundt sportsarrangement og TV-sendinger. Vi satser på at denne herlige galskapen vil danne en magisk ramme rundt Premier League-weekenden i Lofoten i april, sier Hagen.

I forbindelse med eventet inviterer TV 2 og Altibox seerne til å dele sine beste Premier League-minner. To vinnere får en drømmetur til Lofoten med plass på lagoppstillingen i jubileumskampen.

Kontaktinfo i Altibox:
Merkevaresjef Vibecke Utengen, mob 936 61 006
Senior markedsrådgiver Helene Tendenes Matre, mob 934 88 428

Kontaktinfo i TV 2:
Sportsredaktør, TV 2: Vegard Jansen Hagen, mob 959 21 888
Fotballsjef, TV 2: Eystein Thue, mob 950 36 682
Pressesjef, TV 2: Jan-Petter Dahl, mob 928 60363

Mange av de lokale Altibox-leverandørene er kraftselskaper. Deres lokalkunnskap og lokale tilstedeværelse har vært helt avgjørende for oss. De har flere tiårs erfaring med å bygge bunnsolid infrastruktur, og vet hvordan de skal ta vare på kundene – år etter år. Altibox er bransjevinner i Norsk Kundebarometer innenfor både TV- og bredbåndsleverandører.

Gjennom forretningsområdet Altibox Carrier leveres internasjonale kommunikasjonstjenester til datasentervirksomheter og operatørmarkedet. Altibox Carrier har etablert en helhetlig europeisk nettverksstruktur som knytter Norge sammen med de sentrale datatrafikknytepunktene på kontinentet. Virksomheten innebærer investeringer i undersjøiske fiberkabler til utlandet; mellom Larvik og Hirtshals og mellom Stavanger og Newcastle.