Ferie for etternølere

Har du ikke bestilt sommerferien enda? Det er fortsatt håp for å finne en plass i solen!

Mange nordmenn ønsker å sikre seg en uke eller to i sola denne sommeren. Her fra Mallorca.

– Reisene våre begynner å fylle seg opp, men det er fortsatt muligheter til å sikre seg en sommerferie i Syden, sier informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

I fjor sendte Norges største reisearrangør over 400 000 nordmenn på utenlandsferie, og etterspørselen etter varme ferier har ikke vært mindre i år.

– Vi har økt kapasiteten på flere destinasjoner, blant annet til Tyrkia, hvor etterspørselen har steget mye.

Sikrer seg favorittene tidlig
Nordmenn er ivrige når det kommer til feriebestilling. Det merker reisearrangørene godt da svært mange sommerferier blir bestilt lang tid i forveien. Flere av Vings hotell ble fylt opp allerede tidlig i vinter.

– Det er spesielt våre egne konsepthotell som blir utsolgt tidlig. Mange av kundene våre ønsker seg tilbake til sine favoritter og bestiller med én gang vi legger ut disse hotellene for salg, forteller informasjonssjefen.

Hennes tips er å være tidlig ute med feriebestillingen om du må reise i skoleferien.

– Kan du reise i juni eller senere i august, er det mer å velge mellom og prisene er litt rimeligere, sier hun

Bør bestille nå
Men det er fortsatt muligheter for de som ikke har planlagt ferien enda, og som ønsker å sikre seg litt sol i sommer.

– Vi har ledig kapasitet både til Tyrkia, Hellas, Spania, Kroatia og Bulgaria, og foreløpig finnes det noe for alle smaker og lommebøker. Men man må nok være rask om man vil ha litt å velge mellom, avslutter Røhr-Staff.

Thomas Cook Group lanserer initiativet #noplaceforplastic - tar bort 70 millioner engangsartikler av plast i løpet av 20195.11.2018 11:41Pressemelding

Thomas Cook Group, som Ving er en del av, ønsker å minske plastforsøplingen i havet. Hver dag når 8 millioner plastartikler havet*, søppel som ødelegger havmiljøet og som også når strendene rundt omkring i verden. Målet til Thomas Cook og Ving er at 70 tonn plastikk skal bort i løpet av 2019. Dette er et første steg i selskapets langsiktige initiativ #noplaceforplastic.