Fentress Architects offentliggjør design for Det kongelige norske førstesekretariatet i Embassy Row, Washington DC

Designet vil forene Norges rike kultur, historie og folk i utbyggingen og oppussingen av kansellibygningen fra 1977, som utgjør en del av et kompleks som omfatter ambassadørboligen, konsulatet og hageanlegg.

Prosjektet kommer i tillegg til de viktige prosjektene som allerede er underveis i Fentress Architects’ kontorer i Washington DC, inkludert den amerikanske paviljongen ved Expo 2020 i Dubai, 9/11 Pentagon Memorial Visitors Education Centre, det flerfasede National Museum of the Marine Corps og den amerikanske føderale rettsbygningen i Nashville, som enda ikke er kunngjort.

WASHINGTON, Oct. 01, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Fentress mottok nylig vurdering og støtte fra kontoret til styret for sonejustering av utenlandske stasjoner, til å gå videre med sitt design av den nesten 2800 kvadratmeter store utbyggelsen og oppussingen av Det kongelig norske førstesekretariatet i nordvestlige Washington, DC. Dette er firmaets første ambassadeprosjekt etter at Statsbygg i 2017 valgte Fentress på grunn av deres nyskapende kontekstuelle tilnærming til designet, som vil harmonisere hele det norske ambassadeområdet og samtidig ta hensyn til det omkringliggende miljøet. Det nye førstesekretariatet vil fungerer som hovedinngangen til Norge, slik at man kan gi et innblikk i norsk kultur og samtidig tilby et gjestfritt og profesjonelt miljø for møter, konsulattjenester og kulturutveksling.

Førstesekretariatet som opprinnelig ble bygget i 1977, vil hylle Norges rike historie ved å fokusere på arkitektoniske trekk som gjenspeiler landets tradisjon med treskjæring og skipsbygging, rike naturressurser som kopper, olje og gass, og fiskerier og varm gjestfrihet. En massiv tømmerstruktur i norsk gran med glassvegger for innendørs-utendørs-opplevelse, vegger i Oppdal-stein, en patinert mansard og inngang og en gjenoppbygget hage som forbinder boligen og sekretariatet, er blant de nye designelementene som vil komplettere den eksisterende originalstrukturen. Fentress oppgraderer også anlegget slik at det blir fullstendig ADA-tilgjengelig (ADA, amerikansk lov om tilgang for funksjonshemmede).

Sitat fra Steve White, prosjektleder hos Fentress «Samtidig som arkitekturen vår vil gi betydelig funksjonalitet, tilgjengelighet og bærekraft, vil den synliggjøre Norges rike kulturarv i én av de viktigste gatene i USA og resten av verden.»

Designhistorie
En ny, åpen forgård vil gi besøkende til ambassaden og konsulatet en verdig velkomst. Et inngangsparti i samme plan gjør resepsjonen og konsulatet tilgjengelig fra gatenivå og en innbydende og gjestfri inngang til ambassaden. Fasaden vil forene arkitektoniske trekk med bygningens eksisterende elementer for slik å gi en helhetlig fusjon av samtidig arkitektur med neo-klassisk design. Et buet mansardtak i kopper vil fremheve bygningens eksisterende landsens kalksteinhage i ett plan, og et tak bestående av en dynamisk, laminert tømmerstruktur vil tilvirkes av norsk gran. En portalåpning på den vestlige fasaden vil gi en verdig, åpen, gjennomsiktig og innbydende, gjestfri velkomsthilsen til ambassadens besøkende. En støtte i kalkstein på den nordlige enden av ambassaden vil danne et distinkt skille mellom de diplomatiske bygningene og boligområdet samtidig som et forhengfasadesystem på de sørlige og østlige sidene av fasaden vil øke dagslys og utsikt til hagen med stående finner i tre som vil fremheve forhengfasaden.

Om Fentress Architects
Fentress Architects er et globalt designfirma som lidenskapelig jobber for å skape bærekraftig og ikonisk arkitektur. Sammen med klientene sine skaper Fentress inspirerte design for å forbedre det menneskelige miljøet. Fentress er spesialister innen storskala offentlige bygninger, så som flyplasser, konferansesentre og rettsbygninger så vel som arbeidsplasser, museer og offentlige steder. Siden Curt Fentress grunnla firmaet i 1980, har de designet arkitekturprosjekter over hele verden til en verdi av USD 42 milliarder, bygninger som besøkes av mer enn 550 millioner mennesker hvert år. Fentress er en dynamisk, lærende organisasjon som omfatter 106 profesjonelle arkitekter, designere og stab, drevet for å øke evnen til å designe og innovere over prosjektskalaer og på tvers av verdens regioner.  Firmaet er beæret med mer enn 550 utmerkelser for fremragende design og innovasjon. Fentress har studioer i Denver, Colorado, Los Angeles, California, San Francisco, California, Washington, DC, London, Storbritannia og Shanghai, Kina. Du kan lese mer på www.fentressarchitects.com.

Mediekontakt

Cassidy Humphrey John Patrick
Fentress Architects ABOVE THE FOLD
Kontor: 303 282 6192 Kontor: 313 458 7306
Mobiltelefon: 949 606 3116 Mobiltelefon: 646 709 5510
humphrey@fentressarchitects.com jp@abovethe-fold.com

Bilder som følger med denne kunngjøringen er tilgjengelig på

Om GlobeNewswire

Følg saker fra GlobeNewswire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra GlobeNewswire

Compuware Announces Day One Support for IBM CICS Transaction Server for z/OS V5.514.12.2018 18:02Pressemelding

DETROIT, Dec. 14, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Compuware Corporation, the world’s leading mainframe-dedicated software company, is pleased to announce Day One support for IBM CICS Transaction Server (TS) for z/OS V5.5. Compuware worked in collaboration with IBM to ensure that its solutions—including Abend-AID, File-AID, Strobe, Topaz and Xpediter—work seamlessly for z/OS customers installing or upgrading to this newest version of CICS TS. New capabilities within CICS TS V5.5 include support for JavaScript Node.js applications; an enhanced CICS Explorer; as well as advancements in systems management and enhanced security. “Compuware has an extensive history of ensuring our products work seamlessly with IBM releases and the release of CICS Transaction Server V5.5 is no exception,” said Sam Knutson, Vice President of Product Management for Compuware. “Our solutions excel at helping enterprises include the mainframe in their cross-platform Agile DevOps practices and processes so they can succe

SoftServe Achieves Machine Learning Specialization in Google Cloud Partner Program14.12.2018 13:00Pressemelding

Google Cloud recognizes SoftServe’s technical proficiency and proven success AUSTIN, Texas, Dec. 14, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- SoftServe, a leading digital authority and consulting company, announces it achieved the Machine Learning Partner Specialization in the Google Cloud Premier Partner Program. The Partner Specialization affirms SoftServe’s expertise and success building customer solutions in the machine learning field using Google Cloud Platform (GCP) technology. The Google Cloud Partner Specialization Program is designed to provide Google Cloud customers with qualified partners that demonstrate technical proficiency in the specialized solution and service areas. Specifically, the Machine Learning Specialization demonstrates SoftServe’s expertise in data exploration, preprocessing, model training, model evaluation, model deployment, online prediction, and Google Cloud’s pre-trained machine learning APIs. “We teach machines to learn, read, see and understand business data, and make

Minerals Technologies Announces Price Increases for Specialty Minerals Products in Europe14.12.2018 00:01Pressemelding

NEW YORK, Dec. 13, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Specialty Minerals Inc. (“SMI”), a subsidiary of Minerals Technologies Inc., announced today that effective February 1, 2019, it will increase prices by up to 10% for all coated ultrafine precipitated calcium carbonate (PCC) from SMI’s Lifford Specialty PCC facility in Birmingham, UK, subject to individual customer contracts and market provisions. The price increases reflect increased market demand for higher performance materials, as well as significant inflation in input, raw material and logistics costs. About Minerals Technologies Inc. New York-based Minerals Technologies Inc. (MTI) is a resource- and technology-based growth company that develops, produces and markets worldwide a broad range of specialty mineral, mineral-based and synthetic mineral products and related systems and services. MTI serves the paper, foundry, steel, construction, environmental, energy, polymer and consumer products industries. The Company reported sales of $1.

Synthesio to Bring Proven Ipsos Data Science to Artificial Intelligence13.12.2018 17:03Pressemelding

Synthesio's Next-Generation Social Media Intelligence to Raise Unseen Insights to the Surface, Faster NEW YORK, Dec. 13, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Synthesio, an Ipsos company, and also the leading Social Media Intelligence Suite, today announced the plans for its next-generation Artificial Intelligence (AI) engine. The project will combine Synthesio’s AI technology with Ipsos’ data science. The combination will power upcoming Synthesio capabilities to help users find insights faster, remove guesswork, and make informed business decisions across a variety of use cases. “Our goal has always been to provide customers with meaningful data, visualized so that they can make strategic business decisions,” explained Loic Moisand, CEO & Founder of Synthesio. “The less guesswork that a company has to make, and the less time that it takes users to find meaningful insights, the more time for data-backed business decisions. We are really pleased that we can leverage the data science capabilities dev

XBiotech Announces Publication of Post-Hoc Analysis for Phase III Colorectal Cancer Study13.12.2018 14:00Pressemelding

Biomarkers Predict Significantly Higher Rates of Treatment Response to Bermekimab in Advanced Cancer Patients AUSTIN, Texas, Dec. 13, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- XBiotech Inc. (NASDAQ: XBIT) announced today the publication of findings on key biomarker analysis of colorectal cancer patients treated with bermekimab in its European Phase III study. The manuscript, entitled, “Interleukin-1 Receptor Antagonist (IL-1ra) Levels Predict Favorable Outcome after Bermekimab, a First-in-Class True Human Interleukin-1α Antibody, in a Phase III Randomized Study of Advanced Colorectal Cancer”, has been published online in the journal OncoImmunology. The findings report that patients with relatively low levels of IL-1ra or IL-6 were more likely to respond to bermekimab therapy and achieve the study’s primary endpoint. The study’s primary endpoint measured a combination of physical symptoms—pain, fatigue, anorexia and muscle wasting—which tend to worsen with advanced cancer, to assess whether these sympto