Femte singel fra Gatekunst 6 – Turab, Temur og Izabell

Da var tiden kommet til den femte singelen fra det kommende “Gatekunst 6”-albumet, og denne gangen dreier det seg om en myk rnb-perle produsert med trespannet Turab, Temur og Izabell. Låten heter “Blind”, og er produsert av Leif Inge Fosen alias Maye Music.

Turab er som Gatekunst-veteran å regne da han har vært med helt i fra starten, men siden sist har han fått egne ben å stå på via en rekke utgivelser & radiolistinger (via låter som "Shawty" med Satilmis, og “Ride Home” med Lex Press).

- “Jeg digger denne låta, og endelig skal den ut. Vi hadde en session der vi brainstormet, og vi begynte på den rnb-viben med Leif hvor jeg var i gang med vers og pre-hook. Så inviterte jeg Temur opp til studio for å jamme litt mer, og plutselig var vi inne på noe fett. Senere joinet Iza og la til et kvinnelig perspektiv på det. Synes låta ble dope.” - Turab.

HØR "BLIND" HER

Temur har det siste året gått fra å være et ukjent talent fra Oslo, til å stå bak den største norske låten i 2017, “Fy Faen”, sammen med kompisen Hkeem. Nå er han endelig klar med ny musikk, og det er ekstra gøy at dette er i gjennom Gatekunst.

- “Jeg har fulgt med på Gatekunst siden runde 3, som også var den tiden jeg begynte å interessere meg for musikk. Jeg gikk faktisk på audition til femern, men kom ikke videre. I don’t blame them, tho. Haha. Så når jeg hørte at sjette utgaven var en greie, så ville jeg seff være med. Låta ble til av at Turab helt random sendte meg en SMS og var gira på å hitte studio. Så jeg hoppa inn og da hadde han gjort vers og refreng allerede. Derfra så gjorde jeg bare tingen min, og la på noen skikkelig rnb-vokaler på andre verset.” - Temur.

Helt siden hun debuterte med låten “Ka Vet Du” i 2014 har Izabell fra Stavanger stadfestet seg som Norges rap-dronning, og var derfor et kjærkomment tilskudd til GK6. Hun leverer et vers som bare hun kan, og gir unggutta et sårt trengt perspektiv på deres rnb-slager.

- “Hadde lenge snakka med Marius og Assad om å delta i Gatekunst-prosjektet, så når eg då fikk mail fra Assad med Turab og Temur sitt bidrag og et spørsmål om å joine så gikk det ikkje lang tid før eg hoppa på med et vers. Låten e som sukkerdyppa churros, varm, soft, søde og litt crunchy.” - Izabell.

Om Gatekunst

Gatekunst 6 er det sjette albumet i ungdomsprosjektet Gatekunst. Første singel, «Liten Sirkel», med Ezzari, Turab og Satilmis ble sluppet våren 2017, og resten av albumet slippes ukentlig høsten 2017.

16. november blir det Gatekunst-konsert i Oslo.

Gatekunst-prosjektet har tidligere blitt årlig arrangert i regi av hiphop-kollektivet Forente Minoriteter, som er et kompetansesenter for ungdom og de som arbeider med ungdom. Målet med prosjektet er å gi unge talenter en reell læringsarena der kan få oppleve hvordan det er å være artist i den virkelige verden. Utgangspunktet er alltid ungdommenes egne interesser, drømmer, talenter og ressurser, og GKP tilbyr veiledning og inspirasjon til ungdommene som får erfaringer, kunnskap og nettverk. Veiledningen skjer i form av workshops der ungdommene samarbeider med kjente og etablerte artister som fungerer som mentorer og rollemodeller.

I den 6. utgaven av prosjektet er det stort fokus på å pushe de unge talentene i større grad enn tidligere. Mentorer plukker ut talenter og hjelper de med studioprosessen, øving mot konsert og tanker rundt artistisk profil. Sluttresultatet er en plateutgivelse og en konsert der artistene og de unge talentene opptrer sammen, samt en ti-episoders serie som vil vise frem prosessene som foregår gjennom prosjektet. Med GKP ønsker vi å fremme originaler og bidra til en mangfoldig kultur innenfor underholdningsbransjen. Prosjektet har tidligere blitt støttet av blant annet H.K.H Kronprins Håkon.

BLUE LIPS fra Tove Lo ute i dag17.11.2017 14:35Pressemelding

Grammy-nominerte Tove Lo er i dag ute med det nye albumet BLUE LIPS. BLUE LIPS er det avsluttende kapittelet i Lady Wood-historien. Der Lady Wood var delt inn i delene Fairy Dust og Fire Fade er BLUE LIPS delt inn i LIGHT BEAMS og PITCH BLACK. Første singel ut fra det nye albumet var "Disco Tits", en låt gjort i samarbeid med The Struts som hun har jobbet med tidligere på “Cool Girl”, “Habits (Stay High)” og “Talking Body”. Låten er B-listet på NRK P3. Hennes kritikerroste Lady Wood-album inneholdt "Cool Girl", som til dags dato har over 48 millioner YouTube-visninger. I forbindelse med albumet Lady Wood slapp hun kortfilmen Fairy Dust, hvor hun fikk sin skuespillerdebut. Filmen inneholdt låtene “Influence”, “Lady Wood,” “Vibes”, “True Disaster” og “Cool Girl”. Filmen ble kontroversiell og ble kort tid etter release fjernet fra YouTube, for så å bli lagt opp igjen kort tid etter den ble tatt ned. V magazine har beskrevet filmen som: “a raw, beautiful, and proudly provocative exploratio

Bjørn Rogstad blir General Manager for Universal Music Norge10.11.2017 16:00Pressemelding

Bjørn Rogstad blir General Manager for Universal Music Norge   Bjørn Rogstad har blitt forfremmet til General Manager, Universal Music Norway, med øyeblikkelig virkning. Bjørn sin forfremmelse kommer litt over ett år etter at tidligere sjef Petter Singsaas forlot selskapet etter 22 år. Rogstad ble ansatt i Universal Music i 2013 og har vært sjef for lokalavdelingen siden. I sin nye rolle vil Bjørn rapportere direkte til Per Sundin, President of Universal Music, Nordic Region.   Les mer her: https://www.musicbusinessworldwide.com/universal-promotes-bjorn-rogstad-general-manager-norway/