Femte singel fra Gatekunst 6 – Turab, Temur og Izabell

Da var tiden kommet til den femte singelen fra det kommende “Gatekunst 6”-albumet, og denne gangen dreier det seg om en myk rnb-perle produsert med trespannet Turab, Temur og Izabell. Låten heter “Blind”, og er produsert av Leif Inge Fosen alias Maye Music.

Turab er som Gatekunst-veteran å regne da han har vært med helt i fra starten, men siden sist har han fått egne ben å stå på via en rekke utgivelser & radiolistinger (via låter som "Shawty" med Satilmis, og “Ride Home” med Lex Press).

- “Jeg digger denne låta, og endelig skal den ut. Vi hadde en session der vi brainstormet, og vi begynte på den rnb-viben med Leif hvor jeg var i gang med vers og pre-hook. Så inviterte jeg Temur opp til studio for å jamme litt mer, og plutselig var vi inne på noe fett. Senere joinet Iza og la til et kvinnelig perspektiv på det. Synes låta ble dope.” - Turab.

HØR "BLIND" HER

Temur har det siste året gått fra å være et ukjent talent fra Oslo, til å stå bak den største norske låten i 2017, “Fy Faen”, sammen med kompisen Hkeem. Nå er han endelig klar med ny musikk, og det er ekstra gøy at dette er i gjennom Gatekunst.

- “Jeg har fulgt med på Gatekunst siden runde 3, som også var den tiden jeg begynte å interessere meg for musikk. Jeg gikk faktisk på audition til femern, men kom ikke videre. I don’t blame them, tho. Haha. Så når jeg hørte at sjette utgaven var en greie, så ville jeg seff være med. Låta ble til av at Turab helt random sendte meg en SMS og var gira på å hitte studio. Så jeg hoppa inn og da hadde han gjort vers og refreng allerede. Derfra så gjorde jeg bare tingen min, og la på noen skikkelig rnb-vokaler på andre verset.” - Temur.

Helt siden hun debuterte med låten “Ka Vet Du” i 2014 har Izabell fra Stavanger stadfestet seg som Norges rap-dronning, og var derfor et kjærkomment tilskudd til GK6. Hun leverer et vers som bare hun kan, og gir unggutta et sårt trengt perspektiv på deres rnb-slager.

- “Hadde lenge snakka med Marius og Assad om å delta i Gatekunst-prosjektet, så når eg då fikk mail fra Assad med Turab og Temur sitt bidrag og et spørsmål om å joine så gikk det ikkje lang tid før eg hoppa på med et vers. Låten e som sukkerdyppa churros, varm, soft, søde og litt crunchy.” - Izabell.

Om Gatekunst

Gatekunst 6 er det sjette albumet i ungdomsprosjektet Gatekunst. Første singel, «Liten Sirkel», med Ezzari, Turab og Satilmis ble sluppet våren 2017, og resten av albumet slippes ukentlig høsten 2017.

16. november blir det Gatekunst-konsert i Oslo.

Gatekunst-prosjektet har tidligere blitt årlig arrangert i regi av hiphop-kollektivet Forente Minoriteter, som er et kompetansesenter for ungdom og de som arbeider med ungdom. Målet med prosjektet er å gi unge talenter en reell læringsarena der kan få oppleve hvordan det er å være artist i den virkelige verden. Utgangspunktet er alltid ungdommenes egne interesser, drømmer, talenter og ressurser, og GKP tilbyr veiledning og inspirasjon til ungdommene som får erfaringer, kunnskap og nettverk. Veiledningen skjer i form av workshops der ungdommene samarbeider med kjente og etablerte artister som fungerer som mentorer og rollemodeller.

I den 6. utgaven av prosjektet er det stort fokus på å pushe de unge talentene i større grad enn tidligere. Mentorer plukker ut talenter og hjelper de med studioprosessen, øving mot konsert og tanker rundt artistisk profil. Sluttresultatet er en plateutgivelse og en konsert der artistene og de unge talentene opptrer sammen, samt en ti-episoders serie som vil vise frem prosessene som foregår gjennom prosjektet. Med GKP ønsker vi å fremme originaler og bidra til en mangfoldig kultur innenfor underholdningsbransjen. Prosjektet har tidligere blitt støttet av blant annet H.K.H Kronprins Håkon.

Nyhetsbrev fra Universal Music20.4.2018 16:15Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev med de største internasjonale slippene fra Universal Music. Ariana Grande ute med ny låt Nytt album fra J. Cole Sting & Shaggy med album Kan også nevne at 16 år gamle Billie Eilish er tilbake med den fantastiske balladen "lovely". Denne gangen har hun fått med seg Khalid. Liam Payne har slått seg sammen med den colombianske superstjernen J Balvin på den sommerlige låta "Familiar". Senere i år skal Liam Payne slippe sitt første album som soloartist, etter å ha debutert med singlene "Strip That Down" og "Bedroom Floor" i fjor. Aktuelle konserter: 23. april - Sam Smith i Telenor Arena med Lewis Capaldi som oppvarming. 23. april - Thirty Seconds To Mars i Oslo Spektrum. 24. april - Niall Horan på Sentrum Scene med Julia Michaels som oppvarming. 25. april - Imagine Dragons i Oslo Spektrum. Ha en musikkfylt helg!

Nytt album fra J. Cole20.4.2018 15:51Pressemelding

J. Cole er i dag ute med sitt femte studioalbum KOD. Albumet følger opp hans suksessalbum 4 Your Eyez Only fra 2016. Første låt ut fra albumet er "ATM" hvor videoen er regissert av Cole selv og Scott Lazer. Om albumtittelen sier han selv på Twitter: KOD. 3 meanings. Kids on Drugs, King Overdosed, Kill Our Demons. The rest of the album I leave to your interpretation. J. Cole var den første som ble signét til Jay-Zs Roc Nation label hvor han ga ut sitt debutalbum Cole World: The Sideline Story i 2011. I løpet av karrieren har han fått med seg fem Grammy Award nominasjoner i kategorier som Best New Artist og Best Rap Album. I fjor spilte han for et utsolgt Oslo Spektrum.

Ariana Grande med ny låt20.4.2018 15:04Pressemelding

Ariana Grande er i dag ute med sin nye singel “No Tears Left To Cry”. Dette er første slipp siden Dangerous Woman fra 2016. Låten er produsert av Max Martin og ILYA og skrevet av Ariana selv med hjelp fra Max Martin, ILYA og Savan Kotecha. “No Tears Left To Cry” er første smakebit fra hennes nye album. Samtidig med låten kom også videoen regissert av Dave Meyers som tidligere har gjort videoer for Katy Perry, Maroon 5 og Kendrick & SZA - for å nevne noen. Siden albumdebuten Yours Truly i 2013, har Ariana Grande vokst frem som en av verdens aller største artister. Etterfølgeren My Everything (2014) inneholdt monsterhits som "Problem" og "Break Free" og hele fire låter nådde topp 10 på Billboard-listen. I 2016 slapp hun tredjealbumet Dangerous Woman, som i likhet med forgjengeren gikk til topps i Norge, USA og en rekke andre land.

Sting & Shaggy ute med album20.4.2018 14:44Pressemelding

Sting & Shaggy er i dag ute med albumet 44/876. Albumet 44/876 (44 er landskoden for UK, 876 for Jamaica) er spilt inn i New York og på Jamaica. Noen av dem som bidrar er legendariske Robbie Shakespeare fra Sly and Robbie, dancehall sensasjonen Aidonia, Morgan Heritage, Branford Marsalis, Agent Sasco og Stings mangeårige gitarist Dominic Miller. Albumet er produsert av Sting International (“Oh, Carolina,” “Boombastic” og “It Wasn’t Me,”) og Martin Kierszenbaum (Sting, Madonna og Lady Gaga). I sommer legger de ut på turné sammen og kan oppleves live 4. juli i Kristiansund og 5. juli på Kongsberg Jazzfestival.

Temmpo ute med akustisk versjon av «Pipe Dream»20.4.2018 12:31Pressemelding

Med en rekke hits for andre artister i bagasjen, gikk Temmpo løs på sin egen solokarriere i 2016. Hans fjerde solosingel, «Pipe Dream», er spilt nærmere 100 000 ganger, og nå følger han opp med en akustisk versjon av låten. Temmpo har et musikktalent utenom det vanlige og kan påberope seg titlene låtskriver, produsent, multi-instrumentalist og vokalist. «Pipe Dream» omhandler spørsmålet vi alle kjenner oss igjen – hvor passer jeg inn i verden? Og er jeg på riktig vei? Poplåten har ærlig tekst kombinert med fengende melodier, som er Temmpo sitt kjennetegn. Det hele bringer optimisme inn i det store spørsmålet om vår tilstedeværelse på denne jorden. HØR TEMMPO "PIPE DREAM (ACOUSTIC)" HER Temmpo Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for prosjekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky

Seeb med debut-EP – Nice To Meet You!20.4.2018 11:35Pressemelding

Etter å ha streamet over 2 milliarder på Spotify og vunnet Spellemannsprisen 2017 for "Årets popgruppe", gir produsenttrioen, Seeb, ut debut EP`en "Nice To Meet You" 20. April. Første singel fra EPen, "Drink About feat. Dagny" , som hadde release 6 april, har allerede streamet 4,5 millioner ganger og ligger #3 på Spotify i Norge og topp 9 på radiolistene i Norge. - "Vi er veldig glade og helt ærlig, litt nervøse for å slippe vår første EP. Det har vært en utrolig spennende og givende reise å lage denne EPen, og vi har samarbeidet med så mange talentfulle venner fra hele verden – fra norske Dagny og Iselin til internasjonale stjerner som Jay Sean, Skylar Grey og mange flere!" - Seeb HØR SEEB "NICE TO MEET YOU" EP HER Tracklist 1. Say You Love me feat. Skylar Grey 2. Don´t Know Why feat. Jay Sean 3. Nice To Meet You feat. Goodito Frito 4. Drink About feat. Dagny 5. The High feat. 11 LIT3S 6. Listen feat. Iselin Om Seeb Etter å ha hatt globale monsterhits med remixene av Mike Posner's "I