Avinor

Fem destinasjoner fra Bergen med Loganair

Det skotske flyselskapet Loganair lanserer i år to nye ruter til Manchester og Inverness. Det er nå mulig å reise med Loganair fra Bergen til fem destinasjoner i Storbritannia - Shetland, Orknøyene, Inverness, Glasgow og Manchester.

Aina Tysse, leder for Forretningsutvikling på Bergen lufthavn, er glad for å kunne ønske Loganair velkommen til Bergen. Loganair opererer nå fem destinasjoner i Storbritannia, som er relevante for både forretningstrafikk og fritidsreiser.

Vestlandet og Skottland er historisk og kulturelt nært, og den nye helårsruten til Inverness knytter disse områdene enda tettere sammen. Den nye Manchester-ruten er også gode nyheter for forretningsreisende og fotballfans. Begge rutene er viktige tillegg til det eksisterende rutenettet fra Bergen lufthavn, Flesland. Vi tror Vestlendingene vil sette pris på bredden i utvalget av skotske destinasjoner, sier Tysse.

Ruten til Inverness vil gå tirsdager, torsdager og søndager fra 10. mai, og er en direkterute og en helårsrute. Flyet til Manchester vil ha et kort stopp i Inverness, men passasjerene vil bli sittende i det samme flyet, et Embraer 145 jetfly.

Flyselskapet tilbyr også en rute til Glasgow, som startet i fjor sommer. Ruten starter 25. mai, og går til 9. september på fredager og søndager.

Lørdagsruten til Orknøyene vil gå mellom 23.juni og 18. august, og det blir to ukentlige avganger til Shetland, onsdager og lørdager, mellom 26. mai og 18. august.

Fem unike destinasjoner

Shetland og Orknøyene er øygrupper utenfor kysten av Nord-Skottland, som har uberørte strender, et bemerkelsesverdig dyreliv, gamle arkeologiske funnsteder, rik historie og et fantastisk kystlandskap.

Inverness har en flott beliggenhet ved elven Ness, i den nordlige enden av Skottlands «Great Glen». Om sommeren kommer mange på jakt etter sjøuhyret Nessie, men området i seg selv er også verdt et besøk, om man velger et cruise på Loch Ness eller et måltid i en av byens utmerkede restauranter.

Glasgow er et mekka for shopping, kultur og sportsinteresserte, perfekt for en weekendtur med fantastiske restauranter, pulserende natteliv, førsteklasses shopping og turistattraksjoner for hele familien.

Videre sør gir Manchester en uovertruffen blanding av historie og kultur gjennom museer, gallerier og kunstsentre - samt to av verdens mest profesjonelle fotballag. Det er et av de mest spennende stedene i Storbritannia å besøke akkurat nå, og Loganair ønsker alle varmt velkommen.

Fullservice-merket Loganair

"Dette er vår største satsning fra Bergen, og den gir passasjerene det bredeste utvalget av reiser til Storbritannia, forteller Kay Ryan, kommersiell direktør i Loganair."

Enten det er en forretningstur, en weekendtur, en fotball-tur eller et eventyr rundt Skottlands høyland og øyer - Loganair er flyselskapet for deg.»

"Vi har fløyet mellom Storbritannia og Bergen i syv år under vår tidligere franchise med Flybe - som mange passasjerer vil huske, forteller Kay Ryan. Nå vil vi fly rutene selv under vårt eget merke, og tilby mer inkludert.

De nye rutene er allerede tilgjengelige for bestilling påwww.loganair.co.ukeller 0344 800 2855, med priser som starter fra 1050 NOK. Inkludert i prisen er 20 kg bagasje, service om bord og en varm skotsk velkomst.

"Du vil se våre unike fly i luften, om ganske kort tid», avslutter Kay Ryan.

Om Loganair
Loganair, Skottlands flyselskap, betjener 28 destinasjoner i Storbritannia og internasjonale ruter til Dublin og Bergen. Flyselskapet opererer over 1000 fly hver uke med en flåte på 30 fly som spenner mellom 8og 50 seter. Selskapet transporterer rundt 800 000 passasjerer hvert år. Les mer påwww.loganair.co.uk

Om Avinor

Avinor

+47 67 03 00 00https://avinor.no

Avinor har ansvar for 43 statlig eide lufthavner, og flysikringstjenesten for sivil og militær luftfart i Norge. Dette nettverket binder Norge sammen - og Norge sammen med verden.

Avinor er en drivkraft i miljøarbeidet i luftfarten og en pådriver for å redusere de samlede klimagassutslippene fra norsk luftfart. Selskapet har en ledende rolle i arbeidet med utvikling av el-fly, og leveranse av biodrivstoff til fly.

Avinor bidrar hvert år til 50 millioner sikre og effektive flyreiser. Om lag halvparten av disse er til og fra Oslo lufthavn.

Rundt 2.800 medarbeidere har ansvar for å planlegge, bygge ut og drive et samlet lufthavn- og flysikringssystem. Avinors virksomhet finansieres gjennom luftfartsavgifter og kommersiell virksomhet på flyplassene.

- Avinors offentlige journal

Følg pressemeldinger fra Avinor

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Avinor på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Avinor

En milepæl for omstilling til null- og lavutslippsluftfart22.3.2024 12:15:00 CET | Pressemelding

-Det er veldig positivt at regjeringen setter av 1 milliard kroner til å fremskynde overgangen til null- og lavutslippsluftfart i Nasjonal transportplan for perioden 2025-2036. Dette er kraftfulle signaler til luftfarten og svært viktig for å sette fart på omstillingen. Alle ønsker å fase inn fremtidens fly så raskt som mulig. Ressurser til utbygging av infrastruktur er avgjørende for at vi skal være klare når de første null- og lavutslippsflyene kommer, sier konsernsjef i Avinor, Abraham Foss.