Felicia Øystå ansatt som leder i Amta

22.6.2016 11:05 | Amedia

Felicia Øystå er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Akershus Amtstidende i Drøbak.

Hun har vært konstituert i stillingen de siste månedene.

- Felicia Øystå har vist, i den perioden hun har vært konstituert, at hun vil bli en dyktig og engasjert leder for Akershus Amtstidende. Mediehuset får med henne en leder som, sammen med de ansatte, vil sørge for at avisen videreutvikler den gode trenden de er inne i akkurat nå, sier styreleder Petter Christian Saugstad.

- Jeg er glad for at Felicia tar den utfordringen det er å bringe Amta inn i den digitale fremtiden. Som leder i mediebransjen må man kunne holde fokus på redaksjonell, menneskelig og økonomisk utvikling samtidig. Jeg tror dette er en av de mest utfordrende lederjobbene i Frogn og Nesodden nå, sier han.

- Jeg er takknemlig for tilliten fra styret og konsernet, dette er en utfordring jeg gleder meg til, sier Felicia.

- Det er en utfordrende tid, men jeg har stor tro på at hvis man jobber på lag med de ansatte så er det ingen grenser for hva man kan få til. Som fersk leder har jeg fortsatt mye å lære. De ansatte har vist stor tålmodighet med meg det siste halve året som konstituert. Det er jeg takknemlig for, sier hun.

- Amtas ambisjon er å være først og best på lokale nyheter. Det er en stor og viktig jobb som må gjøres hver eneste dag. Det er viktig for meg at vi også fortsetter vårt arbeid med å gi leserne gode digitale opplevelser, sier den nye Amta-sjefen.

iFinnmark styrker seg som ledende digital lokalavis15.5.2017 15:20Pressemelding

Færre papirutgivelser – enda sterkere digitalt satsing   Finnmarken og Finnmark Dagblad fornyer seg. Avisene styrker nettavisen iFinnmark som den viktigste nyhetskilden om Finnmark for finnmarkinger i hele landet.  Fra 13. juni reduseres antall papirutgivelser fra seks til fire i uken. Men allerede nå lanserer avisene hver sin nye sjudagers digitalavis. Avisleserne i Finnmark er allerede landets mest digitale. Ingen norske aviser har høyere andel digitale abonnenter. Nå endrer avisene seg for å gi et enda bedre tilbud til det voksende antallet digitale lesere.  – Ingen skal slå oss på lokalt innhold fra Finnmark. Der skal vi være best og først digitalt, sier de to redaktørene i Finnmarken og Finnmark Dagbladet om bakgrunnen for den omleggingen av produktene som nå finner sted.  Nytilsatt ansvarlig redaktør i Finnmarken, Anniken Renslo Sandvik, har stor tro på endringen: – Finnmarken har bare siden januar økt sin digitale andel av abonnenter med åtte prosentpoeng. Leserne i Øst-Finnmark