FATSTONE TV kanal er nominert til internasjonal pris

Den norske action sports TV kanalen FATSTONE TV kanal er nominert til «The Best TV Sports Channel of the World 2017» av IOC sin kultursamarbeidspartner FICTS.

FATSTONE TV kanal er nominert til «The Best TV Sports Channel of the World 2017» av FICTS (The International Federation of Sport Television) IOC sin samarbeidspartner for media og kultur. Prisen utdeles i Milano den 18 november under den årlige FICTS sammenkomsten. Her stiller de 116 IOC medlemslandene opp for å feire hvordan sport vises gjennom film og TV.

FATSTONE TV Kanal er nominert sammen med 20 andre TV Sports kanaler, deriblant Eurosport, Sky Sport og Match TV.

FATSTONE TV KANAL ble lansert i mai 2013 som en action sports TV kanal som fokuserer på de «utradisjonelle» sportene og ligger tilgjengelig i grunnpakkene hos alle Norges TV husholdninger.

«Dette er jo utrolig hyggelig – som grunderfirma har vi jobbet dag og natt for å vise sport - og spesielt utradisjonelle sporter – på en litt annerledes måte. Det at en internasjonal organisasjon som FICTS nå viser oss at de liker det vi gjør er en fantastisk klapp på skuldra for oss» sier Ann-Mari Albertsen som er en av grunderne  bak TV kanalen.

Salgs-og markedssjef Ane Nordahl Carlsen i Fatstone TV kanal sier «Dette gir Fatstone TV et spennene utgangspunkt for framtidige produksjoner og samarbeid.

I tillegg til at Fatstone TV kanal er nominert til “The Best TV Sports Channel of the World 2017” er også en av Fatstone TV sine dokumentarer nominert for «Sports Dokumentary of the Year» i kategorien «Sport & Verdier». Dokumentarfilmen heter «For the Boys – A Skate Road Trip» og viser verdens beste skateboardere i en utradisjonell setting hvor de forteller hvordan de opplever å dele sporten sin med utøvere fra andre kulturer. Fatstone TV sin kanalsjef Matias Nordahl Carlsen uttaler: «Det er en stor ære for oss å bli nominert for en dokumentarfilm i dette som ansees som sports TV sin Oscar».  Den 20 november skal FICTS kåre vinneren i denne kategorien.

Dokumentarfilmen "For the Boys - A Skate Road Trip" er nominert.

FATSTONE TV kanal lanserte i 2013 og er en TV kanal som fokuserer på action sport og som ønsker å vise utradisjonelle sporter. Kanalen har hatt stor suksess siden lanseringen og distribueres via alle operatørene i Norge, og ligger i alle basispakkene hos Canal Digital Kabel, Canal Digital Satellitt, Altibox, GET, Telenor, Riks TV.

Se www.fatstone.tv

FICTS står for Fédération Internationale Cinéma Télévision Sportifs, på engelsk “International Federation of Sport Television”

FICTS skal jobbe for å fremme kunnskapen om de Olympiske verdiene og fokuserer på å fremme sport som kultur gjennom bruk av sportsmedier under mottoet «Kultur gjennom Sport».

For mer info se: http://sportmoviestv.com

FATSTONE TV KANAL kom på pallen i internasjonal prestisjetung konkurranse1.12.2017 11:46Pressemelding

Det ble pallplass på den norske action sports TV kanalen Fatstone TV kanal under FICTS sin årlige sammenkomst i Milano. Fatstone TV kanal var nominert til «The Best TV Sports Channel of the World 2017» av IOC sin kultursamarbeidspartner FICTS (The International Federation of Sport Television). Under konferansen i Milano vant Fatstone TV 3 plassen, kun slått av den Russiske TV kanalen Match TV på 1 plass og den Japanske TV kanalen NHK World TV på 2 plass.