Farmen-finalen knuste alle rekorder

Finalen i Farmen kjendis ble den mest sette Farmen-finalen gjennom tidene med et snitt på 1,3 millioner seere. 1,5 millioner så på det meste da Lothepus ble kåret til vinner.
Her hylles Lothepus som vinner av Farmen under gårsdagens finalefest i Oslo. Foto: Espen Solli, TV 2.

Finalen på Farmen kjendis ble i snitt sett av 1.299.000 seere. Det ga en andel på 65,3 blant alle seerne (P12+) og 71,6 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år.

Del 2 av Farmen kjendis etter 21-nyhetene ble sett av 1.438.000 seere mens nesten 1,5 millioner seere fulgte finalen da Lothepus ble kåret til vinner.

I snitt har 973.000 seere sett hele Farmen kjendis-sesongen på TV 2. Dette er den mest sette TV 2-serien noensinne!

- Farmen kjendis har sprengt alle grenser og blitt den største TV 2-suksessen noen gang. Et samlet pressekorps dekket finalefesten minutt for minutt i går, så engasjementet har vært bredt og seertallene over all forventning hele sesongen. Og med Farmen-rekord og over 70 prosent markedsandel i den kommersielle målgruppen 20 – 49 år, så er det bare å gratulere produksjonsselskapet Strix, interne krefter i TV 2 og alle deltagerne med en sesong som går inn i TV 2 historien som den mest sette programserien noensinne. Dette er et bevis på at godt norskprodusert innhold av høyeste kvalitet evner å samle folket foran skjermen og at TV–mediet fortsatt står utrolig sterkt til tross for sterk konkurranse på alle fronter, kommenterer programdirektør Jarle Nakken i TV 2.

Den forrige seerrekorden på Farmen er fra 2003. Den gang var det 1.276.000 seere som fulgte finalen på TV 2.

Seertall i helgen på TV 2:

Fredag:

Norske Talenter: 540.000 seere (andel 43,8% i P20-49 og 37,1% i P12+)

Nyhetene: 325.000 seere (andel 22,9% i P20-49 og 20,4% i P12+)

Sportsnyhetene: 336.000 seere (andel 29,7% i P20-49 og 21,8% i P12+)

Senkveld: 662.000 seere (andel 50,9% i P20-49 og 45% i P12+)

Senere med Tørnquist: 235.000 seere (andel 30,1% i P20-49 og 25,9% i P12+)

Lørdag:

Hver gang vi møtes: 550.000 seere (andel 33,5% i P20-49 og 35,3% i P12+)

Nyhetene: 328.000 seere (andel 19,3% i P20-49 og 20,1% i P12+)

Sportsnyhetene: 353.000 seere (andel 20,6% i P20-49 og 22,7% i P12+)

God kveld Norge: 410.000 seere (andel 30,8% i P20-49 og 29% i P12+)

Søndag:

Farmen kjendis: 1.299.000 seere (andel 71,6% i P20-49 og 65,3% i P12+)

Del 2 etter 21-nyhetene ble sett av 1.438.000 seere

På det meste var det 1,5 millioner seere som fulgte finalen da Lothepus ble kåret til vinner.

Nyhetene: 958.000 seere (andel 60,8% i P20-49 og 55,9% i P12+)

Sportsnyhetene: 952.000 seere (andel 60,1% i P20-49 og 52,9% i P12+)

Happy go lucky: 381.000 seere (andel 44,8% i P20-49 og 31,7% i P12+)