Fagforbundet gir 100 000 kroner til UNICEF og årets TV-aksjon

- Fagforbundet vil gi hundre tusen kroner til årets TV-aksjon og jeg vil oppfordre alle våre fagforeninger til å gjøre det samme, sier Fagforbundets leder Mette Nord til et fullsatt landsmøte.
Foto: Jan Lillehamre

Mette Nord oppfordret  også Fagforbundets 18 000 tillitsvalgte til å samle inn penger gjennom å bli bøssebærer førstkommende søndag.

- I år går TV-aksjonen til en viktig sak, nemlig UNICEFs arbeid for å gi utdanning til barn som er ramma av krig og konflikt. Når ett av fem barn i krigs- og konfliktområder er uten skolegang, står framtida til hele nasjoner på spill. Derfor skulle det bare mangle at Fagforbundet bidrar til årets TV-aksjon, sier Mette Nord.

UNICEF jobber målrettet for at barn ikke skal få ødelagt framtida på grunn av voksnes kriger og konflikter. Årets TV-aksjon skal gi skolegang og håp til barn i Colombia, Mali, Syria, Pakistan og Sør-Sudan.

Det var Unicefs aksjonsleder, Vibeke Østby, som mottok støtten fra Fagforbundet.

Kjetil Vevle
Informasjonsrådgiver, Fagforbundet