Fafo overtar Samfunnsøkonomisk analyse

28.4.2017 11:23 | Fafo

Fafo styrker sitt arbeid med økonomiske studier ved å overta Samfunnsøkonomisk analyse. Selskapet fortsetter som eget aksjeselskap eid av Forskningsstiftelsen Fafo, og ledes av Rolf Røtnes.

- Denne utvidelsen av Fafo er både viktig og gledelig. Fafo trengte å styrke økonomkompetansen, og nå får vi et godt og velrennomert økonommiljø med på laget, sier daglig leder i Fafo, Tone Fløtten.

Det er 12 samfunnsøkonomer som nå blir en del av Forskningsstiftelsen Fafo.

Fafo og Samfunnsøkonomisk analyse har et allerede etablert samarbeid, gjennom Senter for lønnsdannelse og andre prosjekter.

-Vi ser et stort potensial i å utvikle dette samarbeidet videre, understreker Tone Fløtten.

De to miljøene har i flere år vært samlokalisert i Borggata 2 B på Grønland i Oslo.

Samfunnsøkonomisk analyse ble utskilt fra Econ Pöyry (tidligere Econ) i mars 2013, og overtok i september 2015 DAMVAD Norge.

Roger Bjørnstad var inntil mars i år daglig leder og eier av selskapet. Han er nå sjeføkonom i LO.