Ezzari med en energisk kjærlighetserklæring - Dør for deg

Med mye hype rundt seg, har 18 åringen fra Hauketo i Oslo skapt seg et navn det er verdt å følge med på. Etter to solide singelslipp, har Ezzari spilt på festivaler som Vill Vill Vest, Granittrock og Stavernfestivalen. I dag er Ezzari tilbake med sin tredje singel, hvor han viser en mer energisk og følsom side av seg selv.

"Å «dø for» noen betyr å like noe veldig godt. Det er begrep som jeg og veldig mange andre i Oslo bruker veldig mye til vanlig, fordi det er så sterkt... Å DØ for noen liksom, det er det sterkeste man kan gjøre.

"Dør for deg" handler om når du liker noen veldig, og den personen vet det alt for godt selv. De har en slags makt over deg, og kan bruke dine svake sider mot deg. Alt for mange liker å spille spill i kjærlighet, og innser ikke hva de har spilt bort før de har mista det. Da er det kanskje for sent.

Mennesker vil alltid ha det de ikke kan få as, det er farlig!"

- Ezzari

HØR "DØR FOR DEG" HER

"Å jobbe med denne låta har vært utrolig gøy og lærerikt. Den starta i første session jeg noen gang hadde med partnerne Anders Nilsen og André Jensen. De spilte av beaten og jeg kicka på den med en gang. Vi hadde en veldig bra kjemi hele veien, synes jeg. Ting kom veldig naturlig, og vi jobba effektivt. Rett og slett en veldig fin prosess, og det er tvilsomt det siste du hører av oss sammen", forteller Ezzari

"Var litt seint ute til første session, så Adam sa han dro for å kjøpe seg en kaffe i mellomtiden. Da jeg traff han hadde han vært på starbucks og kjøpt seg en halvliter med melk/sukker/krem/sirup. «Ække så glad i kaffesmaken» 😂

Det har vært sjukt gøy å jobbe med Adam i studio. Super hyggelig og målretta fyr som vet hva han vil, og jobber hardt for å nå målene sine. Han tar faget sitt seriøst, og er helt nørd når det kommer til rim-oppsett og skjema. Gleder meg til å lage mer musikk sammen!"

- Anders Nilsen

Om Ezzari:

Bare 18 år gammel har stjerneskuddet Ezzari (Adam Ezzari) fra Hauketo i Oslo skapt en hype rundt seg. Hans to uoffisielle remixer, "Blå lapper" og "Engler", har plassert han på kartet som et talent man skal se opp for i 2017. Ezzari er selve symbolet på en ny generasjon rappere med viktige ting på hjertet, og unggutten signerte nylig med Universal Music.

I 2016 opptrådte han på flere mindre festivaler, og varmet blant annet opp for Kaveh på Skullerud Fritidsklubb.

by:Larm 2017 var Ezzari sitt første egne show og vi fikk servert en solid presentasjon av en av Norges største musikalske talenter. I slutten av april slapp det unge talentet sin debutsingel "Ikke noe press". En måned senere slapp han sin andre singel "Null". Ezzari var også å finne i NRK serien SKAM, hvor han spilte Adam Malik.

Nå er Ezzari klar med sin tredje singel, "Dør for deg". En energidreven kjærlighetslåt, som vil få deg til å danse.

Siden siste singel, har Ezzari vært opptatt med å bli ferdig på vgs. Han har brukt tiden etter skolen godt i studio og jobbet med nye låter. Han har også opptrådd på utrolig mange steder over hele landet, bl.a Stavernfestivalen, VIll Vill Vest og Granittrock.

Kunstnerisk debut fra multitalentet Lil Halima23.4.2018 17:52Pressemelding

Fredag 27. April er 19 år gamle Lil Halima er ute med sin debut-singel, «Abstract». Låten har hun skrevet og co-produsert selv, i tillegg til å male coveret. I sitt eget prosjekt er hun drivende faktor, og overlater ingenting til tilfeldighetene. Lil Halima sin lidenskap for musikk har fulgt henne hele livet. Da faren reiste fra Kenya til Bardu i 1995 hadde han med seg kenyansk musikk og amerikansk hiphop i bagen. Dette skulle legge grunnlaget for en oppvekst fylt med forskjellige musikalske inspirasjoner for Lillian Halima Anderssen. 19-åringen har talenter innen sang, låtskriving, piano, fiolin og musikkproduksjon, i tillegg til billedkunst. Til sammen har disse impulsene blitt til Lil Halima, som slapp den selvskrevne- og produserte introduksjonslåten «Interlude» uken før slipp av debutsingelen «Abstract». - Det er viktig for meg å skrive, synge, produsere og lage visuelle ting selv, for hvis ikke kan jeg ikke være sikker på at det blir slik jeg vil ha det, sier Lil Halima. «Abstrac

Nyhetsbrev fra Universal Music20.4.2018 16:15Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev med de største internasjonale slippene fra Universal Music. Ariana Grande ute med ny låt Nytt album fra J. Cole Sting & Shaggy med album Kan også nevne at 16 år gamle Billie Eilish er tilbake med den fantastiske balladen "lovely". Denne gangen har hun fått med seg Khalid. Liam Payne har slått seg sammen med den colombianske superstjernen J Balvin på den sommerlige låta "Familiar". Senere i år skal Liam Payne slippe sitt første album som soloartist, etter å ha debutert med singlene "Strip That Down" og "Bedroom Floor" i fjor. Aktuelle konserter: 23. april - Sam Smith i Telenor Arena med Lewis Capaldi som oppvarming. 23. april - Thirty Seconds To Mars i Oslo Spektrum. 24. april - Niall Horan på Sentrum Scene med Julia Michaels som oppvarming. 25. april - Imagine Dragons i Oslo Spektrum. Ha en musikkfylt helg!

Nytt album fra J. Cole20.4.2018 15:51Pressemelding

J. Cole er i dag ute med sitt femte studioalbum KOD. Albumet følger opp hans suksessalbum 4 Your Eyez Only fra 2016. Første låt ut fra albumet er "ATM" hvor videoen er regissert av Cole selv og Scott Lazer. Om albumtittelen sier han selv på Twitter: KOD. 3 meanings. Kids on Drugs, King Overdosed, Kill Our Demons. The rest of the album I leave to your interpretation. J. Cole var den første som ble signét til Jay-Zs Roc Nation label hvor han ga ut sitt debutalbum Cole World: The Sideline Story i 2011. I løpet av karrieren har han fått med seg fem Grammy Award nominasjoner i kategorier som Best New Artist og Best Rap Album. I fjor spilte han for et utsolgt Oslo Spektrum.

Ariana Grande med ny låt20.4.2018 15:04Pressemelding

Ariana Grande er i dag ute med sin nye singel “No Tears Left To Cry”. Dette er første slipp siden Dangerous Woman fra 2016. Låten er produsert av Max Martin og ILYA og skrevet av Ariana selv med hjelp fra Max Martin, ILYA og Savan Kotecha. “No Tears Left To Cry” er første smakebit fra hennes nye album. Samtidig med låten kom også videoen regissert av Dave Meyers som tidligere har gjort videoer for Katy Perry, Maroon 5 og Kendrick & SZA - for å nevne noen. Siden albumdebuten Yours Truly i 2013, har Ariana Grande vokst frem som en av verdens aller største artister. Etterfølgeren My Everything (2014) inneholdt monsterhits som "Problem" og "Break Free" og hele fire låter nådde topp 10 på Billboard-listen. I 2016 slapp hun tredjealbumet Dangerous Woman, som i likhet med forgjengeren gikk til topps i Norge, USA og en rekke andre land.

Sting & Shaggy ute med album20.4.2018 14:44Pressemelding

Sting & Shaggy er i dag ute med albumet 44/876. Albumet 44/876 (44 er landskoden for UK, 876 for Jamaica) er spilt inn i New York og på Jamaica. Noen av dem som bidrar er legendariske Robbie Shakespeare fra Sly and Robbie, dancehall sensasjonen Aidonia, Morgan Heritage, Branford Marsalis, Agent Sasco og Stings mangeårige gitarist Dominic Miller. Albumet er produsert av Sting International (“Oh, Carolina,” “Boombastic” og “It Wasn’t Me,”) og Martin Kierszenbaum (Sting, Madonna og Lady Gaga). I sommer legger de ut på turné sammen og kan oppleves live 4. juli i Kristiansund og 5. juli på Kongsberg Jazzfestival.

Temmpo ute med akustisk versjon av «Pipe Dream»20.4.2018 12:31Pressemelding

Med en rekke hits for andre artister i bagasjen, gikk Temmpo løs på sin egen solokarriere i 2016. Hans fjerde solosingel, «Pipe Dream», er spilt nærmere 100 000 ganger, og nå følger han opp med en akustisk versjon av låten. Temmpo har et musikktalent utenom det vanlige og kan påberope seg titlene låtskriver, produsent, multi-instrumentalist og vokalist. «Pipe Dream» omhandler spørsmålet vi alle kjenner oss igjen – hvor passer jeg inn i verden? Og er jeg på riktig vei? Poplåten har ærlig tekst kombinert med fengende melodier, som er Temmpo sitt kjennetegn. Det hele bringer optimisme inn i det store spørsmålet om vår tilstedeværelse på denne jorden. HØR TEMMPO "PIPE DREAM (ACOUSTIC)" HER Temmpo Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for prosjekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky