Ezzari med en energisk kjærlighetserklæring - Dør for deg

Med mye hype rundt seg, har 18 åringen fra Hauketo i Oslo skapt seg et navn det er verdt å følge med på. Etter to solide singelslipp, har Ezzari spilt på festivaler som Vill Vill Vest, Granittrock og Stavernfestivalen. I dag er Ezzari tilbake med sin tredje singel, hvor han viser en mer energisk og følsom side av seg selv.

"Å «dø for» noen betyr å like noe veldig godt. Det er begrep som jeg og veldig mange andre i Oslo bruker veldig mye til vanlig, fordi det er så sterkt... Å DØ for noen liksom, det er det sterkeste man kan gjøre.

"Dør for deg" handler om når du liker noen veldig, og den personen vet det alt for godt selv. De har en slags makt over deg, og kan bruke dine svake sider mot deg. Alt for mange liker å spille spill i kjærlighet, og innser ikke hva de har spilt bort før de har mista det. Da er det kanskje for sent.

Mennesker vil alltid ha det de ikke kan få as, det er farlig!"

- Ezzari

HØR "DØR FOR DEG" HER

"Å jobbe med denne låta har vært utrolig gøy og lærerikt. Den starta i første session jeg noen gang hadde med partnerne Anders Nilsen og André Jensen. De spilte av beaten og jeg kicka på den med en gang. Vi hadde en veldig bra kjemi hele veien, synes jeg. Ting kom veldig naturlig, og vi jobba effektivt. Rett og slett en veldig fin prosess, og det er tvilsomt det siste du hører av oss sammen", forteller Ezzari

"Var litt seint ute til første session, så Adam sa han dro for å kjøpe seg en kaffe i mellomtiden. Da jeg traff han hadde han vært på starbucks og kjøpt seg en halvliter med melk/sukker/krem/sirup. «Ække så glad i kaffesmaken» 😂

Det har vært sjukt gøy å jobbe med Adam i studio. Super hyggelig og målretta fyr som vet hva han vil, og jobber hardt for å nå målene sine. Han tar faget sitt seriøst, og er helt nørd når det kommer til rim-oppsett og skjema. Gleder meg til å lage mer musikk sammen!"

- Anders Nilsen

Om Ezzari:

Bare 18 år gammel har stjerneskuddet Ezzari (Adam Ezzari) fra Hauketo i Oslo skapt en hype rundt seg. Hans to uoffisielle remixer, "Blå lapper" og "Engler", har plassert han på kartet som et talent man skal se opp for i 2017. Ezzari er selve symbolet på en ny generasjon rappere med viktige ting på hjertet, og unggutten signerte nylig med Universal Music.

I 2016 opptrådte han på flere mindre festivaler, og varmet blant annet opp for Kaveh på Skullerud Fritidsklubb.

by:Larm 2017 var Ezzari sitt første egne show og vi fikk servert en solid presentasjon av en av Norges største musikalske talenter. I slutten av april slapp det unge talentet sin debutsingel "Ikke noe press". En måned senere slapp han sin andre singel "Null". Ezzari var også å finne i NRK serien SKAM, hvor han spilte Adam Malik.

Nå er Ezzari klar med sin tredje singel, "Dør for deg". En energidreven kjærlighetslåt, som vil få deg til å danse.

Siden siste singel, har Ezzari vært opptatt med å bli ferdig på vgs. Han har brukt tiden etter skolen godt i studio og jobbet med nye låter. Han har også opptrådd på utrolig mange steder over hele landet, bl.a Stavernfestivalen, VIll Vill Vest og Granittrock.

Nyhetsbrev fra Universal Music19.10.2018 12:25Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev fra Universal Music! Post Malone og Swae Lee med filmmusikk Major Lazer har teamet opp med Tove Lo Lemaitre slipper to Spotify Singles Post Malone og Swae Lee med filmmusikk Travelle ute med tredje singel fra kommende EP Ezzari ute med ny låt Hvem faen er Ka2? I går slapp The 1975 sin nye låt "It’s Not Living (If It’s Not With You)". Singelen er den tredje fra deres nye album A Brief Inquiry Into Online Relationships som slippes 30. november. Multitalentet Tory Lanez har fått med seg Meek Mill på den nye låten "Drip Drip". Albumet Love Me Now kommer 26. oktober. Jessie Reyez er ute med EPen Being Human In Public. I låtbuketten finner man blant annet “Saint Nobody”. Stjerna som tidligere har samarbeidet med Calvin Harris og Eminem ble nylig nominert til to priser på MTV EMAs, som går av stabelen 4. november. Den unge lovende rapperen Lil Mosey er i dag ute med debutalbumet Northsbest, som inkluderer hiten "Noticed" og "Kamikaze". Billie Eilish er ute med

Travelle – Tredje singel fra kommende EP19.10.2018 11:22Pressemelding

Etter å nylig ha sluppet “stay for the night”, er Travelle i dag klar med sin tredje singel fra den kommende debut-EPen “in paradise pt.1”, som slippes neste uke. - “Jeg skrev denne låten om harryhandel. Det var noe jeg begynte med etter at jeg flyttet til Oslo. Jeg ser egentlig på det som litt trashy, men jeg gjør det av prinsipp.” - Travelle HØR “SWEDEN” HER Multitalentet har brukt mye av den foregående tiden på å jobbe i studio – helt alene. Han er kjernen i sitt eget prosjekt, og er alene om alt som omhandler prosessen med å skape ny musikk. Den 2. november slippes debut-EP´en ‘in paradise pt.1’, og de syv låtene er nettopp ferdigstilt. Det har skjedd mye på kort tid for talentet som opplevde en brakstart på karrieren da han gikk #1 på Spotify sin Viral-liste med debutsingelen ‘Nobody Else’. Nå ser han fremover til nye utfordringer i året som kommer. - Målet for resten av 2018 og videre ut i 2019 blir å fortsette som nå – jeg vil gi ut varierte låter med en form for sammenheng. En

Ezzari – Tiden leger sår19.10.2018 11:15Pressemelding

Etter å ha spilt rundt om i landet i sommer med låter som “Casablanca”, er Ezzari i dag klar med en låt som er dedikert til alle som går igjennom noe vanskelig. Uansett hvor vanskelig en har det, så er det viktig å holde hodet oppe og se frem, forteller han. Ezzari har ikke ligget på latsiden i sommer. Etter han slapp “Casablanca” i sommer, har han spilt på en rekke festivaler som f.eks Slottsfjell, HAVNA 0150, Træna festivalen, H&M Loves Music, VG lista i Oslo og hele turneen. Han er også aktiv med podkasten “Andregenerasjonen” på NRK P3 som er i sin andre sesong. HØR EZZARI - "TIDEN LEGER SÅR" HER - «Tiden leger sår» er en låt dedikert til alle som går gjennom noe vanskelig. Den handler om en gutt som har mange problemer i oppveksten, mister til og med forholdet til far og mor, og ender opp i fengsel. Men når han slipper fri prøver han å se fremover, og kommer på rett spor, og historien ender veldig positivt. Jeg føler det viser at uansett hvor langt nede en er, så er det viktig å ho

Lemaitre slipper to Spotify Singles19.10.2018 08:44Pressemelding

I dag er Lemaitre ute med to splitter nye Spotify Singles. Lemaitre er de aller første nordmenn til å lage Spotify Singles, som ble spilt inn på Spotifys hovedkontor i Stockholm. I sann Spotify Singles-ånd byr duoen på spennende nytolkninger. De har laget en ny versjon av "Big" som gjestes av Timbuktu og en unik cover av Tame Impalas "Feel Like We Only Go Backwards". Hør på låtene her. Siden åpningen av Spotifys studioer i Stockholm i april har en rekke nordiske artister laget egne tolkninger av kjente låter, blant andre First Aid Kit, Scarlet Pleasure, Seinabo Sey, Hov1 og Lykke Li. Sveriges egne Timbuktu bidro til å skape magi på deres nye versjon av "Big": - Innspillingen i Spotify’s studioer var en vill opplevelse! Til vanlig jobber vi hjemmefra på laptops, så det å være i dette nye og fullutstyrte studioet var fantastisk. - Timbuktu kom inn og gjorde et vers på "Big", som var utrolig fett. Det er alltid spennende å høre gjestevers, fordi man aldri helt vet om gjesteartisten har sa

Post Malone og Swae Lee med filmmusikk18.10.2018 20:33Pressemelding

Post Malone & Swae Lee er i dag ute med låten "Sunflower". "Sunflower" er første låt ut fra soundtracket til filmen Spider-Man™: Into the Spider-Verse. Post & Swae Lee har igjen teamet opp etter deres forrige samarbeid “Spoil My Night”, som er på albumet beerbongs & bentleys, et albumet som har streamet nærmere 85 millioner ganger bare i Norge. Se video HER! Filmen har verdenspremiere 14. desember og soundtracket gis ut av Republic Records i samarbeid med Sony Pictures Entertainment. Om låten sier Spring Aspers, Head of Music, Creative Affairs Worldwide for Sony Pictures Entertainment’s Motion Picture Group; “Post and Swae have delivered a song that’s both heroic and emotional, which is exactly what a Spider-Man story needs. It’s anthemic, but also heartfelt - the perfect soundtrack for Miles to discover the Spider-Man inside himself”. Den animerte filmen er basert på Marvel Comics karakteren Miles Morales, tenåringen fra Brooklyn, som må sjonglere videregående skole med sin status som

Major Lazer har teamet opp med Tove Lo18.10.2018 12:55Pressemelding

Major Lazer har teamet opp med svenske Tove Lo og er ute med den afrikanskinspirerte "Blow That Smoke". Inspirasjonen til låten kommer fra deres nylige turné i Afrika hvor de blant annet spilte i Malawi, Kenya, Etiopia og Sør-Afrika. Om samarbeidet sier Tove Lo; “This song has been long in the making and I'm so happy about this collab! Started with me and Wes just sending ideas back and forth until I sent this vocal I was unsure what to do with, and they made magic with it! To me the song is about the sweet escape from your troubles or just mundane life by being a bit reckless and romantic”.