Extra og Obs med høyest vekst i kundetilfredshet
I årets utgave av Norsk Kundebarometer øker kundetilfredsheten til Obs med 4,3 poeng til en score på 73,5 poeng av 100 mulige. Extra oppnår en score på 71,2 poeng etter en vekst på 3 poeng. Kundetilfredshet på mellom 70-75 poeng regnes som «fornøyde kunder».
- Det viktigste for oss er at våre kunder, som også er våre eiere, er fornøyde. Derfor er dette en veldig hyggelig tilbakemelding til våre mange dyktige ansatte, som også bekrefter trenden av gode målinger Coops kjeder har oppnådd i ulike omdømmeundersøkelser den siste tiden, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge SA.
Også nærbutikkjeden Coop Marked leverer en av bransjens høyere vekst i kundetilfredsheten med tre poengs økning til 65,2 poeng.
2016 |
2017 |
Endring |
|
Obs |
69,2 |
73,5 |
+4,3 |
Extra |
68,2 |
71,2 |
+3 |
Coop Marked |
62,6 |
65,2 |
+2,6 |
Bunnpris |
56,9 |
58,5 |
+1,6 |
Kiwi |
73,4 |
73,7 |
+0,3 |
Coop Prix |
63,3 |
63,5 |
+0,2 |
Meny |
76,8 |
76,7 |
-0,1 |
Spar |
68,3 |
66,2 |
-2,1 |
Joker |
62,6 |
60,3 |
-2,3 |
Coop Mega |
70,5 |
67,8 |
-2,7 |
Rema 1000 |
75,3 |
70,9 |
-4,4 |
Kilde: Norsk Kundebarometer/Handelshøyskolen BI
Nøkkelord
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noOm Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom