Coop Norge

Extra og Obs med høyest vekst i kundetilfredshet

Del

Coops lavpriskjeder Obs og Extra har den høyeste veksten i kundetilfredshet blant dagligvarekjedene.

I årets utgave av Norsk Kundebarometer øker kundetilfredsheten til Obs med 4,3 poeng til en score på 73,5 poeng av 100 mulige. Extra oppnår en score på 71,2 poeng etter en vekst på 3 poeng. Kundetilfredshet på mellom 70-75 poeng regnes som «fornøyde kunder».

- Det viktigste for oss er at våre kunder, som også er våre eiere, er fornøyde. Derfor er dette en veldig hyggelig tilbakemelding til våre mange dyktige ansatte, som også bekrefter trenden av gode målinger Coops kjeder har oppnådd i ulike omdømmeundersøkelser den siste tiden, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge SA.

Også nærbutikkjeden Coop Marked leverer en av bransjens høyere vekst i kundetilfredsheten med tre poengs økning til 65,2 poeng.

2016

2017

Endring

Obs

69,2

73,5

+4,3

Extra

68,2

71,2

+3

Coop Marked

62,6

65,2

+2,6

Bunnpris

56,9

58,5

+1,6

Kiwi

73,4

73,7

+0,3

Coop Prix

63,3

63,5

+0,2

Meny

76,8

76,7

-0,1

Spar

68,3

66,2

-2,1

Joker

62,6

60,3

-2,3

Coop Mega

70,5

67,8

-2,7

Rema 1000

75,3

70,9

-4,4

Kilde: Norsk Kundebarometer/Handelshøyskolen BI

Nøkkelord

Kontakter

Om Coop Norge

Coop Norge
Coop Norge
Østre Aker vei 264
0915 Oslo

https://www.coop.no

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1.250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs!, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, og Matkroken. I tillegg driver Coop ca 120 byggevarehus i kjedene Obs! Bygg, Extra Bygg og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,5 millioner medlemmer/medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Følg saker fra Coop Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Coop Norge

Handelens Miljøfond – et krafttak for miljøet2.10.2017 12:36Pressemelding

Regjeringen og næringslivsorganisasjonene Dagligvarehandelens Miljøforum, som Coop er en del av, NHO Handel og Virke er nå enige om at norsk næringsliv kan oppfylle EUs «posedirektiv» gjennom Handelens Miljøfond, i stedet for at det innføres en statlig avgift på bæreposene. I praksis betyr dette at det legges på 50 øre per plastpose, som uavkortet går til miljøtiltak, herunder tiltak som bidrar til å redusere plastposebruken.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom