Experian på listen over verdens mest innovative selskaper

Magasinet Forbes har for fjerde året på rad kåret Experian til et av verdens 100 mest innovative selskaper.

– Innovasjon er en sterk del av vår bedriftskultur, og det er hovedgrunnen til at vi er på Forbes sin liste for fjerde år på rad, sier Frode Berg, administrerende direktør i Experian Norge.

Forbes magasin plukker hvert år ut verdens 100 mest innovative selskaper. På toppen av listen finner vi IT-selskapet Saleforce.com, foran fjorårsvinneren Tesla og Amazon på tredje plass. Experian havner i år på 94. plass på den eksklusive listen.

– Over hele verden har de ansatte i Experian en offensiv holdning til nyskaping og innovasjon. Selv om vi i Norge representerer en liten del av Experians globale aktivitet merker vi hver dag styrken i det internasjonale nettverket og innovasjonskraften i organisasjonen, sier Berg.

Forbes topp 100-liste er laget gjennom at investorer selv plukker ut de selskapene de mener er mest innovative. Innovasjon kan handle om på lansering av nye produkter og tjenester, eller en forventning om å kunne innta nye markeder og vokse. Graden av avkastning på tidligere innovasjoner og hvor mye av overskuddet som reinvesteres i selskapet tas også hensyn til i kåringen.

– Globalt har Experian den seneste tiden lansert en rekke innovative produkter, blant annet et samarbeid med Finicity for å bedre kvaliteten i kredittanalysen og redusere faren for svindel, sier Berg.

Lenke til Forbes liste over verdens 100 mest innovative selskaper:

For ytterligere informasjon:

Kontakt Frode Berg, administrerende direktør Experian, mobil 97598037.

Om Experian

Experian
Karenslyst Allé 6

+47 815 55 454http://www.experian.no/

Om Experian Experian er verdens største leverandør av kreditt-, analyse og markedsinformasjon til bedrifter. Experian hjelper kunder med verktøy som bidrar til å treffe bedre og mer lønnsomme beslutninger.Magasinet Forbes har kåret Experian til et av verdens 100 mest innovative selskaper fire år på rad, og i 2017 havnet Experian på 94. plass.

Experian plc. er listet på London Stock Exchange (EXPN), og en del av FTSE 100-indeksen. Experian består av 16 000 ansatte i 39 land og har hovedkontorer i Dublin, Nottingham, Costa Mesa (California) og Sâo Paulo (Brasil

Følg pressemeldinger fra Experian

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Experian på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Experian