Experian lanserer ny og kraftfull analyseløsning som skal forandre virksomheters forretningsresultater

Experian har lansert en ny og kraftfull analyseløsning i Europa, Midtøsten og Afrika (EMEA), som skal hjelpe virksomheter med å ta raskere, mer pålitelige, og mer kunnskapsbaserte beslutninger.

- For effektivt å kunne konkurrere i dagens økonomi må virksomheter raskere kunne anvende og forstå et bredt spektrum av data, slik at de kan følge med i markedet og konsekvent levere resultater som tjener deres kunder på best mulig måte, sier Kjell Tofte, produktansvarlig i Experian Norge

Experian Ascend Analytics on Demand er en fullt integrert big data- og analyseplattform, som lanseres på et tidspunkt hvor nye datakilder, avanserte analyser, innsikt og digital transformasjon står øverst på dagsordenen for mange beslutningstagere. En ny undersøkelse1 viser at kun 30 prosent av de viktigste beslutningstagere utnytter det fulle potensiale i dataanalyseprogrammene de har i dag. Videre viser undersøkelsen også at to av fem fortsatt baserer sine prestasjoner på bakgrunn av subjektive meninger og instinkt, og at 78 prosent oppgir at de planlegger å investere i avanserte analytiske verktøy i løpet av de neste 12 månedene.

Experian Ascend Analytics on Demand er designet får å imøtekomme disse behovene gjennom å tilby virksomheter av alle størrelser adgang til en bred vifte av anonymiserte Experian-data, i kombinasjon med bransjens ledende analytiske verktøy og ekspertrådgivning. På denne måten kan brukerne raskt identifisere de viktigste innsiktene, som vil tjene deres kunder på best mulig måte og skape vekst.

- Ascend gjør nettopp dette. Den konverterer raskt store mengder data om til smarte og brukervennlige innsikter, gjennom å utnytte det nyeste innen analytisk innovasjon, maskinlæring og kunstigintelligens. Ascend er en integrert del av vår serie med markedsledende løsninger, som alle vil forbedre og effektivisere virksomhetenes evne til å utnytte big data til sitt fulle potensiale. Videre kan Ascend uten problemer arbeide sammen med PowerCurve, vår ledende beslutningsprosess og workflow-programvareløsning. På denne måten kan vi bistå med å flytte våre kunder fra en verden hvor planlegning og implementering av nye strategier tar flere måneder, til et sted hvor de samme aktiviteter kun tar noen dager, Tofte.

Kunder kan bruke Ascend til å bygge opp sine egne modeller og treffe beslutninger ved å overføre maskinlæring og AI-teknikker til Experians anonymiserende data, for å skape et omfattende innblikk på markedsutviklingen. Plattformens analytiske maskinlæringsverktøy skaper innhold som kan danne grunnlag for en dyp innsikt om forretning og forbrukere. Resultatene leveres på få sekunder via fleksible selvbetjeningsverktøy og visualiseringer, som er egnet for beslutningstagere, og understøttet av bransjens ledende datasikkerhet. Ascends sin lansering markerer første gang et så høyt nivå av skreddersydd selvbetjening og øyeblikkelige analyse tilgengelig for flere interne analyse-teams i EMEA.

- Vi har allerede lykkes med å implementere Ascend hos flere globale kunder i løpet av de siste 24 månedene, og det har vist seg å være en ytterst sterk og allsidig løsning. Våre kunder bruker den effektivt til ny produktutvikling, sammenligning og sporing av resultater, markedsutvidelse og for å ta flere intelligente beslutninger, avslutter Tofte.

Lanseringen i EMEA følger Ascends suksess introduksjon i både Storbritannia og Nord-Amerika. Ascend er, som en del av Experians innovative utvalg av globale data-, programvare- og analyseløsninger, designet for å hjelpe kunder med å treffe intelligente beslutninger i friksjonsløse digitale miljøer.

Ascend forventes å være på det norske markedet i løpet av den neste måneden. For mer Information om Experian Ascend, eller for å registrere din interesse, se vår hjemmeside: http://www.experian.no/analytics/ascend-analytics-on-demand.html

Pressekontakt:

Kjell Tofte, Produktansvarlig i Experian Norge

Om undersøkelsen

Forrester Consulting jobber på vegne av Experian. De har undersøktt mer enn 700 beslutningstagere fra hele EMEA med innflytelse eller ansvar for kundedata, analyse, risiko og SMB-tjenester.

Om Experian

Vi er verdens førende leverandør av data, analyser og statistiske modeller. Vi hjelper virksomheter med kredittrisikostyring, forebygge svindel, målsette markedsføring og automatisere beslutningsprosesser. Vi hjelper også privatpersoner med å kjenne deres kredittverdighet og beskytte seg mot identitetstyveri. I 2015 utnevnte Forbes Magazine oss til at være en av verdens mest innovative virksomheter.

Vi sysselsetter omkring 17.000 mennesker i 37 land. Våre hovedkontor ligger i Dublin, Irland, med operative hovedkvarterer i Nottingham (UK), California (USA) og São Paulo (Brasil).

Experian plc er noterte på London Stock Exchange (EXPN), og er en del av FTSE 100-indekset. Den samlede omsetning for finansåret der sluttede 31. mars 2016, var 4,6 milliarder. $.

Vil du vite mer om Experian internasjonalt, besøk vår hjemmeside på www.experianplc.com.

1 Experian Business Review, 2018

European MSPs Could Lose SMB Clients Over Cybersecurity: Vanson Bourne Report26.3.2019 08:00:00 CETPressemelding

Cybersecurity demands of small- and medium-sized businesses (SMBs) have become both a major risk and revenue opportunity to managed service providers (MSPs). This is according to research conducted by Vanson Bourne and commissioned by Continuum ®, the proactive platform that integrates intelligent software with expert services for MSPs to scale dynamically and protect their clients. Underserved and Unprepared: The State of SMB Cyber Security in 2019, released today, draws on data collected in 2019 from 850 SMBs across the United States, United Kingdom, France, Germany and Belgium. In addition to the risks for MSPs, the report also highlights the significant revenue opportunity for providers that deliver the cybersecurity services and solutions SMBs need to protect their businesses. Vanson Bourne’s research in the four European countries found that MSPs are at risk of losing their SMB clients over cybersecurity concerns. More than nine in ten (93 percent) SMBs would consider hiring a ne

GlobalLogic Appoints Veteran CEO Björn Ivroth as Board Advisor26.3.2019 08:00:00 CETPressemelding