Expedia Group og Klarna gir kundene muligheten til å reise nå og betal senere
Oslo, 9. april 2019: I dag inngikk Expedia Group, en av verdens ledende reiseplattformer, og Klarna, en av Europas ledende betalingsleverandører, et samarbeid. Nå kan kunder hos Hotels.com, Expedia.com og ebookers benytte seg av tjenesten «Reis nå, betal senere».
Sammen med Klarna kan Expedia Groups varemerker nå gi kundene fleksibiliteten til å betale over tid. Når kunder i Norden og Tyskland skal planlegge sin neste reise, så må de ikke betale hele reisen ved bestilling. Dette gjør den økonomiske byrden ved bestilling mindre og gir en gjennomgående bedre opplevelse når en reise skal planlegges.
Førsteklasses kundeopplevelser
Samarbeidet mellom Expedia Group og Klarna handler om å levere førsteklasses kundeopplevelser til alle kunder. Expedia Groups varemerker tilbyr allerede en rekke betalingsløsninger som benyttes av kunder i ulike markeder. De inkluderer både betaling med de mest kjente kredittkortene, debetkort og løsninger for bankoverføring som Sofort og BillPay. Begge disse er en del av Klarna Group.
Høye forskuddsbetalinger bekymrer reisende
Ifølge en Klarna-undersøkelse* foretatt blant drøyt 3000 forbrukere i Storbritannia, Tyskland og Sverige sier mange at de høye forskuddsbetalingene som kreves for en reise bekymrer dem og kan tvinge dem til å bruke mindre penger på ferieturen. Dette kan igjen gå utover kvaliteten på reisen.
Undersøkelsen viste også at det var større sjanse for at de spurte bestilte en reise dersom de kunne betale denne over tid og selv ha en bærekraftig kontroll over sin egen personlige økonomi.
Velger selv hvordan og når de ønsker å betale for reisen
Med Expedia Group og Klarnas samarbeid får kundene fleksibiliteten til selv å velge hvordan og når de ønsker å betale for reisen sin. De kan sette opp sitt reisebudsjett og til slutt nyte drømmeferien sin, uten å bekymre seg for høye betalingsforskudd.
Expedia Group har som mål å kunne tilby mer fleksible betalingsløsninger ved reisebestilling for både Expedia.com, Hotels.com og ebookers nettsider i forskjellige land. For eksempel gir Klarnas «Betal senere»-tjeneste nå kunder i Tyskland og Norden muligheten til å betale for reisen opp til 60 dager etter at reisen er booket. Med «del opp»-løsningen kan kundene fordele reisens kostnad over lengre tid med et lavt rentepåslag i de samme landene.
Etter planen skal disse tjenestene utvides til å gjelde flere Expedia Group-markeder senere i 2019.
Falk Richter, SVP, Expedia Global Payments kommenterte: Fleksibilitet i betalingsløsningene er viktige for mange av våre kunder. De vil bestille og reise slik det passer dem. Ved å introdusere Klarna som en betalingsmulighet har Expedia Group som mål å gjøre bestillingsprosessen enkel og friksjonsfri for kundene.
Chief Commercial Officer i Klarna, Michael Rouse la til: Sammen med Expedia Group ser vi store muligheter for å gjøre noe innovativt som gir de reisende mer fleksibilitet, kontroll og en mer kundefokusert tjeneste som reduserer stresset som oppstår når alt må betales på forhånd. Vi har sett hvordan våre mange smoothe og brukervennlige betalingsløsninger i nettbutikkens kasse har ført til at færre avbryter sitt kjøp. Kunder som bruker «Betal senere» eller «Del opp» når de kjøper reise på nett har også 20 prosent høyere booking-verdi.
***
*Undersøkelsen ble utført blant 1100 britiske kunder, 1015 svenske kunder og 1004 tyske kunder av Censuswide i mai 2018.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Klarna
Thomas Elvestad, Markedsdirektør, Norge
thomas.elvestad@klarna.com
+47 932 51 163
Expedia Group
Rachel Magson, Manager, Corporate Communications
press-uk@expedia.com
+44 203 810 1385
Om Klarna
Klarna er en av Europas ledende betalingsleverandører og en lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir forbrukerne muligheten til å betale nå, senere eller over tid. Klarna tilbyr en enkel, trygg og fleksibel handleopplevelse. Over 100 000 handelssteder er tilknyttet Klarna, og selskapet har 2 000 ansatte i 14 land.
Om Expedia Group
Expedia Group (NASDAQ: EXPE) er en av verdens største reiseplattformer. Vi hjelper til med å fjerne barrierene for å reise ved å gjøre det enklere, morsommere, mer oppnåelig og tilgjengelig. Vi er her for å gjøre verden mer tilgjengelig for våre kunder og partnere globalt. Vi utnytter våre plattformer og våre teknologier på tvers av en omfattende portefølje av virksomheter og merkevarer for å organisere reiser og leverer både lokale og globale reiseopplevelser. Vår familie av varemerker inkluderer: Brand Expedia®, Hotels.com®, Expedia® Partner Solutions, Egencia®, trivago®, HomeAway®, Orbitz®, Travelocity®, Wotif®, lastminute.com.au®, ebookers®, CheapTickets®, Hotwire®, Classic Vacations®, Expedia Group™ Media Solutions, CarRentals.com™, Expedia Local Expert®, Expedia® CruiseShipCenters®, SilverRail Technologies, Inc., ALICE og Traveldoo®.
For mer informasjon, besøk www.expediagroup.com.
Kontakter
Thomas ElvestadMarkedsdirektør
Klarna Norge
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk:
Klarna oppsummerer ditt 2023: Vil motivere til mer pengeprat2.2.2024 07:29:10 CET | Pressemelding
Med den nye funksjonen «Money Story 2023» i Klarnas app kan alle brukere av shopping- og betalingsløsningen nå få en enkel, men detaljert og underholdende oversikt over forbruket sitt i fjor.
Klarna og CarTrawler-avtale tar rentefrie fakturakjøp til bilutleiemarkedet13.12.2023 09:01:19 CET | Pressemelding
Nå kan reisende betale for bilutleie med Klarna når de bestiller dette hos mer enn 70 flyselskap og 250 reisenettsteder globalt. Dette er et marked som historisk sett har vært dominert av kredittkortbransjen.
Klarna tar smooth betaling til norske Foodora-kunder30.11.2023 08:02:03 CET | Pressemelding
Nå utvider Klarna og Foodora sitt samarbeid til fem nye land. Etter et par suksessfulle år som partnere i Sverige, kan også norske kunder ta i bruk Klarnas smoothe og enkle betalingsløsninger når de bestiller mat eller dagligvarer gjennom Foodora.
Prisanalyse av Black Week: 1 av 5 produkter på tilbud23.11.2023 12:00:51 CET | Pressemelding
Bare i løpet av de første tre dagene av årets Black Week var 21,9 prosent av de 19 000 mest populære produktene på salg.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom