Klarna

Expedia Group og Klarna gir kundene muligheten til å reise nå og betal senere

Del

Vil revolusjonere hvordan kundene betaler for reiser

Oslo, 9. april 2019: I dag inngikk Expedia Group, en av verdens ledende reiseplattformer, og Klarna, en av Europas ledende betalingsleverandører, et samarbeid. Nå kan kunder hos Hotels.com, Expedia.com og ebookers benytte seg av tjenesten «Reis nå, betal senere».

Sammen med Klarna kan Expedia Groups varemerker nå gi kundene fleksibiliteten til å betale over tid. Når kunder i Norden og Tyskland skal planlegge sin neste reise, så må de ikke betale hele reisen ved bestilling. Dette gjør den økonomiske byrden ved bestilling mindre og gir en gjennomgående bedre opplevelse når en reise skal planlegges. 

Førsteklasses kundeopplevelser

Samarbeidet mellom Expedia Group og Klarna handler om å levere førsteklasses kundeopplevelser til alle kunder. Expedia Groups varemerker tilbyr allerede en rekke betalingsløsninger som benyttes av kunder i ulike markeder. De inkluderer både betaling med de mest kjente kredittkortene, debetkort og løsninger for bankoverføring som Sofort og BillPay. Begge disse er en del av Klarna Group.

Høye forskuddsbetalinger bekymrer reisende

Ifølge en Klarna-undersøkelse* foretatt blant drøyt 3000 forbrukere i Storbritannia, Tyskland og Sverige sier mange at de høye forskuddsbetalingene som kreves for en reise bekymrer dem og kan tvinge dem til å bruke mindre penger på ferieturen. Dette kan igjen gå utover kvaliteten på reisen. 

Undersøkelsen viste også at det var større sjanse for at de spurte bestilte en reise dersom de kunne betale denne over tid og selv ha en bærekraftig kontroll over sin egen personlige økonomi.

Velger selv hvordan og når de ønsker å betale for reisen

Med Expedia Group og Klarnas samarbeid får kundene fleksibiliteten til selv å velge hvordan og når de ønsker å betale for reisen sin. De kan sette opp sitt reisebudsjett og til slutt nyte drømmeferien sin, uten å bekymre seg for høye betalingsforskudd.

Expedia Group har som mål å kunne tilby mer fleksible betalingsløsninger ved reisebestilling for både Expedia.com, Hotels.com og ebookers nettsider i forskjellige land. For eksempel gir Klarnas «Betal senere»-tjeneste nå kunder i Tyskland og Norden muligheten til å betale for reisen opp til 60 dager etter at reisen er booket. Med «del opp»-løsningen kan kundene fordele reisens kostnad over lengre tid med et lavt rentepåslag i de samme landene.

Etter planen skal disse tjenestene utvides til å gjelde flere Expedia Group-markeder senere i 2019.

Falk Richter, SVP, Expedia Global Payments kommenterte: Fleksibilitet i betalingsløsningene er viktige for mange av våre kunder. De vil bestille og reise slik det passer dem. Ved å introdusere Klarna som en betalingsmulighet har Expedia Group som mål å gjøre bestillingsprosessen enkel og friksjonsfri for kundene.

Chief Commercial Officer i Klarna, Michael Rouse la til: Sammen med Expedia Group ser vi store muligheter for å gjøre noe innovativt som gir de reisende mer fleksibilitet, kontroll og en mer kundefokusert tjeneste som reduserer stresset som oppstår når alt må betales på forhånd. Vi har sett hvordan våre mange smoothe og brukervennlige betalingsløsninger i nettbutikkens kasse har ført til at færre avbryter sitt kjøp. Kunder som bruker «Betal senere» eller «Del opp» når de kjøper reise på nett har også 20 prosent høyere booking-verdi.

***

*Undersøkelsen ble utført blant 1100 britiske kunder, 1015 svenske kunder og 1004 tyske kunder av Censuswide i mai 2018.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Klarna
Thomas Elvestad, Markedsdirektør, Norge
thomas.elvestad@klarna.com
+47 932 51 163

Expedia Group
Rachel Magson, Manager, Corporate Communications
press-uk@expedia.com
+44 203 810 1385

Om Klarna
Klarna er en av Europas ledende betalingsleverandører og en lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir forbrukerne muligheten til å betale nå, senere eller over tid. Klarna tilbyr en enkel, trygg og fleksibel handleopplevelse. Over 100 000 handelssteder er tilknyttet Klarna, og selskapet har 2 000 ansatte i 14 land.

Om Expedia Group
Expedia Group (NASDAQ: EXPE) er en av verdens største reiseplattformer. Vi hjelper til med å fjerne barrierene for å reise ved å gjøre det enklere, morsommere, mer oppnåelig og tilgjengelig. Vi er her for å gjøre verden mer tilgjengelig for våre kunder og partnere globalt.  Vi utnytter våre plattformer og våre teknologier på tvers av en omfattende portefølje av virksomheter og merkevarer for å organisere reiser og leverer både lokale og globale reiseopplevelser. Vår familie av varemerker inkluderer: Brand Expedia®, Hotels.com®, Expedia® Partner Solutions, Egencia®, trivago®, HomeAway®, Orbitz®, Travelocity®, Wotif®, lastminute.com.au®, ebookers®, CheapTickets®, Hotwire®, Classic Vacations®, Expedia Group™ Media Solutions, CarRentals.com™, Expedia Local Expert®, Expedia® CruiseShipCenters®, SilverRail Technologies, Inc., ALICE og Traveldoo®.

For mer informasjon, besøk www.expediagroup.com.

Kontakter

Bilder

Om Klarna

Klarna
Klarna
Biskop Gunnerus' gate 14A
0185 Oslo

21 01 89 91https://www.klarna.com/no/

Klarna ble grunnlagt i 2005 med en klar ambisjon om å få slutt på utrygg netthandel. I dag er selskapet en av Europas største banker, kjent for enkle, sikre og smidige betalingsløsninger.

Med mer enn 2000 medarbeidere i hele 14 markeder, er Klarna løsningen for over 60 millioner kunder og 100 000 bedrifter. Klarna tilbyr kortbetaling, faktura og delbetaling, og gir dermed kundene mulighet til å selv bestemme når og hvordan de ønsker å betale.

I 2014 slo vi oss sammen med SOFORT og dannet Klarna Group.

Følg saker fra Klarna

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Klarna

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom