EVRY og Cybereason inngår strategisk partnerskap for neste generasjon sikkerhetsløsninger

EVRY og Cybereason har inngått et strategisk partnerskap som innebærer at EVRY utvider sikkerhetstilbudet betydelig til sine kunder. Partnerskapet bygger på EVRYs og Cybereasons mål om å integrere cybersikkerhet som en kjernefunksjon, for å støtte dagens utviklingslandskap og felles forpliktelse til å styrke forsvaret mot uønskede angrep.

Kunder får gjennom dette partnerskapet tilgang til Cybereasons ledende Cyber ​​Defense Platform og EVRYs sterke kompetanse, slik at kunder kan anvende global beste praksis og markedsledende sikkerhetsløsninger i sin infrastruktur.

Cybereasons integrerte plattform for sluttpunktsikkerhet gir en unik flerlags identifikasjon og beskyttelse mot kjent og ukjent skadelig programvare, og trusler ved endepunkt-løsninger. Gjennom å kombinere Cybereasons plattform og EVRYs erfarne sikkerhetsanalytikere får kundene sanntidsregistrering av cybertrusler og kan dramatisk redusere angriperens muligheter.

"Ettersom cyberkriminelle jobber utrettelig for å få fotfeste i organisasjoner, må sikkerhetsteamene respondere ved å forbedre effektiviteten og nøyaktigheten betydelig, slik at man er bedre i stand til å oppdage og eliminere disse truslene. Gjennom samarbeidet med Cybereason får vi tilgang til verdensledende teknologi og metodikk, og styrker med dette vår kompetanse og kapasitet innen sikkerhet, slik at våre kunder kan redusere risikoen og ha styrket cybersikkerhet i den digitale tidsalderen», sier konsernsjef Per Hove på EVRY.

«Cybereason er begeistret for å inngå et partnerskap med den fremste MSSP i Norden, og vi gleder oss til å hjelpe våre kunder med å møte dagens økte risiko for cybersikkerhetsrisiko. En av de utfordringene for dagens cybersecurity-team er mangelen på teknologi, mennesker og automatisering som er spesielt utviklet og tilrettelagt for å forsvarere seg mot angrep. Partnerskapet vil hjelpe EVRYs kunder og begrense cybersikkerhetsrisikoen», sier CEO Livor Div i Cybereason.

EVRY er et ledende nordisk IT-tjeneste og programvareselskap med mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Over fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknologisk og forretningsmessig innsikt er EVRY en pådriver i kundenes innovasjon og fornyelse. EVRY hadde i 2018 en omsetning på NOK 12,9 milliarder og 8 800 ansatte i 9 land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo og selskapets aksjer er notert på Oslo Børs. www.evry.com.

Om Cyberason

Cybereason, utvikler av den ledende cyber forsvarsplattformen, gir fordelene tilbake til forsvarerene gjennom en helt ny tilnærming til cybersikkerhet. Cybereason tilbyr endepunkt deteksjon og respons (EDR), neste generasjons antivirus (NGAV) og aktive overvåkings tjenester, alle drevet av sin proprietære dataanalyseplatform. Cybereason-serien av produkter gir uovertruffen synlighet, øker analytikerens effektivitet, og reduserer sikkerhetsrisikoen. Cybereason er privat eid selskap, og er kapaitalisert med USD $189 millioner, med hovedkontor i Boston og kontorer i London, Tel Aviv og Tokyo.