EVRY innleder globalt samarbeid med Gunnebo

13.6.2017 07:00 | EVRY

EVRY, en av Nordens største IT-tjenesteleverandører, har inngått en avtale med det globale sikkerhetskonsernet Gunnebo. Samarbeidet innebærer at EVRY skal medvirke til Gunnebos digitale transformasjon gjennom å levere IT-tjenester innenfor områdene servicedesk, arbeidsplass og infrastruktur til 28 land.

Gunnebo er et globalt selskap med hovedkontor i Göteborg. Konsernet er en ledende leverandør av sikkerhetsprodukter, sikkerhetstjenester og sikkerhetsløsninger. Etter en tøff konkurranse har Gunnebo valgt EVRY som langsiktig partner innenfor IT-Infrastruktur.

«Samarbeidet med Gunnebo er svært betydningsfullt for EVRY på flere måter. Vi blir en global leverandør for Gunnebo samtidig som vi styrker vår lokale tilstedeværelse i Vest-Sverige betydelig. Gunnebo er et stort og fremgangsrikt selskap og vår ambisjon er å bruke moderne teknologi til å realisere deres fortsatte digitale transformasjon. Vi tror dessuten at dette åpner flere forretningsmuligheter fremover i og rundt Göteborg.», sier Fredrik Almén, Sverigesjef i EVRY.

EVRY og Gunnebo har inngått en flerårig avtale, og leveransene startet allerede i april og skjer hovedsakelig fra Göteborg, Örebro, Stockholm og Kiev.

«Det viste seg at EVRY forstod våre behov godt og var i stand til å matche et oppsett som passer oss bra. Det var blant annet det som bidro til at vi valgte EVRY som samarbeidspartner. At EVRY har en sterk tjenesteportefølje og tunge strategiske partnere som IBM og Ricoh var også et stort pluss», sier Pelle Lundgren, CIO i Gunnebo.

EVRY er et av Nordens ledende IT-konsern med sterk lokal og regional tilstedeværelse i 50 nordiske byer. Gjennom innsikt, løsninger og teknologi bidrar EVRY til å utvikle fremtidens informasjonssamfunn, og på denne måten skaper selskapet daglig verdier til det beste for kundenes virksomhet og samfunnet. EVRY kombinerer høy bransje- og teknologikompetanse med lokale leveransemodeller og internasjonal slagkraft. EVRY har om lag 8 200 ansatte, og har en årlig omsetning på vel 12 milliarder kroner.