EVRY inngår nordisk avtale om kort- og mobile tjenester med Bank Norwegian

(Oslo. 8 april 2019) EVRY utvider samarbeidet med Bank Norwegian og inngår en 5-årig avtale om levering av kortrelaterte tjenester. Avtalen som nå er inngått omfatter blant annet autorisasjon og prosessering av transaksjoner og reklamasjonshåndtering.

F.V.: Tord Rune Larsen, Sales Director Card i EVRY, Merete Eikeseth Gillund, CIO i Bank Norwegian, Jarle Eng, Key Account Manager Financial Services i EVRY.

Avtalen har en estimert verdi på over NOK 100 millioner over avtaleperioden, og omfatter alle nordiske land med mulighet for levering til nye markeder hvor Bank Norwegian eventuelt etablerer seg.

"Avtalen med EVRY gir oss tilgang til robuste og kostnadseffektive løsninger på prosessering av bankens kredittkorttransaksjoner. Vi legger stor vekt på forutsigbarhet og fleksibilitet, samtidig som det er viktig for Bank Norwegian å ha tilgang til nye innovative betalingstjenester. Vårt mål som en heldigital bank er å tilby enkle og standardiserte produkter på nett. For å oppnå dette skal banken ta i bruk den nyeste teknologien som gir økt grad av automatisering, bedre kundeopplevelse og økt selvbetjening i mobilapp," sier CIO Merete Eikeseth Gillund i Bank Norwegian.

"Vi er glade for at Bank Norwegian har vist oss tillit og utvider samarbeidet med EVRY. Vi vil bidra til å gjøre korthåndteringen enkel og effektiv og gi bankens kunder det siste innen korttjenester og teknologi, som trygger deres korttransaksjoner. Den nye avtalen er viktig for oss og viser at vi har konkurransedyktige løsninger som er godt tilpasset det nordiske og internasjonale markedet", sier Christer Jonsson, SVP Card i EVRY Financial Services.

Denne avtalen med Bank Norwegian er en utvidelse av et eksisterende samarbeid, med helt nye tjenester innen kortautorisasjon og prosessering, hvor vi allerede leverer markedsledende tjenester innen transaksjonsovervåkning og personalisering av kredittkort.

EVRY har markedets mest komplette tjenesteportefølje på kortområdet, og leverer til flere enn 100 kortutstedere i Norden og i Europa.

EVRY er ett av de ledende IT-tjeneste- og programvareselskap i Norden, med mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Over fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknologisk og forretningsmessig innsikt er EVRY en pådriver i kundenes innovasjon og fornyelse. EVRY hadde i 2017 en omsetning på NOK 12,6 milliarder og 8 800 ansatte i ni land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo, og selskapet er notert på Oslo Børs. www.evry.com

Sterkt årsresultat og kontantstrøm sammen med betydelig vekst i ordrereserve8.2.2019 07:00:13 CETPressemelding

Handelsbanken i Finland og EVRY inngår en strategisk avtale13.12.2018 07:03:28 CETPressemelding

Handelsbanken i Finland og EVRY har inngått en avtale om leveranse av neste generasjon kjernebank- og betalingsløsninger. Avtalen har en samlet kontraktsverdi på om lag NOK 650 millioner og gjelder for en periode på åtte år (opsjon for å utvide i ytterligere to år). Dette er et viktig steg for EVRY i det finske markedet og for selskapets strategi om fortsatt vekst i Norden og internasjonalt.