EVRY inngår nordisk avtale om kort- og mobile tjenester med Bank Norwegian

(Oslo. 8 april 2019) EVRY utvider samarbeidet med Bank Norwegian og inngår en 5-årig avtale om levering av kortrelaterte tjenester. Avtalen som nå er inngått omfatter blant annet autorisasjon og prosessering av transaksjoner og reklamasjonshåndtering.
F.V.: Tord Rune Larsen, Sales Director Card i EVRY, Merete Eikeseth Gillund, CIO i Bank Norwegian, Jarle Eng, Key Account Manager Financial Services i EVRY.

Avtalen har en estimert verdi på over NOK 100 millioner over avtaleperioden, og omfatter alle nordiske land med mulighet for levering til nye markeder hvor Bank Norwegian eventuelt etablerer seg.

"Avtalen med EVRY gir oss tilgang til robuste og kostnadseffektive løsninger på prosessering av bankens kredittkorttransaksjoner. Vi legger stor vekt på forutsigbarhet og fleksibilitet, samtidig som det er viktig for Bank Norwegian å ha tilgang til nye innovative betalingstjenester. Vårt mål som en heldigital bank er å tilby enkle og standardiserte produkter på nett. For å oppnå dette skal banken ta i bruk den nyeste teknologien som gir økt grad av automatisering, bedre kundeopplevelse og økt selvbetjening i mobilapp," sier CIO Merete Eikeseth Gillund i Bank Norwegian.

"Vi er glade for at Bank Norwegian har vist oss tillit og utvider samarbeidet med EVRY. Vi vil bidra til å gjøre korthåndteringen enkel og effektiv og gi bankens kunder det siste innen korttjenester og teknologi, som trygger deres korttransaksjoner. Den nye avtalen er viktig for oss og viser at vi har konkurransedyktige løsninger som er godt tilpasset det nordiske og internasjonale markedet", sier Christer Jonsson, SVP Card i EVRY Financial Services.

Denne avtalen med Bank Norwegian er en utvidelse av et eksisterende samarbeid, med helt nye tjenester innen kortautorisasjon og prosessering, hvor vi allerede leverer markedsledende tjenester innen transaksjonsovervåkning og personalisering av kredittkort.

EVRY har markedets mest komplette tjenesteportefølje på kortområdet, og leverer til flere enn 100 kortutstedere i Norden og i Europa.

EVRY er et ledende nordisk tech- og konsulentselskap. Vårt nettverk består av verdens fremste digitale eksperter. Gjennom å utvikle og implementere nye teknologier, forbedrer vi prosesser og systemer, slik at menneskelige prestasjoner og brukeropplevelser hele tiden blir bedre. Nærhet til kunden er vår styrke, og vårt tankesett preges av nordiske verdier: ansvarlighet, kvalitet og sikkerhet. Vi tar med oss det beste fra Norden når vi leverer løsninger i mer enn 18 land. EVRY er notert på Oslo Børs, og våre 8 800 ansatte er lidenskapelig opptatt av å skape digitale fortrinn for mer enn 10 000 kunder. Sammen former vi fremtiden – i dag.

Følg pressemeldinger fra EVRY

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra EVRY på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra EVRY

EVRY rapporterer et andre kvartal i 2019 med vekst innen konsulent- og applikasjonstjenester, som støtter selskapets strategiske retning12.7.2019 07:01:12 CEST | Pressemelding

(Fornebu, 12. juli 2019) EVRY rapporterer driftsinntekter for andre kvartal på 3 178 millioner kroner i 2019, sammenlignet med 3 286 millioner kroner i andre kvartal 2018. Driftsinntektene for årets første halvår var på 6 507 millioner kroner, som er en økning fra 6 494 millioner kroner for samme periode i fjor. Justert for valutaeffekter og oppkjøp, var den organiske veksten 0,1 % i første halvår 2019, sammenlignet med første halvår av 2018. Financial Services rapporterte en positiv organisk vekst i andre kvartal, mens de andre forretningsområdene var berørt av sesongsvingninger.

EVRY och Tieto går samman för att bli en ledande leverantör av digitala tjänster i Norden.18.6.2019 07:10:12 CEST | Pressemelding

(Fornebu / Espoo, 18 juni 2019) EVRY och Tieto tillkännager idag ett avtal om samgående för att bilda ett av de ledande digitala tjänste- och mjukvaruföretagen i Norden. Med en kombinerad omsättning på närmare 3 miljarder EUR och med 24 000 medarbetare blir det nya bolaget väl positionerat för att öka den digitala innovationstakten för nordiska företag och samhället i stort. De båda bolagen kompletterar varandra utifrån sin geografiska närvaro samt från ett kund- och erbjudandeperspektiv. Det nya bolaget får namnet TietoEVRY och kommer betjäna tusentals kunder inom såväl privat som offentlig sektor i mer än 90 länder.

EVRY og Tieto fusjonerer og skaper en ledende nordisk leverandør av digitale tjenester18.6.2019 07:00:43 CEST | Pressemelding

(Fornebu/Espoo, 18. juni 2019) EVRY og Tieto har i dag kunngjort en fusjonsavtale. Sammen skaper partene et konkurransedyktig selskap for digitale tjenester og programvare i Norden. Det fusjonerte selskapet vil ha en samlet omsetning på rundt 30 milliarder kroner og 24.000 medarbeidere. EVRY og Tieto er svært komplementære når det gjelder geografiske markeder, tjenesteportefølje og kunder. Selskapet vil bli kalt TietoEVRY og ha flere tusen kunder i privat og offentlig sektor i mer enn 90 land.