Eventyrinspirert musikkvideo fra KEiiNO

Se musikkvideoen til Norges Eurovision-bidrag «Spirit in the Sky».

Foto: Alice Asplund

Eurovision Song Contest er vårens vakreste eventyr for mange, og regissør Martin Sofiedal har latt seg inspirere av flere eventyr i sin musikkvideo til KEiiNOs «Spirit in the Sky»:

– Videoen har tre parallelle univers, der vi i det første er i et arktisk klima. Videre veksler vi mellom et univers der trioens kraftdyr, såkalte spirit animalsspiller hovedrollen, og et der en person kjemper mot ansiktsløse mobbere, forteller Sofiedal.

Se videoen her:

Embedkode for den som ønsker å bygge inn videoen i en artikkel:

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Ud7mYAI4Vtk" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Europa-promoteringen fortsetter

KEiiNOs Spirit in the Sky har siden seieren i Melodi Grand Prix nådd over 3,3 millioner avspillinger på Spotify, vært i toppen av VG-lista og var i noen dager verdens nest mest virale låt.

Nå venter en intens Europa-promotering fram mot Eurovision-finalen i mai. KEiiNO opptrer de neste ukene på Eurovision-konserter i Amsterdam, London, Madrid og Riga. Norges semifinale under Euovision Song Contest er 16. Mai, mens den store finalen er 18. mai.

Regi og fotograf

Martin Sofiedal er en regissør fra Lørenskog, med utdannelse fra film- og TV-linjen ved Westerdals. I dag jobber han som freelance regissør og har hatt regi på en rekke reklamefilmerHan er også fiksjonsregissør, med utallige kortfilmer bak seg, og kino-debuterer med sin første spillefilm "Benjamin Falck og Dødsdolken"som kommer på kino til sommeren.

Knut Svanes Lunde er utdannet filmfotograf med en bachelorgrad i film og TV fra Westerdals. Med bakgrunn fra stop-motion har han jobbet på alle tre Flåklypa-filmene fra Qvistenanimation og har deretter freelancet som filmfotograf.

Følg KEEiNO fram mot Eurovision Song Contest:

KEiiNO på Instagram
KEiiNO på Facebook

NRK MGP på Instagram
NRK MGP på Twitter

Foto: Alice Asplund

Norsk rikskringkasting AS (NRK) skal fylle viktige sosiale, kulturelle og demokratiske behov i det norske samfunnet. NRK tilbyr strømmetjenester for radio og TV, fem TV-kanaler og 14 radiokanaler. I tillegg har NRK et bredt tilbud til publikum på nett.