Even Kyseth ny direktør for Enturs avdeling for betjent service

Even Kyseth (39) er ansatt som ny direktør for Enturs avdeling for betjent service. Avdelingen omfatter jernbanens kundesenter som er lokalisert på Lillehammer og togbetjeningen på de fem betjente togstasjonene i landet. Enturs betjente service har om lag 200 ansatte og har som ambisjon å tilby ledende servicekonsepter med støtte av innovativ teknologi. Kyseth kommer fra stillingen som salgsdirektør for offentlig sektor i EVRY, et av Nordens største IT-selskaper.

Even Kyseth har jobbet med digitalisering og omstrukturering i offentlig sektor i 15 år. Han har svært relevant erfaring når Entur nå skal videreutvikle betjente og digitale tjenester mot de kollektivreisende. Kyseth vil inngå i ledergruppen i Entur og starter i jobben 1. september.

- Å gjøre det enklere å reise kollektivt er et viktig samfunnsoppdrag som jeg gleder meg til å levere på sammen med dyktige medarbeidere i Entur. Vi skal tilby de reisende kundeservice i elitedivisjon godt støttet av nye digitale løsninger. Fremtiden skal bli sømløs for de reisende – og vi skal sørge for enkel tilgang til kollektivløsningene via våre løsning og tjenester, slik at passasjerene lett kommer seg fra A til B, sier Kyseth.

Annette Skaarnæs
Markedsdirektør / Commercial Director
E-post: annette.skaarnas@entur.org

Even Kyseth

Entur er den statlige digitale plattformen som kobler kollektiv-Norge sammen. Gjennom innovative digitale tjenester og servicekonsepter skal Entur sikre at kollektivbransjen kan tilby effektive reiseplanleggingstjenester og kollektivbilletter på tvers av ulike reiseformer. Entur skal lansere løsningen Nasjonal Reiseplanlegger mot de reisende i løpet av 2017, som muliggjør planlegging av alle kollektivreiser i hele landet i en og samme operasjon. Entur har 270 ansatte lokalisert i Oslo, Lillehammer, Bergen, Trondheim og Stavanger.