Eva Dahlgren til Parkteatret 26. april

Etter nesten 10 år kommer et helt nytt album fra en av Sveriges aller største – Eva Dahlgren. Nå er det også klart at hun gjør fire eksklusive Norden-konserter denne våren, og det hele starter på Parkteatret denne kvelden.

22. april er Eva Dahlgren tilbake med en etterlengtet 14. fullengder, «Jag sjunger ljuset». Albumet følges opp med fire helt spesielle kvelder i Oslo, Göteborg, Stockholm og Helsingfors. Hver konsert blir en unik klubbkveld med begrenset antall plasser, og på etterfesten vil ulike DJs og artister opptre.

– Jeg vil være ett med min nye musikk, mitt nye band og mitt publikum. Jeg vil at det skal være varmt og mørkt, att man skal kunne holde rundt hverandre, danse, gynge. Og så når jeg har sunget ferdig, når man er glad og varm, kan man gå til baren, drikke vin og danse til deilige beats. Som en fest. Som en god fredagskveld. Ett band. En bar. En DJ. Sånn vil jeg det skal være, sier Eva.

«Säg mitt namn» og «Hela världen står i blom» er tilgjengelig i digitale musikktjenester nå.

Spotify: http://spoti.fi/1SoQtdKTidal: http://bit.ly/1onWnny

evadahlgren.com
facebook.com/EvaDahlgrenOfficial

Billetter kr. 325,- + avg.
I salg via Billettservice
18 års aldersgrense

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald