Sonans

Euroskolen er gaselle for 6. gang

Euroskolen/Agil AS er én av kun fire selskaper i Sør-Trøndelag som er blitt nominert til vekstbedrift seks ganger siden kåringen startet i 2003.
Karriereveiledning, illustrasjonsbilde

- Det aller viktigste for oss er å ha et godt, tillitsfullt og langsiktig samarbeid med private og offentlige arbeidsgivere i alle bransjer. Takket være engasjerte og kompetente medarbeidere og ledere opplever vi at vi har lykkes godt med den utfordringen. Vi har utviklet et konsept som involverer samarbeidende arbeidsgivere på en måte som gir gode formidlingsresultater.Vi erfarer også at våre tjenester i økende grad har blitt foretrukket av NAV, sier Oddbjørn Sve, som nå er Administrerende direktør i Sonans karriere AS, styreleder og grunnlegger av Euroskolen/Agil AS.

Årets gasellebedrift er en utmerkelse av Norges raskest voksende og mest vellykkede bedrifter. Sammen med utvalgte partnere kårer Dagens Næringsliv bedrifter i alle norske fylker og landets mest vellykkede gaseller hvert år. En gaselle må ha minst doblet omsetningen på fire år, og samtidig ha tjent penger. Euroskolen er én av 149 bedrifter som er kåret til Gaselle i Sør-Trøndelag i 2017.

- Jeg tror Gasellekåringen gjenspeiler at vi har lykkes gjennom å bygge en bedrift stein for stein. Vi mener å ha et godt opplegg som sikrer kvalitet i den daglige driften samtidig som vi har et sterkt fokus på å arbeide med tjenesteutvikling som skal sikre gode løsninger for «morgendagen», fortsetter Sve.

- Viktig å være tilpasningsdyktige
- Oppdraget til Euroskolen er å bidra til at utenforskapet blir mindre, med flere i arbeid og færre på trygd. Det er viktig både for den enkelte og for samfunnsøkonomien. Da er det gledelig når vi kan bidra til at folk som kanskje har hull i CVen eller av forskjellige grunner ikke får det til i det ordinære systemet, lykkes sammen med oss. Det bør gi mening for alle involverte, og det er en belønning i seg selv hver gang en arbeidssøker får seg jobb, sier Sve.

Euroskolen ble grunnlagt i 1993. Siden den gang har bedriften jobbet med individuell veiledning av arbeidssøkere i tillegg til utvikling og gjennomføring av arbeidsmarkedskurs. Sve forteller at selskapet på den ene siden har hatt fokus på kontinuitet og langsiktighet, og fokus på kvalitet og gjennomføring av driften på den andre. Videre mener han at man i bedriften, i samarbeid med både deltakere og medarbeidere, alltid har anstrengt seg for å forbedre tiltakene og formidlingsresultatene. Sve mener at det har bidratt til at bedriften har vært og er omstillingsdyktig.

- Arbeidsmarkedet er i stadig endring. Vi ser nå en profesjonalisering av tiltaksbransjen, der det i større grad er ønskelig med større tilbydere med et bredt arbeidsgivernettverk, tverrfaglig kompetanse, profesjonaliserte metoder, verktøy og systemer for gjennomføring. For å lykkes fremover er det ekstra viktig å være en relevant samarbeidspartner for arbeidsgiverne, samtidig som vi beholder våre kompetente, erfarne og engasjerte medarbeidere som sikrer god kvalitet i gjennomføring av tiltakene våre, sier han.

Euroskolen/Agil AS slås sammen med Sonans Karriere AS
Som svar på nettopp et arbeidsmarked i endring, ble Euroskolen en del av Sonans Karriere i 2016.

- Arbeidsmarkedsopplæringen er en relativt ny industri, men som i flere år har bestått av mange, men mindre aktører. Vi tror at større aktører vil bli foretrukket i fremtiden. I Euroskolen har vi alltid forsøkt å tilpasse oss og svare på behovene rundt oss. Ekteskapet med Sonans Karriere er en slik tilpasning og et eksempel på nettopp det, og er bare positivt i mine øyne, sier Sve.

Han utdyper:

- Gjennom fusjonen med Sonans Karriere vil vi evne enda bedre å være nyskapende samtidig som det gir oss flere ressurser og flere muligheter. Tilsammen blir vi en av landets største aktører på området, avslutter han.

Karriereveiledning, illustrasjonsbilde
Administrerende direktør i Sonans Karriere, Oddbjørn Sve.

Om Sonans

Sonans
Sandakerveien 116

915 04 070https://lumigruppen.no/

Sonans Karriere og Euroskolen ca. 7500 deltakere. Dette tilbudet er tilpasset mennesker i omstilling i samarbeid med NAV.

Sonans Karriere og Euroskolen eies av Sonans Gruppen. Sonans Gruppen har støttet enkeltpersoner i mer enn 25 år i deres mål om høyere utdanning og videre arbeid. Sonansgruppen består av Sonans utdanning og Sonans karriere med flere underliggende merkevarer i ulike markeder. Konsernet har i dag ca 500 ansatte og omsetter for nesten 500 mNOK.

Følg pressemeldinger fra Sonans

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sonans på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sonans