Europeiske reisende er enige om en ting: Spania er påskens feriefavoritt!

TUIs ferieatlas er her, og tendensen er klar i alle TUIs 13 europeiske markeder – Spania troner øverst på listen over hvor vi reiser denne påsken.

TUI Norge - Velger syden fremfor hytta i påsken

Samlet sett er det Spania, Egypt, Tyrkia, Hellas og Kapp Verde som er europeernes topp 5 ferieland i påsken.

- Det er lite som har endret seg de siste årene og vi nordmenn velger solsikre klassiske destinasjoner også i påsken. Den største endringen vi ser er at Egypt for alvor er tilbake på reiselisten i våre naboland, mens etterspørselen her i Norge fortsatt er veldig lav, sier Nora Aspengren Kommunikasjonsansvarlig i TUI Norge.

Nordmenn velger tradisjonelt, britene mer eksotisk
I 9 av TUIs 13 markeder er Kanariøyene påskens ultimate feriefavoritt, og nordmenn er intet unntak. Briter og Sveitsere derimot, de har mer varierte feriepreferanser og velger eksotiske reisemål som Jamaica og Maldivene.

Syden fremfor hytta
Tall fra TUI viser en vekst på 35 % i årets påskeuke sammenlignet med i fjor, og flere av selskapets påskeavganger er fullbooket.

- Flere nordmenn har valgt sydenpåske i år enn i fjor og de fleste avgangene våre er helt utsolgt. Vi har for eksempel kun ett eneste sete igjen på avgangen fra Evenes i påsken, sier Aspengren.

Nordmenns feriefavoritter i Påsken:
1. Gran Canaria
2. Tenerife
3. Lanzarote
4. Kypros
5. Mallorca

TUIs Ferieatltas utarbeides på bakgrunn av salgstall fra samtlige av TUIs salgskontorer i Europa.

TUI Norge - Velger syden fremfor hytta i påsken
TUI Norge - Flere velger syden i påsken
TUI Norge - Kypros
TUIs ferieatlas for påsken 2019

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.

Nyhet: TUI lanserer tre nye eksotiske destinasjoner i vinter13.9.2019 07:00:00 CESTPressemelding

Tall fra reiseselskapet TUI viser at etterspørselen etter reiser til sol og strand i vinter er opp 15 % sammenlignet med samme periode i fjor, en stor andel av denne veksten er til såkalte eksotiske destinasjoner. I takt med den økte etterspørselen lanserer TUI nå pakkereiser til tre nye vinterdestinasjoner; Da Nang i Vietnam, Doha i Qatar, samt det som sies å være Karibiens mest fargerike destinasjon, Curaçao.

TUI trapper opp kampen mot plastikk6.9.2019 08:00:00 CESTPressemelding

Økning av mengden plastavfall er en av våre mest alvorlige globale miljøtrusler. I 2050 kan det være mer plast enn fisk i havet dersom ingenting blir gjort. Kampen mot plast starter på land. I fjor ryddet TUI-ansatte og kunder plast fra 52 strender, tilsvarende avstanden mellom Akershus Festning og Tønsberg, som en del av TUIs miljøarbeid. Nå tar TUI neste skritt for å redusere engangsplast, blant annet et enda tettere samarbeid med hoteller og investering i nye prosjekter fra selskapets veldedige organisasjon.