Europeiske reisende er enige om en ting: Spania er påskens feriefavoritt!

TUIs ferieatlas er her, og tendensen er klar i alle TUIs 13 europeiske markeder – Spania troner øverst på listen over hvor vi reiser denne påsken.

TUI Norge - Velger syden fremfor hytta i påsken

Samlet sett er det Spania, Egypt, Tyrkia, Hellas og Kapp Verde som er europeernes topp 5 ferieland i påsken.

- Det er lite som har endret seg de siste årene og vi nordmenn velger solsikre klassiske destinasjoner også i påsken. Den største endringen vi ser er at Egypt for alvor er tilbake på reiselisten i våre naboland, mens etterspørselen her i Norge fortsatt er veldig lav, sier Nora Aspengren Kommunikasjonsansvarlig i TUI Norge.

Nordmenn velger tradisjonelt, britene mer eksotisk
I 9 av TUIs 13 markeder er Kanariøyene påskens ultimate feriefavoritt, og nordmenn er intet unntak. Briter og Sveitsere derimot, de har mer varierte feriepreferanser og velger eksotiske reisemål som Jamaica og Maldivene.

Syden fremfor hytta
Tall fra TUI viser en vekst på 35 % i årets påskeuke sammenlignet med i fjor, og flere av selskapets påskeavganger er fullbooket.

- Flere nordmenn har valgt sydenpåske i år enn i fjor og de fleste avgangene våre er helt utsolgt. Vi har for eksempel kun ett eneste sete igjen på avgangen fra Evenes i påsken, sier Aspengren.

Nordmenns feriefavoritter i Påsken:
1. Gran Canaria
2. Tenerife
3. Lanzarote
4. Kypros
5. Mallorca

TUIs Ferieatltas utarbeides på bakgrunn av salgstall fra samtlige av TUIs salgskontorer i Europa.

TUI Norge - Velger syden fremfor hytta i påsken
TUI Norge - Flere velger syden i påsken
TUI Norge - Kypros
TUIs ferieatlas for påsken 2019

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.

Nå klimakompenserer TUI ferien for sine gjester11.4.2019 10:00:00 CESTPressemelding

Fra og med 1. mai 2019 klimakompenserer TUI ferien for alle sine nordiske gjester som bor på selskapets egeneide hoteller eller flyr med selskapets egne fly. Dette innebærer at utslipp fra reisen og hotelloppholdet kompenseres gjennom at samme mengde utslipp reduseres et annet sted. Totalt omfattes mer enn 200 hoteller av ordningen, samt alle TUIs avganger med TUI Fly Nordic og TUI Airways. TUI er et av få selskaper som tilbyr klimakompensasjon for både fly og hotellovernattinger.