Eurest og Avantor utvider samarbeidet

Ærverdige Spikerverket gjenoppstår nå i Nydalsveien 18 – 24 som et moderne miljøbygg med 900 kontorplasser fordelt på 20’000 kvadratmeter. Byggherren Avantor har valgt Eurest AS som leverandør av serveringstilbudet.

Avtalen gjelder i første omgang PUUR-kantine, kaffebar og møtemat.

- Spikerverket er en knallsterk merkevare, og vi i Eurest gleder oss over å få være med på å gjøre opplevelsen komplett. Vi kom tidlig inn i dette prosjektet og har langt på vei fått muligheten til å skreddersy areal og tilbud etter vår og Avantors visjon. Dette har skjedd i tett samarbeid med MAD arkitekter og Vedal Entreprenør, og gjør at vi kan møte dagens kunder med morgendagens tilbud, sier Kathinka Friis-Møller, administrerende direktør i Eurest AS.

Avantor er et ledende eiendomsselskap, som de siste 23 årene har fokusert på byutvikling i Nydalen. Selskapet kjennetegnes ved at de velger transformasjon av eksisterende områder, fremfor byvekst på bekostning av grønne lunger. De utnytter eksisterende infrastruktur, og går for miljøvennlige løsninger.

- I Avantor er vi opptatt av å gi gjestene en totalopplevelse som hever hverdagen. Servicetilbudene integreres sømløst, fra et bredt kollektivtilbud til et mattilbud som begeistrer. Vi er svært fornøyde med å ha valgt en leverandør som vi kjenner godt gjennom flere prosjekter, og som leverer kvalitet i alle ledd, sier Avantors Roy Frivoll.

Nydalsveien 18 – 24 ligger i området til smelteovnene til gamle Christiania Spigerverk, som ble etablert i 1853 på Lillo Gård ved Akerselva. Verket startet som en liten håndverksbedrift og vokste til å bli et av Norges største industrieventyr. Først i 2010 ble driften endelig avviklet. I dag er området forvandlet til en kombinasjon av næringsbygg og boliger i grønne omgivelser.

Bygget åpner denne uken, og den første store leietakeren er allerede i ferd med å flytte inn. Før året er omme vil mer enn 800 mennesker ha sin arbeidsplass her.

Om Eurest og Compass Group

Eurest er en del av Compass Group som er en verdensledende leverandør av måltidstjenester, FM og andre supporttjenester. De har en årsomsetning på 17,8 milliarder pund. Konsernet har over 500 000 ansatte i mer enn 50 land og er børsnotert i London. I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS, Medirest og Eurest Konferanse & Selskap. Compass Group har om lag 1800 ansatte i Norge, 1,7 milliarder kroner i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.

ESS awarded new catering and housekeeping contract12.12.2016 13:02Pressemelding

Leading offshore catering provider ESS Mobile Offshore Units today confirms that it has been awarded the catering and housekeeping contract by KCA Deutag Drilling Norge for two category J jack-up rigs which will commence operations in the Norwegian North Sea next year. Owned by Statoil and operated by global drilling and engineering contractor KCA Deutag, the Askeladden and Askepott are new build rigs which are custom made for the harsh weather conditions in the Oseberg and Gullfaks fields. - We are delighted that KCA Deutag has chosen ESS as their offshore partner. We have a great deal of experience in mobilizing new rigs and look forward to making the rig a home away from home for everyone onboard, says Therese Log Bergjord, Nordic Business Manager of ESS parent company, Compass Group. The contract is for a period of four years, with further options available. - The rigs are scheduled to be delivered next year, and we are already heavily involved in customizing our operation, says Lo