Eurest og Avantor utvider samarbeidet

Ærverdige Spikerverket gjenoppstår nå i Nydalsveien 18 – 24 som et moderne miljøbygg med 900 kontorplasser fordelt på 20’000 kvadratmeter. Byggherren Avantor har valgt Eurest AS som leverandør av serveringstilbudet.

Avtalen gjelder i første omgang PUUR-kantine, kaffebar og møtemat.

- Spikerverket er en knallsterk merkevare, og vi i Eurest gleder oss over å få være med på å gjøre opplevelsen komplett. Vi kom tidlig inn i dette prosjektet og har langt på vei fått muligheten til å skreddersy areal og tilbud etter vår og Avantors visjon. Dette har skjedd i tett samarbeid med MAD arkitekter og Vedal Entreprenør, og gjør at vi kan møte dagens kunder med morgendagens tilbud, sier Kathinka Friis-Møller, administrerende direktør i Eurest AS.

Avantor er et ledende eiendomsselskap, som de siste 23 årene har fokusert på byutvikling i Nydalen. Selskapet kjennetegnes ved at de velger transformasjon av eksisterende områder, fremfor byvekst på bekostning av grønne lunger. De utnytter eksisterende infrastruktur, og går for miljøvennlige løsninger.

- I Avantor er vi opptatt av å gi gjestene en totalopplevelse som hever hverdagen. Servicetilbudene integreres sømløst, fra et bredt kollektivtilbud til et mattilbud som begeistrer. Vi er svært fornøyde med å ha valgt en leverandør som vi kjenner godt gjennom flere prosjekter, og som leverer kvalitet i alle ledd, sier Avantors Roy Frivoll.

Nydalsveien 18 – 24 ligger i området til smelteovnene til gamle Christiania Spigerverk, som ble etablert i 1853 på Lillo Gård ved Akerselva. Verket startet som en liten håndverksbedrift og vokste til å bli et av Norges største industrieventyr. Først i 2010 ble driften endelig avviklet. I dag er området forvandlet til en kombinasjon av næringsbygg og boliger i grønne omgivelser.

Bygget åpner denne uken, og den første store leietakeren er allerede i ferd med å flytte inn. Før året er omme vil mer enn 800 mennesker ha sin arbeidsplass her.

Om Eurest og Compass Group

Eurest er en del av Compass Group som er en verdensledende leverandør av måltidstjenester, FM og andre supporttjenester. De har en årsomsetning på 17,8 milliarder pund. Konsernet har over 500 000 ansatte i mer enn 50 land og er børsnotert i London. I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS, Medirest og Eurest Konferanse & Selskap. Compass Group har om lag 1800 ansatte i Norge, 1,7 milliarder kroner i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.