Eurest-kokk utnevnt til manager av Norges første landslag i Community Catering

Compass Groups Anita Stene (31) skal lede det norske landslaget mot OL 2020 og VM 2021.

Eurest-kokk Anita Stene er klar til å lede Norges første landslag i Community Catering

Anita jobber til daglig som Enhetsleder på Eurest kantine på Spikerverket i Nydalen. Landslaget ble gjort kjent under NM i kokkekunst i Trondheim torsdag.

- Vi er utrolig stolt av Anita. Hun er en rutinert kokk, god leder og skikkelig team player. Kokkene våre er dyktige, og det er spennende at cateringfaget har fått sitt eget landslag så de får den annerkjennelsen de fortjener, sier Kathinka Friis-Møller, Administrerende Direktør hos Compass Group, morselskapet til Eurest.

Foruten Anita er det en kaptein og 4 andre kokker på laget. Deltakerne er valgt etter en nøye prosess hvor over 20 kandidater i alderen 22 til 54 år er vurdert. Deltakerne må ha fagbrev som kokk eller konditor, eller som institusjonskokk og være medlem i Norske Kokkers Landsforening – NKL.

Et løft for bransjen

- Etableringen av dette kokkelandslaget Community Catering har blitt tatt svært godt imot. Dette vil utvilsomt gi kokkene i denne bransjekategorien et løft. Det blir et rutinert landslag, og gjennomsnittsalderen er nok rundt 30 år, sier Daglig Leder i NKL, Espen Wasenius.

Nå venter «studietur» for de norske landslagsdeltakerne når VM i Community Catering arrangeres i Luxembourg i slutten av november. Vi gleder oss til å følge Anita og de andre landslagsdeltakerne i tiden fremover.

Dette er deltakerne på det norske kokkelandslaget Community Catering:

Manager: Anita Stene, Compass Group/Eurest, Oslo.

Kaptein: Thomas Ekenes-Fosback, Grilstad Storkjøkken.

Inger Renathe Østmo, ISS, Oslo.

Sara Osuma Maalø, Hegstad & Blakstad, Trondheim.

Christian Mathiassen, Toma, Sandnes.

Christopher Jarodd, bRest, Oslo.

Compass Group er en verdensledende leverandør av måltidsrelaterte tjenester og andre supporttjenester. Selskapet har virksomhet i mer enn 50 land og rundt 600 000 ansatte på verdensbasis. I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS, Medirest og Eurest Konferanse & Selskap. Compass Group Norge har om lag 2000 ansatte, 2 milliarder kroner i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.