Etappene i Arctic Race of Norway presenteres 13. november i Svolvær

Under konferansen Agenda Nord-Norge i Svolvær vil Arctic Race of Norway offentliggjøre neste års etapper.

Mathieu van der Poel vant 4. etappe inn til Alta i Arctic Race 2018. 13. november blir det klart hvilke kommuner som blir vertskap for sykkelrittet i 2019. Foto Pauline Ballet/Arctic Race of Norway

Siden første utgaven av Arctic Race of Norway i 2013, har sykkelrittet besøkt alle regionene i Nord-Norge. I 2018 gikk rittet fra øst til vest i Finnmark. Om knappe to uker blir det klart hvor rittet skal gå i 2019.

Etappene og traseene offentliggjøres under konferansen Agenda Nord-Norge, på

Thon Hotel Lofoten i Svolvær, 13. november kl. 11.00.

Følgender personer vil være til stede:

• Fylkesrådsleder Tomas Nordvoll i Nordland fylkeskommune
  • Daglig leder Knut-Eirik Dybdal i Arctic Race of Norway
  • Tidligere verdensmester Thor Hushovd
  • Ordførere i vertskommuner (start og mål)

Umiddelbart etter presentasjonen, ca kl 11.30, vil det være muligheter for intervjuer med de ulike aktørene.

Påmelding

Det er ikke nødvendig med akkreditering til pressemøtet, men for at vi skal kunne yte best mulig service til media på stedet, er det en fordel at de som kommer melder fra om dette, og eventuelle behov de vil ha, til følgende mailadresse:

rs@arctic-race.no

Knut-Eirik Dybdal, mobil 920 56 326
Roger Solheim, mobil 992 26 638

Daglig leder Knut-Eirik Dybdal offentliggjør etappene i neste års Arctic Race of Norway den 13. november. Foto: Arctic Race of Norway