Etablerer verdens største Coca-Cola tapperi

(Lørenskog, 31.mai) Coca-Cola Enterprises Inc. har sammen med to andre tapperiaktører etablert Coca-Cola European Partners plc. Coca-Cola Enterprises Norge blir dermed en del av verdens største uavhengige Coca-Cola tapperi, og endrer navn til Coca-Cola European Partners Norge.
Muhtar Kent - CEO i The Coca-Cola Company, Sol Daurella - Styreleder i Coca-Cola European Partners og John F. Brock – CEO i Coca-Cola European Partners

I dag er det for første gang mulig å handle aksjer i Coca-Cola European Partners plc, som blir verdens største uavhengige Coca-Cola tapperi, målt i inntekter. Det nye selskapet er etablert av Coca-Cola Enterprises Inc., Coca-Cola Iberian Partners S.A.U. og Coca-Cola Erfrischungsgetränke GmbH.

Rigget for vekst

Coca-Cola European Partners skal produsere, selge og distribuere drikkevarer til 300 millioner mennesker i Norge, Sverige, Andorra, Belgia, Frankrike, Tyskland, Storbritannia, Luxembourg, Monaco, Nederland, Portugal, og Spania. Den norske delen av selskapet har over 700 medarbeidere, fordelt på salgskontorer i hele landet samt hovedkontor og produksjonsanlegg på Lørenskog utenfor Oslo.

– For oss i Norge betyr dette at vi blir del av et stort og nytt fellesskap av europeiske Coca-Cola produsenter. Det innebærer ingen endringer av produksjonsstrukturen i Norge, men det gjør at vi nå er godt rigget for vekst og enda bedre rustet til å møte fremtidens drikkevaremarked, sier Stein Rømmerud, administrerende direktør i Coca-Cola European Partners Norge.

Les mere om sammenslåingen her: https://www.ccep.com/news-and-events/news/coca-cola-european-partners-plc-combination-completed.html

Logo - Coca-Cola European Partners
Stein Rømmerud - Administrerende Direktør Coca-Cola European Partners Norge

Om Coca-Cola Enterprises Norge og Coca-Cola Company Norge