Etablerer Norges fremste konsulentselskap innen prosjektledelse

10. januar 2018, Oslo: To av Norges største konsulentselskaper, OEC Gruppen og Metier, slår sammen sine virksomheter, og etablerer Norges fremste fagmiljø innenfor prosjektledelse. Halvard Kilde blir administrerende direktør i det nye selskapet som har tatt navnet Metier OEC. Knut Hegge som tidligere ledet OEC, tar ansvaret for den omfattende bygg og anleggsvirksomheten til selskapet.

De to virksomhetene er allerede en del av det internasjonale konsulentselskapet, RPS Group. Ved å koble sammen kunnskap og ressurser fra Metier og OEC, vil denne nye enheten bli ledende på sitt felt i Norge. RPS Group har mer enn 5.000 medarbeidere som til daglig gjennomfører prosjekter i over 100 land rundt i verden. Samlet vil Metier OEC ha over 250 ansatte og en omsetning på ca. 800 millioner kroner i 2018.

- Styrken i denne bransjen ligger i samarbeid, og vi blir nå et krafthus innen prosjektledelse i Norge og internasjonalt. Hvert av våre selskaper, OEC Gruppen og Metier, innehar en unik kompetanse og standard som vi nå skal bygge videre på under ett felles merkenavn, sier Halvard Kilde, administrerende direktør i Metier OEC.

Metier og OEC Gruppen er spesialister på prosjektledelse, rådgivning og kvalitetssikring, og har særlig tunge kompetansemiljøer innen bygg, helse, industri, energi, bank og finans, samferdsel, retail, IT og offentlig forvaltning.

Metier OEC er en totalleverandør innen prosjektledelse som strekker seg etter å skape verdier for sine kunder og for samfunnet: Prosjektledelse av komplekse IKT-prosjekter for f.eks. Helse Sør-Øst, Politiet og EVRY, bidrag til byggingen av Ivar Aasen-plattformen i Nordsjøen og nytt Nasjonalmuseum på Vestbanen, etablering av Politiets nasjonale beredskapssenter, samt forbedringsprogram innen prosjektledelse for Skanska, er bare noen av prosjektene selskapet er involvert i. I tillegg vil Metier OEC fortsette å tilby opplæring, kurs og sertifiseringer gjennom Metier Academy.

Overfor kunder og samarbeidspartnere er det viktig å presisere at ledelsen og ansatte i Metier OEC vil være med virksomheten videre. De vil fortsette å være dedikert til prosjektledelse, og sammen kan de nå tilby det bredeste og dypeste prosjektfaglige miljøet i Norge.

Kontakter

Ønsker du mer informasjon om Metier OEC, besøk www.metieroec.no eller ta kontakt med: Trine Nygård, leder Commercial, trine.nygard@metieroec.no, mobil: 95268733.

Om Metier OEC

Metier OEC
Pb. 118 Smestad

24 12 45 00https://www.metieroec.no

RPS Group har hovedkontor i London, og tilbyr prosjektledelse innen store deler av verden. Konsernet har over 5.000 ansatte, og etablerer nå en egen enhet i Norge, under navnet Metier OEC.

Metier OEC, består av selskapene Metier, OEC og Delphi. Med over 250 ansatte blir Metier OEC et av de største fagmiljøene innen prosjektledelse i Norge. Det nye selskapet skal ledes av administrerende direktør, Halvard Kilde, og viseadministrerende direktør, Knut Hegge.