Et av de raskeste og mest skalerbare stamnettene i verden

nLogic har som en mindre aktør vunnet enda en stor rammeavtale, og er igjen valgt som nettverksleverandør til UNINETTs forskningsett.

Kart over forskningsnettet

Høyeste score i anbudsprosessen
nLogic har gleden av å meddele at vi er antatt som en av tre leverandører av stamnettrutere til UNINETT i en periode på opptil 5 år. Vi har levert høyhastighetsrutere fra Juniper Networks til forsknings- og undervisningssektoren siden 2010, og vil nå fortsette å bidra til opprustningen av det nasjonale stamnettet til UNINETT. Vi er stolte av teamet, som sammen med Juniper Networks, oppnådde den høyeste scoren i anbudsprosessen, og dermed ble innstilt foran de to andre leverandørerne som ble antatt, Atea og Datametrix. Prosjektet har en estimert totalverdi på over 20 millioner kroner.

Et av de raskeste og mest skalerbare stamnettene i verden
nLogic har et godt samarbeid med UNINETT og har levert utstyr og kompetanse gjennom hele forrige avtaleperiode. I tiden som kommer vil vi være en av bidragsyterne til at forsknings- og undervisningssektoren får et av de raskeste og mest skalerbare stamnettene i verden.

UNINETT er en aktør som stadig tar i bruk ny og spennende teknologi til fordel for forsknings- og undervisningssektoren. De var blant annet den første aktøren som tok i bruk 100GE i Norge fra by til by. Denne leveransen var basert på produkter fra Juniper Networks levert av nLogic. Vi har i de siste 5 årene hatt et tett samarbeid med UNINETT og levert mange store nettverksleveranser. Vi gleder oss til å være en del av utviklingen i sektoren i årene som kommer.

Kart over forskningsnettet