Espen Susegg trekker seg som toppleder i Siva

Espen Susegg (44) trekker seg som administrerende direktør i Siva, selskapet for industrivekst SF. Susegg har ledet Siva siden januar 2015.

Espen Susegg informerte i går styreleder Elisabeth Maråk Støle i Siva om sin beslutning. Han sier at årsaken er at han ikke har lykkes med å videreutvikle den sterke bedriftskulturen Siva er avhengig av for å utføre samfunnsoppdraget.

Styreleder Elisabeth Maråk Støle sier at Sivas styre tar Espen Suseggs beslutning til etterretning.

Styret har startet arbeidet med å konstituere en administrerende direktør som kan ta over etter Susegg.

– Espen Susegg har i sin tid som toppleder bidratt til å oppnå gode resultater for Siva og Sivas oppdragsgivere. Det er styrets oppgave å sørge for at denne positive utviklingen kan fortsette. Nå starter vi det viktige arbeidet med å rekruttere Espen Suseggs etterfølger, sier styreleder Elisabeth Maråk Støle.

Statsforetaket Siva ble etablert i 1968 og eies av Nærings- og fiskeridepartementet. Siva er statens virkemiddel for tilretteleggende eierskap og utvikling av bedrifter og nærings- og kunnskapsmiljø i hele landet.

Kontakt:

Elisabeth Maråk Støle, styreleder i Siva

Roy Strømsnes, kommunikasjonsdirektør i Siva

Postboks 1253 Torgard

Siva legger til rette for bærekraftig vekst i industri og næringsliv.

Vår virksomhet er tilstede over hele landet, der vi bidrar til arbeidsplasser, verdiskaping og levedyktige lokalsamfunn.

Følg pressemeldinger fra Siva – selskapet for industrivekst

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Siva – selskapet for industrivekst på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Siva – selskapet for industrivekst

Invitasjon til grunnsteinsnedleggelse av byggetrinn fire i Forskningsparken Tromsø - et signalbygg for bærekraft og det grønne skiftet i nord.25.1.2024 15:16:38 CET | Presseinvitasjon

Siva - Selskapet for industrivekst SF inviterer til grunnsteinsnedleggelse av byggetrinn fire Mandag 29. januar 2024 vil statsråd Jan Christian Vestre legge ned grunnstein av fjerde byggetrinn av Forskningsparken Tromsø. I forbindelse med grunnsteinsnedleggelsen rebrandes Siva Tromsø Innovasjonssenter til Forskningsparken Tromsø.