ESA godkjenner utvidelse av tilskuddsordningen i NIS

EØS-tilsynet ESA har i dag godkjent Nærings- og fiskeridepartementets endringer for utenriksferger med norsk flagg som ble varslet i 2015. Endringen innebærer at Norge kan utvide støtten til å omfatte NIS-registrerte passasjerskip på ruter som er over 300 nautiske mil, og som går mellom norske og utenlandske havner.

Se pressemelding fra Color Line AS

Color Line åpner ny fraktrute og dobler godskapasiteten sjøveien mellom Oslo og Kiel10.1.2019 15:00:00 CETPressemelding

10. januar seiler M/S Color Carrier for første gang fra Hjortneskaia i Oslo til Kiel i Tyskland. Med det nyinnkjøpte ro-ro skipet kan Color Line inklusiv dagens tonnasje frakte ca. 80 000 trailere årlig på denne strekningen. Det tilsvarer en sammenhengende kjede trailere fra Oslo til Tromsø. - Satsingen er et viktig bidrag for å styrke den miljøvennlige sjøveien som representerer godsets kollektivløsning, sa konsernsjef Trond Kleivdal under åpningsseremonien torsdag. Med satsingen på Color Carrier rendyrker Color Line ro-ro transport som nytt aktivitetsområde.

Color Line – 300 verftsarbeidere i sving på Color Hybrid15.11.2018 14:21:45 CETAktuelt