ESA godkjenner utvidelse av tilskuddsordningen i NIS

EØS-tilsynet ESA har i dag godkjent Nærings- og fiskeridepartementets endringer for utenriksferger med norsk flagg som ble varslet i 2015. Endringen innebærer at Norge kan utvide støtten til å omfatte NIS-registrerte passasjerskip på ruter som er over 300 nautiske mil, og som går mellom norske og utenlandske havner.

Se pressemelding fra Color Line AS

Color Line – 300 verftsarbeidere i sving på Color Hybrid15.11.2018 14:21Aktuelt

Color Hybrid – Norskbygget og miljøvennlig28.9.2018 15:15Aktuelt

I mai 2019 overtar Color Line verdens største plug-in hybrid skip fra Ulstein verft. Allerede før skipet er bygget ferdig har Color Hybrid rukket å bli prisbelønt. Under åpningsseremonien av Nor-Shipping i fjor ble skipet kåret til vinner av «Next Generation Ship Award» som det mest lovende design på skip som skal sjøsettes det kommende tiåret. Hele 70 prosent av leverandørene er en del av den maritime klyngen i Norge. Stålskroget nærmer seg ferdigstillelse og i slutten av oktober blir skipet tauet fra Polen til Ulsteinvik.