Erna og Jonas kommer – kommer du?

Akademikerne feirer 20 år med stor jubileumskonferanse Norge som kunnskapsnasjon trenger høyt utdannede. Det skal Erna Solberg og Jonas Gahr Støre snakke om på Akademikernes jubileumskonferanse 25. oktober.

Nesten 400 er påmeldt til konferansen som holdes på SAS-hotellet på Holbergs plass i Oslo fra kl. 08.50-12.00.

Statsministeren åpner konferansen, før Solberg og Støre skal diskutere behovet for høyt utdannede i årene fremover.

- Jeg gleder meg og mener vi har et spennende program, sier leder i Akademikerne, Kari Sollien.

I tillegg til Solberg og Støre, kommer blant andre sosial entreprenør Isabelle Kristine Ringnes i Tech-Nettverket for Kvinner (TENK) for å ta for seg hvordan morgendagens teknologi kommer til å påvirke hverdagen vår.

Gjermund Grimsby fra Menon og Rolf Røtnes fra Samfunnsøkonomisk analyse skal diskutere hva akademikere har å si for vekst og verdiskapning. Menon og Samfunnsøkonomisk analyse har ferske rapporter som viser at akademikere gir økt produktivitet, og at behovet for høyt utdannede er sterkt økende i årene som kommer.

- Rapportene viser tydelig at akademikere er svært viktige for å skape vekst og velferd, og at høy utdannelse bare blir mer og mer etterspurt, sier Sollien.

Klikk her for å lese hele programmet.

For ytterligere kommentarer, kontakt:
Kari Sollien, leder i Akademikerne,                                                        mob. 951 10 120
Christine Rian Johannessen, kommunikasjonssjef i Akademikerne,     mob. 977 47 507

Akademikerne er en arbeidstakerorganisasjon for folk med høyere utdanning, stiftet i 1997. Vi har 13 medlemsforeninger med tilsammen over 208 000 medlemmer.

Følg pressemeldinger fra Akademikerne

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Akademikerne på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Akademikerne