Erlend Aas er NTBs nye redaksjonelle ansikt mot kundene

Gjennom stillingen skal NTB øke kundefokuset og etablere enda tettere relasjoner for å kunne utvikle akkurat de tjenestene kundene etterspør. I tillegg skal han jobbe med innsikt.

Erlend Aas (42) er NTBs nye redaktør for kunder og utvikling. (Foto: Thomas Brun / NTB scanpix)

- Hver dag leverer NTB tekst, bilder og video til nær 200 norske mediekunder. Det viktigste målet for denne nyopprettede stillingen er at den skal være vår åpne linje til og fra alle mediekunder for tekst, foto, video og annet innhold, sier redaktør for Visuell Kommunikasjon i NTB, Christina Dorthellinger. - Ved å lytte enda mer oppmerksomt til kundene, fange opp signaler og se etter fellestrekk skal vi identifisere nye tjenester og muligheter for dem og for oss, sier hun.

Erlend Aas kommer fra stilling som videovaktsjef i NTB.

- Innsikt og innovasjon er uløselig knyttet sammen. Jeg gleder meg til å dra ut og møte kundene, og til å være med å utvikle nye produkter og tjenester sammen med alle de flinke folka i NTB, sier Erlend Aas.

Aas begynner i den nye jobben den 9. april. Han vil svare til nyhetsredaktør Ole Kristian Bjellaanes og redaktør og leder for Visuell kommunikasjon, Christina Dorthellinger.