Erikstad skole hoppet seg til seier

27.5.2016 09:00 | Nasjonalforeningen for folkehelsen

4. klasse ved Erikstad skole, Fauske kommune, er vinnere av Nasjonalforeningen for folkehelsens hoppetaukonkurranse i Nordland. De ni elevene hoppet en time hver dag under konkurransen.

STED: Erikstad skole fredag 27. mai klokken 09:00.

Premien er en overraskelse for skolebarna, så vi ber om at dere overholder sperrefristen.

Premien blir delt ut av daglig leder for Nasjonalforeningen for folkehelsens fylkeskontor for Finnmark, Troms og Nordland Per Olaf Fure, leder for Nasjonalforeningen Fauske demensforening Erna Josefsen og nestleder Eva Kristiansen.

Over hele landet har over 100 000 skoleelever fra 4. til 7. klasse deltatt i ‘Hopp for hjertet’. Det tilsvarer over 50 prosent av alle barneskolene i Norge. Konkurransen strakk seg over to uker i mai, og deltagerne har i gjennomsnitt hoppet tau 24 minutter hver dag.