Nasdaq GlobeNewswire

Eolus selger 30 MW norsk vindkraft til ewz

Hässleholm den 10 juli 2018

Eolus har inngått en avtale med ewz om salg av vindparken Stigafjellet i Norge med totalt sju vindkraftverk med en total effekt på cirka 30 MW. Vindparken selges for 40,7 MEUR.

Avtalen omfatter salg av samtlige aksjer i prosjektselskapet som eier rettighetene til vindparken. Eolus kommer til å sette opp vindparken og ewz kommer til å bidra med finansieringen i byggeperioden. Den preliminære kjøpesummen for vindparken Stigafjellet er på 40,7 MEUR. Vindparken kommer til å være i drift fra andre halvdel av 2020.

Som en del av avtalen har Eolus fått oppdraget å leverere tekniske og administrative tjenster for å maksimere resultatet og produksjonen fra anlegget. Vindparken ligger i Bjerkreim sør for Stavanger, det er den første vindparken Eolus vil sette opp i Norge.

-Fra Eolus side er vi veldig glade for å igjen gjøre forretninger med ewz. Denne gang for å ferdigstille vårt første prosjekt i Norge. Vi ser på ewz som en langsiktig partner og er glade for å kunne hjelpe dem med å nå ambisjonene med fornybar energi, sier Eolus VD Per Witalisson.

-Jeg er veldig fornøyd med å kunne offentligjøre avtalen, som igjen viser den høye kvaliteten vår prosjektportefølje har. Vi er også glade for at ewz har gitt Eolus tillit til å sørge for drift og forvaltning av anlegget. Vi ser dette som en styrkebeskjed for vår drift- og forvaltningstjenste, sier Eolus vise VD og operativ sjef Marcus Landelin.

Gjennomføringen av transaksjonen er avhenging av at et antall vilkår oppfylles før iverksetting.

För ytterligere informasjon kontakt:

Per Witalisson, VD, telefon +46 (0)10-199 88 02
Johan Hammarqvist, kommunikasjonssjef, telefon +46 (0)10-199 88 10

Denne informasjonen er slik informasjon som Eolus Vind AB er pliktig til å offentligjøre ifølge EUs markedsmisbruksdirektiv. Informasjonen ble sendt ut av kommunikajsonssjef Johan Hammarqvist den 10 juli 2018 kl. 08.30 CET.

Kort om Eolus
Eolus Vind er en av Nordens ledende projektører av vindkraftanlegg. Eolus skaper verdier i alla ledd innen rammen for prosjektutvikling og drift av vindkraftanlegg og tilbyr både lokale og internasjonelle investorer attraktive og konkurransekraftige investeringsobjekter i Norden og Baltikum. Siden starten i 1990 har Eolus bidratt ved byggingen av mer enn 500 av de cirka 3 400 vindkraftverkene som idag finnes i Sverige. Totalt forvalter Eolus driftsorganisasjion cirka 350 MW for kundene.

Eolus Vind AB har cirka 7 300 aksjeeiere. Eolus B-aksjen omsettes på Nasdaq Stockholm Small Cap.

For mer informasjion om Eolus besøk www.eolusvind.com

Vedlegg

Om Nasdaq GlobeNewswire

Nasdaq GlobeNewswire

+1 212 401 8700http://www.nasdaqomx.com

NASDAQ (NASDAQ: NDAQ) is a leading provider of trading, exchange technology, information and public company services across six continents.

Følg saker fra Nasdaq GlobeNewswire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Nasdaq GlobeNewswire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Nasdaq GlobeNewswire

Service Providers Speed Deployment, Reduce Costs with Patton Cloud Edge Orchestration Service20.9.2018 22:16Pressemelding

Now, Telecom and UCaaS service providers can easily provision, manage, monitor, secure, alert, troubleshoot, analyze, and optimize services on the customer premise GAITHERSBURG, Md., Sept. 20, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Patton Electronics—US-manufacturer of UC, cloud, and IoT-enabling solutions for carrier, enterprise, and industrial networks—has launched the new Patton Cloud service for carriers and service providers that deliver All-IP and hybrid voice-and-data services to business subscribers. Patton Cloud delivers a low-cost, easy-to-use, web-based edge-orchestration service that delivers a superior user experience. It offers remote touchless provisioning, monitoring, and troubleshooting—as well as security and alerting tools that reduce service turn-up costs, trouble tickets, and subscriber attrition. The Patton Cloud service offers quality-control mechanisms including pro-active monitoring and troubleshooting—combined with feature-license distribution pools for managing value-added

Inspirata Promotes Top Executives to Expanded Roles in Digital Pathology20.9.2018 21:12Pressemelding