Entra og JM kjøper stort utviklingsområde på Bryn

Entra og JM kjøper et område på Bryn i Oslo med et utviklingspotensial på rundt 120.000 kvadratmeter kontor og boliger. Samlet tomteareal utgjør over 38 mål. Entra har inngått et samarbeid med JM Norge AS om prosjektet hvor JM vil ha ansvaret for utvikling av boligdelen mens Entra vil utvikle næringsarealene.
JM og Entra ser frem til å utvikle det store området på Bryn. Fra venstre Hilde Vatne, regiondirektør for Oslo i JM Norge, Martin Asp, administrerende direktør i JM Norge og Arve Regland, administrerende direktør i Entra ASA.

– Bryn er et prioritert område for byutvikling i Oslo. Kollektivdekningen er meget god med T-bane, tog og buss i umiddelbar nærhet. Vi har lenge sett etter gode utviklingsprosjekter på Bryn og er meget fornøyd med denne handelen. Nå skal vi sette i gang et stort byutviklingsprosjekt sammen med JM Norge, og jeg har store forventninger til hva vi kan få til sammen, sier Entras administrerende direktør Arve Regland.

– Som en av Nordens ledende boligutviklere er vi hele tiden på jakt etter attraktive muligheter i de store byene. Oslo vokser raskt, og behovet for gode boliger er stort. Vi ser frem til å samarbeide med Entra for å skape et nytt område på Bryn med en god kombinasjon av boliger og næring, sier Hilde Vatne, regiondirektør for Oslo-området i JM Norge.

Transaksjonen
Entra kjøper Brynsveien 1, 2-4, 3, 5, 6, 8, 11-13 og 12 samt Østensjøveien 39/41 og 43. Det gjennomføres totalt fem transaksjoner, som forventes sluttført i løpet av tredje kvartal 2018. Den samlede prisen e 1,1 milliarder kroner som betales ved fullføring, samt opp til 300 millioner ekstra avhengig av utfallet av reguleringsprosessen. JM Norge vil kjøpe de delene av arealene som blir regulert til bolig når reguleringsprosessen er gjennomført.

Eksisterende eiendommer som omfattes av transaksjonen har samlede leieinntekter på rundt 60 millioner kroner per år med en gjennomsnittlig gjenværende løpetid på leiekontraktene på rundt fire år.

Entra på Bryn
Bryn/Helsfyr er et prioritert område for Entra som før denne transaksjonen eier 43.000 kvadratmeter kontorlokaler på Bryn og 71.000 på Helsfyr. Entras strategi er å utvikle, eie og forvalte attraktive og moderne kontorlokaler i nær tilknytning til kollektivknutepunkt i de største byene i Norge.

For nærmere informasjon, kontakt administrerende direktør i Entra ASA Arve Regland på telefon 479 07 700 eller epost ar@entra.no.

Bilder

Dette er området på Bryn som Entra kjøper for å utvikle sammen med JM.

Om Entra ASA

Entra ASA
Biskop Gunnerus' gate 14A

21 60 51 00https://entra.no/

Entra er et av Norges ledende selskaper innen forvaltning og utvikling av næringseiendommer. Entra eier og drifter over 100 bygg, med et samlet areal på omlag 1,6 millioner kvadratmeter, i Oslo og omegn, Bergen og Trondheim. Entra har en solid kundeportefølje med en høy andel offentlige leietagere. Selskapets forretningsstrategi er å være ledende på kundeopplevd kvalitet, levere lønnsom vekst og å være miljøledende i bransjen.

Følg pressemeldinger fra Entra ASA

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Entra ASA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Entra ASA