Enorm interesse for Liverpool i Norge

Ingen annen engelsk fotballklubb har like mange engasjerte norske supportere som Liverpool FC.

Anfield er kjent for en fantastisk stemming, noe som lokker mange nordmenn til Liverpools hjemmekamper.

Det merker spesielt reisearrangøren Ving, som melder om en enorm interesse fra norske Liverpool FC supportere som vil reise til Anfield for å oppleve semifinalen i Champions League.

Like etter trekningen, hvor det ble klart at Liverpool FC møter Roma, la Ving ut sine fotballpakker for salg og de i underkant av 200 plassene ble revet bort på under èn time.

– Vi kunne ha fylt opp to-tre fly fra Norge til Liverpool til denne kampen. Så stor er interessen. Vår begrensning er tilgang på billetter, forteller Svein Erik Bjørnheim, som er ansvarlig for fotballreiser i Ving.

Ving er den offisielle samarbeidspartneren til Liverpool FC og supporterklubben i Norge, og de har gjennom hele sesongen merket en økende interesse for turer til Liverpool. Salget av turer denne sesongen har økt med over 20% mot forrige sesong.

Ifølge Svein Erik i Ving skyldes det den positive energien som Jürgen Klopp skaper med sitt Liverpool FC kombinert med at stadig flere ser verdien av å bestille en fotballpakke hos klubbens samarbeidspartner.

Til sesongens siste hjemmekamp mot Brighton har Ving eget charterfly til Liverpool. Det har vært utsolgt siden høsten 2017. Det sier jo litt, avslutter Bjørnheim.

Ansvarlig for fotballreiser i Ving, Svein Erik Bjørnheim på plass på den legindariske stadion.