Eniro inngår samarbeid med Mono Solutions om hjemmesider til SMB-markedet

(Oslo, 07. juni 2017) For å møte behovet for brukervennlige og profesjonelle hjemmesider for små og mellomstore bedrifter i Norge har Eniro nå inngått samarbeid med det danske selskapet Mono Solutions, noe som gjør at Gule Sider vil tilby søkemotorvennlige og responsive hjemmesider til en gunstig pris.

For de små- og mellomstore bedriftene kan det være utfordrende å være synlig i det stadig mer komplekse digitale landskapet. Mange sliter med å holde seg oppdatert med selv grunnleggende synlighet på nett. Eksempelvis er det over 7000 frisører og nærmere 3000 restauranter som ikke har egen hjemmeside registrert på Eniros lokale søketjeneste Gule Sider.

Eniro har nå inngått samarbeid med Mono Solutions for å tilby profesjonelle hjemmesider med sømløs håndtering av data som vil hjelpe de mindre bedriftene med å være synlig for og holde kontakten med sine kunder på nett.

-       De fleste nordiske bedrifter har i dag en hjemmeside, men mange av de små og mellomstore bedriftene sliter med å opprettholde synlighet med oppdatert informasjon på nett. Med Monos plattform kan vi nå tilby en enkel og fleksibel løsning som er automatisk mobiltilpasset og søkemotorvennlig. Ved å koble denne plattformen sammen med Gule Siders andre produkter sørger vi for at våre kunder kun trenger å oppdatere sin informasjon på ett sted. Det sparer både tid og penger for SMB-bedriftene som kan stole på Gule Sider som sin naturlige digitale markedsføringspartner, sier Jens Beckemeier, leder for Partner Marketing Produkter i Eniro.

Hjemmesidene som tilbys vil ha det domenet som kunden selv ønsker. Den enkleste løsningen er en en-sides bedriftspresentasjon som sikrer en profesjonell tilstedeværelse. Derifra kan kunden skalere opp til det nivået de ønsker, med det antall undersider og andre funksjonaliteter de har behov for.

-       Eniro og Mono har alltid delt visjonen om å hjelpe SMB-bedriftene med å øke sin omsetning på nett, og når vi ser på de utfordringene disse bedriftene møter i dag så ser vi et behov for en enkel og brukervennlig løsning som driver resultater. Ved å tilpasse Eniros kundedata til en effektiv hjemmesideløsning på vår plattform, kan Eniro tilby en slik løsning til en pris som disse bedriftene har råd til. Vi ser frem til å bistå Eniro med å styrke sitt tilbud for digital synlighet for SMB-markedet i Norden, sier Tricia Score, leder for globalt salg hos Mono Solutions.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Jens Beckemeier, Head of Partner Marketing Products, Eniro
(+46) 70 644 3818/ jens.beckemeier@eniro.com

Tricia Score, Global Head of Sales, Mono Solutions
(+45) 53696789 / tjs@monosolutions.com

Eniro er den lokale guiden og den naturlige digitale markedsføringspartneren for bedrifter i Norden. Med den beste lokale kunnskapen og en digital produktportefølje inspirerer Eniro til lokale oppdagelser og får lokalsamfunn til å blomstre. Eniros data er tilgjengelig på Internett og mobile tjenester, og som nummeropplysningstjenester på telefon og sms. I Norge står Eniro bak søketjenestene Gule Sider og Proff. Enirokonsernet har 8 millioner ukentlige brukere som hver uke gjør 14 millioner søk. Konsernet har rundt 1600 ansatte, og opererer i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Polen. Selskapet er notert på Nasdaq Stockholm (ENRO) og har sitt hovedkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com.

About Mono Solutions
www.monosolutions.com - Mono Solutions, headquartered in Copenhagen, Denmark, provides a SaaS-based platform for the design, delivery and management of professional, responsive websites and e-commerce at scale. Our business is founded on the belief that all SMBs, despite small budgets and lack of technical skills and design expertise, deserve the same level of website design and performance as larger companies. We believe the best way to support SMBs is through our reselling partners worldwide. Through our scalable Software-as-a-Service (SaaS) website platform, our partners can leverage automation tools to transform their SMB data into professional websites in a fast and cost-efficient way. Mono Solutions has won several industry awards for innovation, presence management and best SMB service of the year.