Enighet om ny landslagsavtale – viktig for norsk idrett

Henrik Kristoffersen og Norges Skiforbund er enige om ny landslagsavtale.

Norges Skiforbund og Henrik Kristoffersen avslutter den rettslige prosessen rundt uenigheten om profileringen av hans private sponsor Red Bull. Kristoffersen har signert en ny, treårig landslagsavtale, der Skiforbundet legger økonomisk og praktisk til rette for et sportslig tilpasset, individuelt opplegg for Kristoffersen utenom konkurranser. Les hele saken på skiforbundet.no

-Vi er svært glade for at partene har kommet til enighet rundt en avtale og at den rettslige prosessen nå er avsluttet. Dette er en viktig dag for norsk idrett, sier idrettspresident Berit Kjøll.

Norges Skiforbund ble frifunnet i søksmålet Henrik Kristoffersen anla mot forbudet.