Mediamenn AS

Enerly gjennomførte Oslo Maraton

- En helt fantastisk mestringsfølelse! En rørt Dagfinn Enerly rullet over mål sammen med Vibeke Skofterud, John Carew og Glenn Jensen etter å ha fullført Oslo Maraton som førstemann i elektrisk rullestol.

Enerly & co på oppløpet i Oslo Maraton
Videokanal

- Det er viktig for meg å vise at ingenting er umulig, sier Enerly - som har sittet 12 år i rullestol.

Den tidligere fotballspilleren ble lam fra halsen og ned, etter at han knakk nakken under sesongens siste fotballkamp med Fredrikstad fotballklubb i 2005.

Siden den gang har 44-åringen gjennom tålmodig trening, stå-på vilje og ukuelig livsoptimisme tatt nye steg på veien tilbake til et normalt liv.

Lørdag brøt han en ny barriere, da ha ble førstemann som gjennomførte Oslo Maraton i elektrisk rullestol

- Det dreier seg om å aktivt velge livet. For meg er det viktig å bevise at ingenting er umulig selv om man sitter i rullestol. Alt sitter mellom ørene. Det nytter ikke å bare sette seg til for å se på TV. For meg er det livskvalitet å komme seg ut i frisk luft og møte mennesker, sier Dagfinn Enerly.

Han stilte utenfor konkurranse samme med sponsorlaget Team Maxim, og fikk følge av ex-skiløper Vibeke Skofterud, skuespiller John Carew og VIF Hockeys Glenn Jensen rundt en 10-kilometersløyfe i Oslo Sentrum.

-  Måten Dagfinn angriper livet på hver eneste dag er enestående, og han er en inspirasjon for både meg og mange andre. Vi har kjent hverandre i 20 år, og det er en ære å få være med Dagfinn på dette her, sier John Carew - som får støtte av VIF Hockeys Glenn Jensen.

- Det står utrolig respekt av måten Dagfinn tar hverdagen på og møter alle med et smil. Han barer kjører på - akkurat som i dag!

Vibeke Skofterud blir ikke overrasket om Enerly en dag stiller til start i Oslo Maraton også uten rullestol.

- Ingenting virker å være umulig for han, og det kan fort komme et tidspunkt der Dagfinn klarer å løpe for egen maskin, sier Skofterud.

Enerly selv er sterk i troen på at han èn dag står på startstreken på egne bein.

- Jeg er helt overbevist om at jeg én dag kommer til å kunne gå igjen.  Den dagen skulle gjerne vært i går, men det gjelder å ha tålmodighet. Plutselig skjer det, smiler Enerly – som gjennomførte løpet i samarbeid med Oslo Maratons ernæringssponsor Maxim.

- Dagfinn Enerly er verdens beste representant for mennesker som ikke gir seg og som evner å gjøre ting de færreste tror er mulig. Takket være intens trening og stå-på vilje har han kjempet seg tilbake til livet, og hans klare fremtidsmål er å komme ut av rullestolen og stå på egne ben. Å delta i BMW Oslo Maraton for Team Maxim er nok en måte for Dagfinn selv å bryte nye grenser på, samtidig som han er en fantastisk inspirasjon for alle oss andre, sier sponsorsjef i Maxim Norge, Jørgen Krogh Ankerstad.

For spørsmål og informasjon om Oslo Maraton:
Julie Uggen, kommunikasjonsansvarlig Oslo Maraton
julie@skvidar.no / +47 482 11 990

For spørsmål og informasjon om Dagfinn Enerly og Team Maxim:
Pål Tømmerhoel, kommunikasjonsansvarlig Team Maxim
pal@mediamenn.no / +47 909 97 158

Om Mediamenn AS

Mediamenn AS
Karl Johansgate 25

(+47) 932 67 493http://mediamenn.no

Mediamenn er et kommunikasjonsbyrå med hovedfokus på strategisk rådgiving, PR og innholdsproduksjon. Vår filosofi er å skape kommunikasjonsløsninger som engasjerer dine målgrupper. Den tanken gjennomsyrer alt vi gjør.

I en verden der kampen om oppmerksomhet er tøffere enn noensinne, vet vi at fremtiden tilhører merkevarer som klarer å levere engasjerende innhold på målgruppenes egne premisser. Derfor planlegger, lager og drifter vi magasiner, nettsider, blogger og sosiale mediekanaler for våre kunder. Samtidig tilbyr vi tjenester innen strategisk og operativ kommunikasjon. Herunder rådgivning, medietrening og krisehåndtering.

Fordi vi vet at alle har en historie å fortelle.

Følg saker fra Mediamenn AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Mediamenn AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Mediamenn AS