Samferdselsdepartementet

Endring i drosjeregelverket: enklare med samkøyring

16.6.2017 11:48 | Samferdselsdepartementet

Del

- I dette framlegget til lovendringar legg vi til rette for auka samkøyring og at eldre løyvehavarar som tidlegare måtte gje frå seg drosjeløyvet ved fylte 70 år no kan halde fram inntil fylte 75 år. Samkøyring kan ha fleire fordelar for samfunnet og det er difor viktig å leggje til rette for slik transport, samstundes er det i tråd med samfunnsutviklinga elles at eldre som ønskjer det kan stå lenger i arbeid, seier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Større fridom til å samkøyre

Framlegget opnar for at ein sjåfør kan samkøyre og ta eit vederlag for reisa dersom sjåføren og passasjerane har eit samanfallande transportbehov. Tidligare har samkøyring mot vederlag berre vore tillate mellom grannar og kollegaer på reiser til og frå jobb.

- Teknologien gjør det enkelt å avtale samkøyring. Regjeringa må leggje til rette for at dei som har moglegheit og lyst til å køyre saman, gjer det. Det kan føre til færre bilar på vegane og dermed mindre kødanning og mindre belastning på vegane, seier Solvik-Olsen.

Det vil  vere mogleg å ta vederlag for køyringa, nærare bestemt dekning for passasjeren sin del av transportkostandane. Kostnadene skal reknast ut frå den skattefrie satsen for bruk av eigen bil på reise i staten sitt reiseregulativ, dvs. 3,50 per kilometer, samt eventuelle kostnader for bompengar og ferje.

Høgare aldersgrense for løyveinnehavar

Den andre endringa i framlegget er å heve den øvre aldersgrensa for å behalde eit drosjeløyve frå 70 til 75 år. Regelverket vert på denne måten tilpassa utviklinga i samfunnet der detvert lagt til rette for at eldre som ønskjer det kan stå lenger i arbeid.

I høyringsnotatet gjorde departementet framlegg om å fjerne kravet om å vere tilslutta ein drosjesentral. Fleire høyringsinstansar peikar på at dette framlegget vil by på fleire utfordringar. Departementet meiner òg at det kan være føremålstenleg å vurdere framlegget i samanheng med andre prosessar knytt til drosjeregelverket. Dette gjeld først og fremst rapporten frå delingsøkonomiutvalet og ESA si grunngjevne fråsegn om drosjeregelverket.

Prop. 150 L (2016-2017) Endringar i yrkestransportlova (samkøyring mv.)

Nøkkelord

Kontakter

Lenker

Om Samferdselsdepartementet

Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet
Akersgata 59 (R5)
Oslo

22 24 90 90http://sd.dep.no

Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for post- og televirksomheten, for luftfarts-, veg- og jernbanesektoren, for riksvegferjene, kystforvaltningen og havne- og sjøtransportpolitikken.

Følg saker fra Samferdselsdepartementet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Samferdselsdepartementet

Muligheter for kostnadsreduksjon og økt samfunnsnytte for nye veiprosjekter på E6 og E16 skal kartlegges18.8.2017 14:48Pressemelding

- Det er viktig å bygge ut nye motorveistrekninger for å bedre framkommeligheten og styrke trafikksikkerheten. Samtidig er vi i er opptatt av å få mest mulig vei for pengene. Prosjektene E6 Ringebu – Otta og E16 Slomarka – Herbergåsen – Nybakk har hatt store kostnadsøkninger og for å kartlegge mulighetene for å redusere kostnadene eller øke samfunnsnytten ønsker vi å trekke på kompetansen til både Statens vegvesen og Nye Veier, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Vil gjøre det enklere å bygge ekomnett langs veier og jernbanelinjer11.8.2017 11:16Pressemelding

- Elektronisk kommunikasjon blir en stadig viktigere del av hverdagen vår. For å gjøre ekomnettene mer robuste, er det derfor behov for å etablere flere alternative nett og føringer over hele landet med god kapasitet. Her er det i dag et uutnyttet potensial i vei- og baneinfrastrukturen vår. Vi ønsker derfor at ledig kapasitet til fibernett og føringsveier skal bli lettere tilgjengelig for tilbydere av ekomnett ved bygging og oppgradering av veier og jernbanelinjer, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Vossebanen: Strekningen Arna-Stanghelle planlegges som tidligere forutsatt11.8.2017 11:08Pressemelding

- Jeg er opptatt av at infrastrukturprosjekter skal planlegges så effektivt som mulig. Avtalen om planleggingsmidler til jernbanestrekningen Arna-Stanghelle som Jernbanedirektoratet og Bane NOR nå har undertegnet, sikrer at prosjektet planlegges uten opphold, akkurat slik vi har forutsatt hele tiden. Dette bidrar til at byggingen kan komme i gang så tidlig som mulig, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Signerte ny belønningsavtale om bedre kollektivtransport i Grenland9.8.2017 14:38Pressemelding

- Regjeringen ønsker at kollektivtransporten skal ta en større del av dagens persontransport med bil i byområdene. Grenland er blant de største byområdene i landet, og det er derfor viktig at kollektivtilbudet er attraktivt. Utviklingen de siste årene har vært god, og med den nye belønningsavtalen legger vi til rette for at enda flere skal velge kollektivtransport istedenfor bil i byområdet, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Betre og meir miljøvennlig ferjesamband i indre Sogn13.7.2017 12:00Pressemelding

- Regjeringa ønsker ein meir fleksibel kvardag for folk og næringsliv i heile landet. No styrkar vi riksvegferjesambanda Mannheller-Fodnes og Hella-Vangsnes-Dragsvik i Sogn og Fjordane slik at det får betre løysing for reserveferje. Det skal vere på plass tidlegare enn i dag ved driftsbrot, for å sikre gode tilbod til ei kvar tid. Fartøya skal òg driftast på låg- eller nullutsleppsteknologi, seier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom