Samferdselsdepartementet

Endring i drosjeregelverket: enklare med samkøyring

Del

- I dette framlegget til lovendringar legg vi til rette for auka samkøyring og at eldre løyvehavarar som tidlegare måtte gje frå seg drosjeløyvet ved fylte 70 år no kan halde fram inntil fylte 75 år. Samkøyring kan ha fleire fordelar for samfunnet og det er difor viktig å leggje til rette for slik transport, samstundes er det i tråd med samfunnsutviklinga elles at eldre som ønskjer det kan stå lenger i arbeid, seier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Større fridom til å samkøyre

Framlegget opnar for at ein sjåfør kan samkøyre og ta eit vederlag for reisa dersom sjåføren og passasjerane har eit samanfallande transportbehov. Tidligare har samkøyring mot vederlag berre vore tillate mellom grannar og kollegaer på reiser til og frå jobb.

- Teknologien gjør det enkelt å avtale samkøyring. Regjeringa må leggje til rette for at dei som har moglegheit og lyst til å køyre saman, gjer det. Det kan føre til færre bilar på vegane og dermed mindre kødanning og mindre belastning på vegane, seier Solvik-Olsen.

Det vil  vere mogleg å ta vederlag for køyringa, nærare bestemt dekning for passasjeren sin del av transportkostandane. Kostnadene skal reknast ut frå den skattefrie satsen for bruk av eigen bil på reise i staten sitt reiseregulativ, dvs. 3,50 per kilometer, samt eventuelle kostnader for bompengar og ferje.

Høgare aldersgrense for løyveinnehavar

Den andre endringa i framlegget er å heve den øvre aldersgrensa for å behalde eit drosjeløyve frå 70 til 75 år. Regelverket vert på denne måten tilpassa utviklinga i samfunnet der detvert lagt til rette for at eldre som ønskjer det kan stå lenger i arbeid.

I høyringsnotatet gjorde departementet framlegg om å fjerne kravet om å vere tilslutta ein drosjesentral. Fleire høyringsinstansar peikar på at dette framlegget vil by på fleire utfordringar. Departementet meiner òg at det kan være føremålstenleg å vurdere framlegget i samanheng med andre prosessar knytt til drosjeregelverket. Dette gjeld først og fremst rapporten frå delingsøkonomiutvalet og ESA si grunngjevne fråsegn om drosjeregelverket.

Prop. 150 L (2016-2017) Endringar i yrkestransportlova (samkøyring mv.)

Nøkkelord

Kontakter

Lenker

Om Samferdselsdepartementet

Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet
Akersgata 59 (R5)
Oslo

22 24 90 90http://sd.dep.no

Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for post- og televirksomheten, for luftfarts-, veg- og jernbanesektoren, for riksvegferjene, kystforvaltningen og havne- og sjøtransportpolitikken.

Følg saker fra Samferdselsdepartementet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Samferdselsdepartementet

Jernbanereformen: Konkurransen om Trafikkpakke 1 Sør: Bedre togtilbud på Sørlands-, Jær- og Arendalsbanen12.10.2017 13:53Pressemelding

- Regjeringen har en offensiv satsing på jernbanen, med mål om et stadig bedre tilbud til de reisende. Konkurranse om driften av persontogtilbudene er en viktig del av regjeringens jernbanereform. Dette vil kunne bidra til et bedre togtilbud og sikrer at staten kjøper togtjenester til riktig pris. I dag har Jernbanedirektoratet sendt ut konkurransegrunnlaget for Trafikkpakke 1 Sør, som omfatter togtilbudene på Sørlandet. Vi er opptatt av å høste erfaringer og lære underveis, og derfor skal konkurransene om de øvrige persontogtilbudene lyses ut suksessivt de kommende årene, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom