Endelig er Rag'n' Bone Mans debutplate her

10.2.2017 07:00 | Sony Music Norway

Den store stemmen er endelig klar med albumet "Human"

Rory Graham vokste opp med Muddy Waters' musikk, skulle bli rapper, men fant heldigvis stemmen som 19 åring på den lokale bluespuben etter overtalelse fra far. Under artistnavnet Rag’n’Bone Man har Rory Graham etablert seg med den selvutgitte EP-en Bluestown (2012) og Wolves (2014), som begge fikk strålende kritikker.

Det var først på sommeren i fjor at det virkelig tok av. Med den mektige låta «Human» toppet han iTunes i hele 25 land og her til lands ligger den på spillelistene til både P3 og NRJ. Han opptrådde for et utsolgt Blå i desember og stod på scenen under årets Artistgalla til inntekt for barn på flukt. Konserten han skal holde på Parkteatret i Oslo den 10. april er allerede utsolgt, men man har heldigvis mulighet til å se han på Bergenfest til sommeren.

I skrivende stund har «Human» blitt streamet over 100 millioner ganger, og gjort et helt Europa nysgjerrig på hva vi kan vente oss av den store stemmen – som slipper sitt nye album i dag.