En viktig arena for å skape fremtidens transportpolitikk

For femte år på rad er Norges største bilimportør, Harald A. Møller med merket Volkswagen, en av hovedsamarbeidspartnerne til Arendalsuka. På programmet står seminar sammen med Zero, aktiviteter på stand, og samtaler med representanter fra politiske partier.
Ulf Tore Hekneby, adm dir i Harald A. Møller AS

Legger frem Norges mest omfattende undersøkelse om bilpolitikk og partipreferanser

På et seminar i regi av Zero og Harald A. Møller AS tirsdag 15. august kl 11:00 legger Kantar TNS frem en fersk omfattende undersøkelse om forbrukernes bilpolitiske valg og partipreferanser. Kantar TNS har gjennomført en undersøkelse med over 2000 svar på en rekke bilpolitiske spørsmål og partipreferanser, som gir unik innsikt i forbrukernes forhold til omleggelsen av bilparken.

- Dette blir et høydepunkt for alle som er opptatt av politikk, valg og partienes mål om å få til en omfattende omleggelse til nullutslipp personbilsalg fra 2025. Det er mange spennende funn i de undersøkelsene vi nå har tilgang på, både med tanke på forbrukermønster, partipreferanser og andre områder som er interessant journalistisk stoff. Vår innstilling er at den kunnskap og kompetanse vi sitter inne med skal deles med de som vil ha tilgang, sier administrerende direktør i Harald A. Møller AS, Ulf Tore Hekneby.

- Vi ser frem til at undersøkelsen presenteres og folk blir kjent med hvilke tiltak som har oppslutning, hvor de fleste som kjører elbil hører hjemme partimessig og en rekke ferske tall og fakta som ikke minst er aktuelt nå når valgkampen virkelig sparkes i gang her i Arendal, sier Hekneby.

Arendalsuka på femte året

Harald A. Møller AS mener Arendalsuka har blitt en stadig viktigere arena i norsk politikk og samfunnsliv. De vil derfor være tungt tilstede med stand og arrangement i 2017.

– Vi er både stolte og glade for å være en av Arendalsukas viktigste samarbeidspartnere for femte år på rad med merket Volkswagen. I år blir det et omfattende program med arrangementet tirsdag 15. august sammen med Zero  i tillegg til møter med både politikere, journalister og andre aktører som er interessert i hvordan framtidens transportpolitikk skal utformes, sier kommunikasjonssjef Anita Svanes.

Svanes sier Harald A. Møller ønsker å være synlig tilstede gjennom hele uka, slik at journalister og andre interesserte kan få god og oppdatert informasjon om utviklingen innen transport- og mobilitetssektoren.

Harald A. Møller ønsker deg hjertelig velkommen til våre arrangement og vår stand. Vi stiller oss til disposisjon for journalister gjennom hele uka, og håper du tar en tur innom for en prat.

Anita Svanes

Kommunikasjonssjef

Harald A. Møller AS/Volkswagen

Mob: 995 69 660

E-post: anita.svanes@moller.no

Informasjon om arrangement i regi av Harald A. Møller på Arendalsuka 2017.

HVA SKAL TIL FOR Å NÅ AMBISJONEN OM FOSSILFRIE PERSONBILER FRA 2025?

Tid: Tirsdag 15/8 2017 11:00 - 13:00

Sted: Blom restaurant Arendal

Norge er et foregangsland når det kommer til satsing på elbiler. Stortinget vedtok juni 2016 at nybilsalget fra 2025 skal være utslippsfritt. Vi tar debatten om hva som skal til for at vi skal nå ambisjonen om fossilfrie personbiler fra 2025. Det vil bli lagt frem ferske tall om befolkningens brukermønster, hvilke forventinger de har til fremtidens bilpolitikk og hva som avgjør deres transportvalg.

Blant deltakerne:

Nikolai Astrup – Høyre

Terje Aasland – Arbeiderpartiet

Ida Lindtveit – KrFU

Anne Beathe Kristiansen Tvinnerheim - Senterpartiet

Christina Bu – Norsk Elbilforening

Ulf Tore Hekneby – Harald A. Møller

Kari Asheim – Zero

Anders Hovde – Kantar TNS

Christer Skotland – NVE

Snorre Sletvold – Fortum Charge & Drive

VOLKWAGENSTAND MED AKTIVITETER OG POLITIKERSAMTALER

Volkswagen vil være tilstede med en stor stand gjennom hele uka. Her blir det aktiviteter for store og små fra mandag til fredag. Blant annet vil det bli avholdt samtaler her med politikere fra ulike partier, blant annet basert på funnene i en fersk undersøkelse som forteller om svært interessante forskjeller i forbruksmønster for bil og transport, ut fra hvilke partipreferanser den enkelte har.

Ulf Tore Hekneby, adm dir i Harald A. Møller AS
Anita Svanes