En vellykket omstilling

20.11.2015 10:20 | KTV Group

KTV Group i Bergen er en av mange som måtte omstille seg da oljenedturen inntraff for fullt i 2014.

Vi så signalene allerede i 2013, og bestemte oss for å legge ned betydelige midler på utvikling og fokus mot eiendom. Denne strategien klarte å få oss gjennom oljenedturen, uttaler daglig leder Kennet Nilsen.
I 2013 hadde vi en omsettning på 54 milioner, og for 2014 var dette redusert til 28 millioner. Dette som en direkte årsak av oljenedturen.
For 2015 ser tallene ut å bli tilsvarende som 2014, men med en forbedring på resultat med 100 %. Vi er svært fornøyd med omstillingen og ser lyst på fremtiden. Vi tenker å komme tilbake med mer fokus mot vedlikehold opp mot oljeindustrien når markedsutsiktene er bedre, men akkurat nå er priser og aktivitet redusert til et nivå hvor det er vanskelig å operere.
KTV Group har i sine 24 år hele veien fokusert på vedlikehold innen offshore, industri og eiendom. At vi har disse tre markedene å jobbe opp mot er avgjørende for å komme gjennom slike svingninger i markedet. Vi har tidligere opplevd det samme innen eiendom. Da la vi mer fokus over på offshore og industrimarkedet.
Norge er inne i en vanskelig tid, og vi tror at de neste årene også blir tøffe. Eiendom har hatt mange år med vekst, og det er forventet at presset og aktiviteten her kan bli påvirket. En ekstra trygghet for eiendom, er at KTV Group har langsiktige avtaler som strekker seg til år 2035. Dette sikrer en trygg og sikker drift, avslutter daglig leder Kennet Nilsen

KTV Group ble stiftet i Norge i 1992 av gründer Kennet Nilsen. Selskapet har bygget solid kompetanse innen vedlikehold til olje, gass og eiendoms sektorene. KTV Group er i dag tilstede i flere verdensdeler, og vi kan tilby verdensomspennede tjenester.