En samlet fagbevegelse varsler politisk markering: Norge trenger oljeindustrien!

9.11.2015 11:08 | Lederne

Onsdag 18. november klokken 18.00 gjennomfører organisasjonene Lederne, El & IT Forbundet, Fellesforbundet, FLT, Industri Energi, NITO og SAFE en felles politisk markering utenfor oljemuseet i Stavanger under hovedparolen "Norge trenger oljeindustrien!".

Organisasjonene, som både er frittstående samt i LO og YS, står samlet for å sette fokus på den utfordrende situasjonen i oljenæringen. På vegne av sine 362.000 medlemmer krever de handling nå fra myndighetene for å sikre arbeidsplasser og verdifull kompetanse i en næring Norge trenger i lang tid fremover.

En samkjørt markering blir avholdt utenfor oljemuseet i Stavanger onsdag 18. november klokken 18.00 med appeller og utendørskonsert.

For ytterligere kommentarer kontakt:

• Forbundsleder i Lederne, Jan Olav Brekke: mobil 982 88 861.
  • Forbundsleder i El & IT Forbundet, Jan Olav Andersen: mobil 908 55 826.
  • Forbundsleder i Fellesforbundet, Jørn Eggum: mobil 994 00 320.
  • Forbundsleder i FLT, Jonny Simmenes: mobil: 992 75 345.
  • Forbundsleder i Industri Energi, Leif Sande: mobil 901 10 701.
  • President i NITO, Trond Markussen, mobil: 913 59 383.
  • Forbundsleder i SAFE, Hilde-Marit Rysst, mobil: 926 00 257.