En hyllest til Cohen fra Lars Lillo-Stenberg

3.2.2017 08:27 | Drabant Music

Tirsdag 25.4. skal hele musikk-Norge hylle Leonard Cohen i Oslo Spektrum. Nærmere 30 artister i alle aldre skal bidra med hver sin Cohen-låt. Den yngste er Aurora Aksnes og den eldste er Alf Cranner.

En av de som ble spurt først og kunne velge Cohen-låt fra øverste hylle var godt kvalifiserte Lars Lillo-Stenberg. Han har hatt et mangeårig kjærlighetsforhold til Cohens musikk og tekster og har tidligere oversatt Cohen-dikt i boka «Lengselens bok» («Book of Longing») i 2006. Han sang også Cohen-låter da Håvard Rem inviterte til hyllest på Café Mono i 2014. Låtvalget denne gangen falt på «So Long, Marianne», en hyllest til norske Marianne Ihlen, som var Cohens store kjærlighet. I dag slippes denne digitalt, og du kan høre den, samt hans tolkning av «Sisters Of Mercy» på SpotifyiTunes eller Tidal

Med seg på låta har han haldenserne The Salmon Smokers med Freddy Holm i spissen. Han har også fått med seg den svenske multiinstrumentalisten Bebe Risenfors.

Låta slippes på 7”-vinyl på konsertdagen, og trykkes i et begrenset opplag på 500 eksemplarer. Falck Forlag står bak utgivelsen fysisk, mens Drabant Music slipper den digitalt.

Vi representerer CC Cowboys, Casa Murilo, deLillos, Munroe/Knutsen, Pine Lake, Janelle Kroll, The Dogs, Inge Bremnes, Frøder, Magnus Berg, Raga Rockers, daelen, Jess Morgan, Viktor Wilhelmsen, LILA, Zuma, The Modern Times, Michael Krohn, Undr, Natasja Holmboe, Waaktaar & Zoe, Marcus Dale, Tommy Tokyo og Knut Anders Sørum.

Viktor Wilhelmsen slipper sin første norskspråklige singel11.8.2017 09:14Pressemelding

Etter at Viktor Wilhelmsen kom over en sliten kassegitar til 150 kr på Fretex, begynte han å skrive sanger som resulterte i debut-EPen «Miles To Go Before I Sleep» (2014) og hans første fullengder «Riddles and Rhymes» (2015). Etter to utgivelser på engelsk, har finnmarkingen nå tatt i bruk morsmålet på sitt nye materiale. På det kommende albumet «Stjolne mea» byr Wilhelmsen på sju sterke og personlige spor på egen dialekt. Første singel ut er «Til en venn».