En hyllest til Cohen fra Lars Lillo-Stenberg

Tirsdag 25.4. skal hele musikk-Norge hylle Leonard Cohen i Oslo Spektrum. Nærmere 30 artister i alle aldre skal bidra med hver sin Cohen-låt. Den yngste er Aurora Aksnes og den eldste er Alf Cranner.

En av de som ble spurt først og kunne velge Cohen-låt fra øverste hylle var godt kvalifiserte Lars Lillo-Stenberg. Han har hatt et mangeårig kjærlighetsforhold til Cohens musikk og tekster og har tidligere oversatt Cohen-dikt i boka «Lengselens bok» («Book of Longing») i 2006. Han sang også Cohen-låter da Håvard Rem inviterte til hyllest på Café Mono i 2014. Låtvalget denne gangen falt på «So Long, Marianne», en hyllest til norske Marianne Ihlen, som var Cohens store kjærlighet. I dag slippes denne digitalt, og du kan høre den, samt hans tolkning av «Sisters Of Mercy» på SpotifyiTunes eller Tidal

Med seg på låta har han haldenserne The Salmon Smokers med Freddy Holm i spissen. Han har også fått med seg den svenske multiinstrumentalisten Bebe Risenfors.

Låta slippes på 7”-vinyl på konsertdagen, og trykkes i et begrenset opplag på 500 eksemplarer. Falck Forlag står bak utgivelsen fysisk, mens Drabant Music slipper den digitalt.

The Contenders utfordrer med "Feber"29.6.2018 14:48Pressemelding

To og et halvt tiår etter at The Contenders kapret førsteplassen på norsk radios topp 40 liste med ”Radioland”, er bandet tilbake med en groovy ny låt på norsk; ”Feber”! "Feber" er ute i dag, og kan høres her! Coveret med en alligator i flammer er en hyllest til det funky og nostalgiske New Orleans-soundet, samt bandet The Neville Brothers albumcover ”Fiyo on the Bayou”. Låta er skrevet av brødr. Kulseth og produsert av Kim Edvard Bergseth som har produsert og skrevet låter for et utall flotte norske artister, blant annet Amund Maarud, Vidar Busk, Linnea Dale og Adam Douglas. The Contenders ble dannet i 1988 og fikk sin fullverdige besetning av opprinnelige Solør-karer i 1990. Bandet ble startet opp som husband, inspirert av tidens americana- og roots-bølge. Som en slags norsk variant av blant annet NRBQ, the Fabulous Thunderbirds, Los Lobos, Dr. Feelgood og Rockpile på legendariske Cruise Café i Oslo, som var et mekka for Americana-interesserte på 80-90-tallet. Bandet fikk kontrakt me

Mercury Motors er klare med ny singel29.6.2018 12:26Pressemelding

Denne sommeren er Mercury Motors igjen på banen med en ny singel som viser en annen side ved bandet enn tidligere. Den heter "Holy Moly Holiday" og kan høres her! 25 år etter debutalbumet våknet det klassiske norske rockebandet Mercury Motors til live igjen i 2013. Da ble disse årene oppsummert med samlealbumet "Rewind», med påfølgende turné og de første nye låtene på 17 år! "Holy Moly Holiday" har et mer akustisk sound og en litt slentrende, humoristisk stil. Den handler om det å bli hjemme, når alle andre er på ferie. En såkalt «staycation». Med i koret, er datteren Embla Å, som med denne utgivelsen debuterer på plate. Mercury Motors debuterte i 1988 med albumet «This Is» på den svenske labelen Mistlur. Fra start opparbeidet trioen seg også et rykte som et sjeldent solid liveband, og utover 90-tallet fulgte Mercury Motors opp med albumene «Abs. Garbage» i 1992, «Sailors Onshore» (1994) og «Humbleberry Wine» (1996). Bandet består av rockelegenden Per Vestaby på bass, Øyvind Hansen på

Marcus Dale har med sterke støttespillere på ny låt29.6.2018 10:24Pressemelding

Endelig kan du høre "Shine" fra Marcus Dale, The Twinz og Mads Songve her! Siden Marcus var 13 år, da han fikk sitt første miksebord, har han jobbet på spreng for musikken. Nå gir 17-åringen endelig ut sin andre singel i år: «Shine». Her er også de 20 år gamle tyske tvillingene The Twinz med. En duo som akkurat nå er noe av det mest spennende og lovende innen pop- og deep house-segmentet, og som har høstet lovord fra EDM-guruene Kygo og Matoma for arbeidet sitt. På "Shine" finner vi også sanger og låtskriver Mads Songve; den tredje delen som her utgjør det som er en talentbombe av en låt. Marcus Dale har tidligere sluppet låtene "Lights" og "Galaxy", som til sammen er streamet over én million ganger. For oppdateringer, følg Marcus Dale på Facebook og Instagram.

Frydefull sommerlåt fra Undr29.6.2018 08:34Pressemelding

– Jeg liker å skrive etter at de fleste har lagt seg. Denne låta er et produkt av dette. At jeg satt oppe midt på natta, skrev og produserte, og gjennomførte den dagen derpå. Det sier Rasmus Thallaug fra Tønsberg, som går under navnet Undr, om hans nye singel, "Burn". Denne låta er til vår store glede endelig ute i dag, og du kan høre den her. Med denne singelen har Undr peilet seg inn på sesongen. "Burn" stikker seg ut som en chill sommerlåt med behagelig produksjon og deilige melodier, passer perfekt til solslikking på stranda, så vel som på bakgårdsfesten på kveldstid. Undr er ikke bare en svært dyktig produsent, men også en talentfull sanger og låtskriver. Han lager melodisk, folkelig elektronika med et snev av R&B. Med et fokus på å skape og gi ut musikk på både norsk og engelsk, ønsker han å utforske forskjellige typer sound, jobbe med varierte artister og strekker seg alltid etter å skape musikk som er givende, spennende og utfordrende for lytteren. Liker du "Burn"? Følg Undr på

Endelig ny musikk fra Lila22.6.2018 14:17Pressemelding

Lila er bare 16 år gammel, men har til tross for sin unge alder utrettet mye som artist på kort tid. Hun var bare 11 da hun ble oppdaget av Ellen DeGeneres gjennom YouTube, og ble omtalt av talk show-giganten som "en man skulle tro var født med mikrofonen i hånden sin". Siden da har Lila laget flere hitlåter, og størst av dem alle er "Don't Let Go" som har blitt streamet over 7,5 millioner ganger på Spotify. Derfor er det svært spennende når hun i dag slipper sin første singel for 2018: “2020”. Dette er sylskarp og finurlig produsert pop som rent musikalsk er proppet med gode vibber, og selvfølgelig med Lilas utmerkede, dynamiske sangstemme. – "2020" handler om hvordan samfunnet skaper et bilde av hvordan en skal være, forteller Lila. – Det gjør at vi skaper urealistiske idealer ovenfor oss selv. Jeg føler at jeg ser så godt nå, at jeg har 20/20-syn. Men det jeg skulle innsett tidligere, er at alt ligger i hodet. "2020" av Lila kan du høre her! Følg på Facebook og Instagram for oppdate